Jakter du Proteiner?

 

Nok en gang kan eg gi TikTok æren for en smakfull og skikkelig herlig middag! Eller, egentlig kan det nok heller være en lunsj, for sannheten er at eg ville hatt enda mer for å bli skikkelig mett! Muligens lysten på mer var fordi det var så himla godt? Dette skal eg garantert lage mer av, et stort + var jo også at Dib likte det veldig godt og spiste opp alt. Han syns også at det burde vært mer mat, nesten gang blir det mer!

 

 

 

 

I følge oppskriften (Det finnes et hav av varianter) skal man ha 200 gr Cottage Cheese (Eg bruker den magre varianten) + 2 egg. Eg brukte hele boksen (400 gr) + 1 egg og 1 extra hvite. Du kan også kjøre dette i blenderen om du vil, eg brukte den som den er og hadde alt på bakepapir i en ildfastform. Når det kommer til krydder bruk det du liker. I min strødde eg over hvitløkssalt, Løkpulver, hvitløkpepper og paprika. Stekte den på ca 180-200 gr i 50 min. Oppgitt steketid er på 40 min, men syns den var for myk og lot den sto 10 min til

 

 

 

 

Mens den var i ovnen digget eg til alt me skulle ha inni! JAMMY! Stekte 1 pk med kalkunbacon, plukket litt Ruccola fra terrassen, skar opp salat, perletomater, løk, paprika, reddik og vårløk. Delte hele “kaka” i 4 slik at me fikk 2 hver. Smørte deilig pesto på alle delen og laget hver vår doble sandwich! Oj Oj gi meg styrke!! Skikkelig digg! Hvis du er en proteinjeger kan eg opplyste om at me fikk i oss 66 gr proteiner hver 🙂 Hvor mye man trenger av proteiner er individuelt, det er basert på vekt og ikkje minst aktivitetsnivå 🙂

I morgen skal Ine og eg ut på lang tur, det blir over 1 mil og me skal gå langs Jærkysten i knall sol! Regner med at me får med oss en hel haug av fregner hjem!! Gleder meg!

 

 

 

 

GOD APPETITT OG KOS DEG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg