Ikke la Prøvelappen lure deg!!

Reklame | Rito Garn&Hobby (1 Link)

 

Vettu hvem eg beundrer? Jo, det skal eg si deg! Eg beundrer de strikkerene som bare surrer garnet litt rundt fingeren, ser på det, vurderer og “SÅNN” – *knipser* med fingrene så vet de akkurat hva de må gjøre for å få den perfekte størrelsen på det de skal strikke…Eg der i mot MÅ strikke prøvelapp, i tillegg kan du banne bein på at eg likevel må rekke opp genseren fordi den blir for stor….Aldri for liten!

Prøvelappen på bildet er i forhold til mitt neste prosjekt, DENNE GENSEREN!
Når eg skal strikke prøvelapp starter eg alltid med oppgitt pinnestørrelse, men hvis eg legger opp
genseren med samme pinne blir det nok en 2-manns størrelse!

Strikkefastheten på genseren er 17 m/10 cm, omkretsen på den størrelsen eg skal strikke er 140 cm…
med min strikkefasthet blir det 186 cm… Kan invitere til party i den genseren ja *nikker irritert*

 

 

 

 

Heldigvis har eg DENNE Strikkekalkulatoren!! Den berger meg gang på gang! Så til deg som tenker: “Jaja et par masker ekstra er ikkje så farlig” – Vel 2 masker kan noen ganger ha virkelig fatale følger om du ikkje vil drukne i en genser! SÅ ja, veeel….nok en gang må eg bare gå ned på pinnestørrelsen og prøve igjen. Noe annet som er greit å ha i bakhodet er at strikkefastheten din er forskjellig fra når du strikker frem/tilbake og rundt på en rundpinne!
Eg VET at min strikkefasthet blir noe løsere når eg strikke rundt og det er fordi eg strikker vrangpinnen ganske stramt når eg strikker frem/tilbake. Tja, da har eg jo noe å gjøre i kwell: Ny prøvelapp! 🙂 Ellers kan eg jo rapportere om at garnet var deilig å strikke med og eg er overbevist om at genseren kommer til å bli en drøm ♥

 

 

* * * *

 

 

Dagen i dag ble bare DIGG! Amira kom hjem med nye kosedresser, men de hadde ikkje blå! Jaja, eg fikk en lys lys grå og en lys lys mosegrønn! Deilige og fine farger! Før eg satte i gang hjemmeSPA`et (alt er relativt!) vasket eg HELE stua, fyrte opp musikken og lot det stå til! Etter på var det rett i dusjen og det var helt himmelsk! Rigget meg til her i go`stolen og fikk på meg BabyFoot og det måtte eg sitte med i 1 time. Nå er det bare å vente på at huden skal ramle av på beina! Hele prosessen kan ta opp til 2 uker, men Åååå det skal bli digg! Frem til nå har eg bare koset meg med å strikke denne prøvelappen mens eg har sett på Lost og nå skal eg
gjøre det samme EN GANG TIL–> Prøvelapp og Lost 🙂

 

 

LAG DEG EN
KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Jeg har liten tålmodighet når det gjelder håndarbeid. Jeg elsker å strikke og hekle, men det må skje “fort”. Altså, lage det jeg finner på selv, i farten 😀

Siste innlegg