JAAAA! Dette har eg ventet på!

Designet av Birgit Grunwald

 

Helt siden Disse Vottene ble publisert før jul har eg hatt en mistanke om at det kom et par sokker, det har vært litt sneak peek på Insta, og her er de! JuHuuu Tenkt så kult; Starter ytterst på hælen med bare noen masker og så strikkes det rundt og rundt til det blir en sokk..! Dette er eg jo nødt for å prøve meg på 🙂 Sååå gøy!
Alltid spennende å lære seg en ny måte!

 

 

 

Designet av Birgit Grunwald

 

Eg har jo planer om å bruke noe av “Restegarnet” etter Aamu til disse vottene, men Tukuwool kan eg også bruke til sokker siden det er forsterkning i det 🙂 Dette kan jo bli riktig så bra! Er det noe eg virkelig virkelig trenger, ja hvis eg ser bort fra en oppgradering av sjalgarderoben, så er det definitiv sokker…sukk

 

NORDWAND SOCKS
Bildene over
Str 34 til 45

 

 

 

* * * *

 

 

 

Klokka er ikkje 21 ennå og eg føler meg klar for seng!! Spiste litt mat (!!) i ettermiddag og føler meg slettes ikkje god, så eg sitter her å tygger surt snop og drikker ingefær i håp om å svelge kvalmen haha MEN! Eg har da fått perlet litt, ja faktisk flere brett som er litt påskeinspirert – om ikkje annet pga fargene 🙂 Var meningen å hekle litt mer på den der microkaninen, men det oppsto fort et problem…Satt å så på serie, men da kunne eg ikkje hekle fordi; For å kunne se de der micromaskene må eg ha på meg “Hobby”brillene som eg kaller de for. De har kun en rekkevidde på ca 40 cm fra nesen…Dvs det som er på tv blir bare ei salig mørje. Men hekkan de funker på arbeid rett foran meg! Egentlig skulle eg jo ønsket at de vanlige brillene min var akkurat like krystallklare, + at eg kunne sett på lengre avstand, men men kan vel ikkje få alt heller 🙂

Tror eg finner frem Det Andre Hekletøyet mitt og så håper eg det nye garnet daler ned i postkassa i morgen for da er eg klar for PåskeStrikk 🙂 Har du fikset deg nytt strikketøy til påsken,
eller har du mer enn nok å strikke på som det er? 🙂

Husk at på lørdag som kommer, altså 20.mars kan du vinne mye lekkert bomullsgarn her hos meg. Svar på noen spørsmål enten HER, HER eller HER! -Svar på alle plassene og øk vinnersjansen 🙂
Man kan aldri, og da mener eg aldri få for mye garn…

 

 

 

ØNSKER DEG EN FLOTT UKESTART
– i morgen!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Denne måten å strikke sokker på lærte jeg for et par år siden. Tror mønsteret heter karuselli. Det er en finsk dame som har det 😁

    2. Wow så stilige de var. Jeg kan ikke strikke annet enn skjerf, men alltid moro å se andre strikker eller viser annen hobby. Disse var veldig pene. <3

    3. Morsomt å strikke sokker på en ny måte. Etter å ha strikket sokker fra leggen og ned, eller tå-opp-sokker, var det moro å starte på hælen. Fant en oppskrift på “hat-heel socks” fra Knitty.com, og ble ferdig med de for noen uker siden. God passform var det også.

Siste innlegg