Hyppige Spørsmål – Hver eneste dag…

 

Det er slettes ikkje bare de unge og hippe bloggerne som får spørsmål om alt mulig, det er bare det at eg har ikkje giddet å skrive den type innlegg, men fikk det for meg nå at det kanskje var på tide å svare i plenum?? *humrer*

 

×Hvor finner eg oppskriften?
Når det gjelder oppskrifter eg linker til her på bloggen så ligger det enten direktelink til oppskriften eller link til hvor du kan kjøpe oppskriften rett under hvert enkelt bilde. Linken er stort sette alltid i STORE og FEITE bokstaver! Veldig vanskelig å misse den 🙂

 

×Kan du sende meg oppskriften til den ***
som ligger på bloggen din?

Nei! Som eg påpeker hver eneste dag så er det IKKJE lov å dele oppskrifter. Om oppskriften koster penger eller er gratis-Spiller ingen rolle. Av respekt for designeren skal ikkje oppskrifter kopieres i den forstand at den formere seg (hehe) Ja du kan LÅNE oppskrift fra venninna de, og ja, du kan selvfølgelig også låne strikkeboka hennes.

 

×Hvorfor må du alltid legge ut engelske strikkeoppskrifter?
Vel, ja, for meg betyr det ingenting om oppskriften er på engelsk eller norsk og eg legger ut ting eg selv faller for. Eg legger også ute VELDIG mange norsk oppskrifter, både kjøpe- og gratis oppskrifter. Om du går inn på Kategorier øverst på bloggen og videre inn på “Norske Strikkeoppskrifter” finner du en del som eg liker ja 🙂

 

×Kan du oversette en engelsk oppskrift til norsk for meg?
NEI, dessverre. For å kunne gjøre det må man spørre designeren om lov. La oss si eg oversetter denne til deg, eg sender den til deg på norsk. Andre spør om den finnes på norsk og du sender den til vedkomne fordi du er snill. Da er både du og eg skyld i at den oppskriften har formert seg og det er ikkje lov å kopiere oppskrifter. Får du lov av designeren til å oversette den blir det som om du gjør det for designeren og h*n kan legge den norske versjonen sammen med orginalen slik at alle som kjøper oppskriften får den på flere språk

 

×Hvor mye garn har du egentlig og er det vits i å ha så mye hjemme til en hver tid?
Vel, ja det er det må eg si! Hvor mye garn eg har vet eg ikkje akkurat nå, men eg har lenge hatt godt over 100 kg! Ved siste skikkelig opprydding ga eg bort ganske mye + eg har solgt en del de siste årene slik at garn eg virkelig bruker får bedre plass 🙂

 

×Hvor lenge har du egentlig blogget?
Ganske lenge faktisk!! JuHuuu I mai som var hadde eg blogget nøyaktig i 14 år!!
10.mai 2006 skrev eg mitt aller første innlegg.

 

×Skjønner ikke hvordan du har tid å strikke
og ikke minst blogge så mye…

Nå var jo gjerne ikkje dette akkurat et spørsmål, men eg svarer likevel:
Som ufør har eg faktisk mulighet til å bruke dagene til akkurat det eg selv ønsker og orker.

 

×Hvor kan jeg egentlig følge med
når du oppdaterer bloggen?

Du kan følge meg via Bloglovin + eg har egen bloggside på FB hvor alle innleggene blir publisert,
du finner den HER

 

Dette er i grunnen gjengangerene som popper opp både her og der HVER eneste dag flere ganger om dagen,
det kommer også en del andre spørsmål og ikkje minst påstander. Stort sett så svarer eg jo
når eg får ting på mail eller meldinger på FB

Bare for å ha det sagt så er det jo bare å spørre om det er noe du skulle lure på 🙂

Siden du nå tok turen innom kan du jo snappe med deg denne enkle,
men akk så digge vaskekluten. Eg har planer om en HAUG med kluter/håndklær som eg skal ha på det “nye” kjøkkenet! Har bare ikkje bestemt helt når….eg kvittet meg med alt bomullsgarnet for en tid tilbake og nå trenger eg nytt ser du….Tror eg må strikke noen kluter som kan matchen Denne Her! haha
Kan bli noen skikkelig fargeklatter ut av det 🙂

 

 

Designet av Guðrun Jacobsen

 

Det enkle er jo som kjent ofte det BESTE ♥

 

STRIKKET KARKLUD
Bildet over
DanskStrikkeoppskrift

Vil du ha flere enkle kluter finner du en HER og en HER 🙂
Er jo helt supre for deg som er ny i strikkefaget

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN GOD NATT
OG EN FIN SØNDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg