IKKE LA DEG LURE!

 

Tenkte jo at dette kunne dreie seg om flere enn meg! Du vet når du har vondt en plass som virkelig får deg
i desperat ubalanse?
Da gjør me alt for at det skal bli bedre, ja som en betent tommel som man omtrent besvimer av hvis den dunkes…Det har eg hatt i 1 uke i dag og eg har gjort alt for at trykket skal lette….brent på nåler, prøvd å stikke hull, har på det verste sitte med en ny skalpell(!!!) og bare dratt den forsiktig opp og ned på tommelen
i håp om at den tynnsprengte huden skulle gi etter…ingen sjanse! Inni mellom har eg hatt den i grønnsåpevann, smørt med mentholatum og Bacimycin- 0 effekt
what so ever….

Det var da flere faktisk kunne informerte meg om at hvis det var…

 

 

 

…denne Grønnsåpa eg brukte ville det ikkje virke…Ok? Grønnsåpen fra matbutikken var beregnet på parkett…? Hmm Eg husker jo som liten at mor mi hadde en boks med grønnsåpe som me brukte å ta ut m skje, den brukte me bla til fotbad. Har i grunnen vært på jakt etter den da…Vel vel, ble tipset om Grønnsåpen på det øverste bilde, den såkalte rene grønnsåpe til å bruke på huden. Var jo innom SUS på mandag og stakk innom apoteket der
å spurt: Å jo da de hadde den som var beregnet til å f.eks ha betente tånegler etc i varmt vann….

 

 

Eg viste henne…

 

…tommelen min og fikk bekreftet at det var helt riktig såpe. Ok, kjøpt og betalt: 112 kr for 300 ml.
Kan ikkje si eg merket noe forskjell på å bruke den og den vanlige som eg allerede hadde i skapet…

Da eg kom til legen i dag var det: “Hvor lenge har du hatt dette?” 1 uke….orket ikkje der og da fortelle om alt som har foregått siste uka, men sa at eg var å kjøpte den dyre grønnsåpa på apoteket så all gudd! Vel, han lo! Det er bare tull sa han, du kan like godt bruke vanlig grønnsåpe fra Kiwi – den er akkurat like bra! Bare ikkje kjøp grønnsåpe med salmiakk så er det bra, sa han…Ok…eg må si eg stoler mer på legen min da…! Grønnsåpa på Kiwi koster ca 30 kr for 750 ml…..Blir mange fotbad det, eller tommelbad *ler*
Men som sagt; er man desperat så er man desperat!

Anyway, eg så for meg at legen skulle sprette opp tommelen slik at gørret kunne renne ut, men nop det kunne gjør alt verre sa han for det var ingen utgang å lede det til…Mer skånsomt og effektivt å ta antibiotika i 7 dager. Det hadde jo uansett ikkje vært noe easyfix om han hadde “åpnet” den, var fornøyd med løsningen 🙂 Den siste uka har jo også Herpesen eg hadde for et par uker siden (hadde jo 2 tablettkurer fordi det var i slimhinnene
i nese/hals) virkelig blomstret opp igjen, men denne gang er alt på utsiden! Her og der i ansiktet, i nakken,
i hodebunnen, nedover halsen og på brystet….Vel, det er nok sant at stress/psykiske påkjenninger trigger herpes. Greit at alt var på utsiden for da går det fint med salve. Latterlig små tuber på 2 gram til blodpris…!

Siden Amira har noen dager til med ferie kom hun innom her i morges og dermed ble det hun som kjørte meg og eg ble med henne på handel etterpå – Så koselig! Da fikk eg plukket med meg noen smådill fra Ikea på runden 🙂

Sitter i grunnen bare her å slapper av, skal lakke litt da. Vurderer om eg skal svinge opp til mor mi en tur på SUS. Det er jo fredag i morgen og da har me litt andre ting også. Drøyer litt til, litt usikker pga herpesen, tror uansett eg tar en telefon opp å hører hvordan det går først, det har vært ei knalltøff uke der oppe ♥

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Den rensede grønnsåpen som selges på apotekene er renere enn den industrifremstilte. Inneholder ingen fargestoff, parfyme e.l Råvarene er rett å slett av en bedre kvalitet. Vi bør ikke anbefale «vanlig» grønnsåpe til hudbehandling.

      1. Eg verken anbefaler eller fraråder, forteller hva legen min sa. Så lenge vanlig grønnsåpe ikkje inneholder salmiakk kan man bare fortsette å bruke det slik me har gjort i alle år. Det er unødvendig å betale 10 ganger så mye for noe som gjør samme nytte 🙂

        1. Vi som jobber i apotek opplever mange forskjellige uttalelser fra leger dessverre – alle er ikke riktige, kan jeg fortelle deg😘

          1. Det er nok sant. Er nok noen som ikkje kan bruke vanlig grønnsåpe av gitte grunner. Grunnen til eg kjøpte den på apoteket var fordi eg ble fortalt at vanlig grønnsåpe ikkje lenger var beregnet til bruk på kropp, som såre føtter og betente fingre – Dette er jo feil 🙂

Siste innlegg