It`s a Wrap + NYE FRISTELSER!

Reklame: Dale Garn/ House Of yarn – Rito Garn & Hobby

 

Da var jammen meg genseren til Dib ferdig! Akkurat for øyeblikket ligger den våt på blokkematta, men i løpet av morgendagen er den nok klar til bruk 🙂 Fikk mer eller mindre truet Dib til å prøve den uten noe under bare for å se hvordan genseren hang og den så veldig bra ut på 🙂 Han måtte fint innrømmet at garnet ikkje klødde hehe Jepp, for Lerke Pluss klør nemligen ikkje! Deilig Merino og Bomull gjør faktisk ikkje det MoHaaa Tenk du, det ble genser til Dib etter eget ønske, nesten så eg burde malt et rosa kryss i taket!!

 

 

Selve halsen har eg strikket betydelig kortere enn hva oppskriften sier og grunnen til det er garnet. Lerke Pluss er ganske mykt så den halsen vil aldri stå opp slik den gjør i vanlig ull, derfor halverte eg lengden og enda litt til 🙂 Oppskriften til genseren kan du kjøpe HER – Å ja, oppskriften er norsk 🙂 I-Cord snoren som er litt over 1 meter strikket eg i rasen de fart på ei StrikkeMølle!! Oh MY!! Tenker på at før, eller, ikkje så lenge siden så satt eg å strikket slike snorer for hånd med pinne 2 mm! Jepp, tålmodig vettu 🙂 Trenger du ei StrikkeMølle
kan eg anbefale DENNE 🙂  Snora trær eg i halsen når genseren er tørr.

 

 

Det eg nå har gjort er det beste som har skjedd hele søndagen!! Woop Woop! Garnet på bildet over her ligger rett ved min side i ny kurv sammen med passende strikkepinner så nå skal eg strikke prøvelapper, ja for du vet at min tid som TeltStrikker er for lengst forbi!! Trenger du å vite litt mer om din og kanskje andre sin
Strikkefasthet bør du ta en kikk HER INNE 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
VARM OG DEILIG KWELL

 

 

Go`klem fra ei Ukeklar Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Steike for en fart på deg da? Strikkemaskin er hva du er..haha.
      Jeg driver på i slow motion med mitt…. og bruker skoeske som boks på gulvet til nøstene, gidder ikke kjøpe fancy krukker. Viktig å ha dem i noe, for da jeg ikke gjorde det, hadde den ene katten faktisk sittet i smug og tygget over tråden. Det så jeg ikke før jeg hadde strikket den opp til meg..hæ, hva skjedde? Og der satt katten under bordet og lo ( jeg følte den lo).

      Den genseren på bildet ble superkul, forresten.

Siste innlegg