JORDBÆRSOKKER – Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Monica Vågenes Skjelbreid

 

Jadda, det måtte selvfølgelig poppe opp enda et par med NYE sokker, skulle bare scrolle å kikke litt eg…
Vel,
da ble det Jordbærsokker på meg da! Kan ikke bare scrolle forbi en godbit som dette!? Er jo ikke sååå lenge siden sist eg fant noen fantastiske jordbærsokker! <—Forøvrig kun engelsk strikkeoppskrift.

 

 

 

Designet av Monica Vågenes Skjelbreid

 

Når eg sjekker garnbeholdningen min på Ravelry opp i mot denne oppskriften får eg Arwetta som et alternativ…Å ja, det var en tid da eg virkelig hamstret det garnet, men dessverre ble det veldig få sokker i det garnet. For meg ble sokkene for “bløte” på en måte, og for et par år siden solgte eg alle nøstene…MEN!
Alt annet av sokkegarn funker fint, velg det det du liker aller best å ha på føttene – Det er jo det viktigste 🙂 Garnet har en løpemeter på ca 200 m/50 gr og strikkefastheten bør ligge på 32 m – Greit å overholde den om du ønsker oppgitt størrelse som er 37-41. Ønsker du større sokk anbefaler designeres å gå fra 2,5 mm til 3,0mm. Det ordner seg nok med et par lekre zordbærsokker til dine føtter også 🙂
Sommergave til noe, kanskje?

 

 

JORDBÆRSOKK
Bildene over
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

 

Eg er midt opp i dette styret her eg, ikkje bare det, men eg har planer om flere søte bunny!! Eg er stupforelsket ♥ Skal strikke ferdig denne først før eg bestiller mer garn, kun for å se om eg virkelig trenger 4 nøster. Vurderer om eg skal strikke i en av de andre fargene også 🙂

 

 

 

 

Ellers skal eg briljere på kjøkkenet igjen i dag, har startet så vidt, men drøyer resten til senere. Var en tur på butikken, trengte små gule poteter. Skal først spise litt potet vil eg ha de eg liker best! Kjøpte også noen nye paprika slik at eg kan bruke de eg har i kjøleskapet, eller tar eg det eg har hjemme: Gulrøtter, sjalottløk, litt slakk vårløk, persillerøtter, rødløk + en kjøpte en pose med Spinat – Dette skal blir en fargerik og deilig fiskemiddag! Lager extra mye sånn at det også er mat i morgen, for eg skal nemlig på Topptur i morgen sammen med søs! Det er på tide å samle på årets topper! Satser på at det går bra…
6 uker siden sist topptur som endte med litt knall og fall 🙂

Tja, tror eg skal bevilge meg et par timer med strikketøyet før eg fortsetter på kjøkkenet, Dib jobber sent +
han skulle ha noe møter så her blir det sen middag 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg