Ikke la deg lure!

 

Eg lot meg overbevise da eg så været i dag: Knall blå himmel og sol! Måtte bare svippe bort på Edenshage en tur…vel…de hadde jo stengt! Sesongen åpner for fult på mandag, men eg ville jo ha potter i dag
Ble dårlig med det gitt..sukk..

 

 

 

 

Fant noen provisoriske innepotter på boden, dvs eg fikk i det minste plante om de 2 små sukkulentene til noe større potter 🙂 De store sukkelentene får vente til eg får tak i potter, da skal de små avleggerne skjæres
av og etter hvert plantes i de 2 små i midten her.

Selv om været var strålende fra stua var det virkelig kaldt! Ikkje mer enn 1 grad da eg stakk ut…mye vind gjorde det extra kaldt! Skulle eg gått meg en tur hadde det ikkje vært et problem for i turbukse-og jakke fryser man ikkje!

 

 

 

 

Siden eg hadde med meg den ene krukka eg trengte innepotte til svippet eg innom MesterGrønn bare for å teste de pottene de hadde…Vel, eg fikk da kjøpt meg 2 forskjellige chilifrø og det er da noe 🙂
Satser på at det blir ChiliSaus på sensommeren/høsten. Beste sausen eg har laget!

 

 

 

 

Tror også Ali kjente litt på våronnå! Han gikk ned å fikk skurt og vasket alle de store krukkene me tok hjem fra huset til mor mi 🙂 Skal skiftes ut med andre me har på terrassen og ved inngangen 🙂 DET gleder eg meg til så nå håper eg ikkje helsa kødder det til fremover!!

 

 

 

 

Fikk som nevnt mor mi sine terrassemøbler hjem i går. Me har til nå ikkje blitt helt enig om hva type møbler me skal ha, men disse er mer enn bra nok til me kanskje kan bli enige, eller at eg bare tar en sjefavgjørelse sånn plutselig! Nå skal de bare stå der til me kan starte med å rengjøre og male terrassen 🙂

 

 

 

 

Det beste med disse møblene er de skikkelig tjukke og gode putene som følger med. Så får me se hvor me evn kan prøve å “gjemme” den enorme putekassen! Kanskje eg kan få til noen lune kroker til grønnsakene etter hvert 🙂

 

 

 


Resten av terrassen beviser bare hvilken sensommer og høst me har hatt, ble jaggu fint lite stell der etter sommeren! Det er det verste med våren om man først må starte med å rydde fra året før….
men, sånn ble fjoråret ♥

 

 

 

 

Ser ut for at eg må kjøpe noen flere minivaser 🙂

 

 

 

 

Ellers? Vel, eg sitter nå her å strikker da + serie! Det er lørdag, går mot kwell og eg skal
i grunnen bare slappe av er tanken 🙂

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Når sola begynner å komme som den gjør nå, så rykker det i blomsterpottene😂 Men det er lenge til jeg kan begynne å i hele tatt tenke på noe sånt i Lofoten, så da får jeg strikke så lenge🙂 Lekre farger du strikker med😉

Siste innlegg