Norske Jordbær er best, også de i ull!

Designet av Stone Knits

 

Eg har sett en del jordbærsokker, men disse falt eg for, og det er ene og alene pga fargene! De aller fleste jordbærsokkene eg har sett er strikket med hvitt som hovedfarge, men eg må si at rosa er den beste komboen!
De ble jo bare enda “lune” og sommerlige, ja eg syns de oser friske jordbær!

 

 

 

Designet av Stone Knits

 

Nå har jordbærsesonger her i Sola kommune allerede vært godt i gang i flere uker og eg burde for lengst hatt på meg slike sokker! Eg har gitt opp min egen jordbær“åker” da me har et par veldig hjemmekjære skjærer som spiser tomt så snart det er et bær, og nei...De er for smarte til å la se bli hindret av duk…Eg får heller strikket meg et par sokker og kjøpe jordbæra på Joa i steden for 🙂 Om du ikkje er sååå glad i jordbær ligger det noen lignende sokker bare med Epler her inne 🙂

På Ravelry får eg Arwetta opp som et garnforslag. Forøvrig et garn eg har valgt å slutte å “samle” på, eg syns sokkene ble for “bløte”, men eg mangler ikkje andre garntyper som passer, akkurat nå flyter jo gulvet mitt av Mini Sterk – Meget godt egnet til sokker! Altså: Finn det tynne fine sokkegarnet (400m/100gr) og pinnenummer 2,25mm

 

ITTY BITTY BERRY SOCKS
Bildene over
3 størrelser

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

OMSIDER!! Eg hadde gitt opp å få skylt denne jakken og lagt den flatt, men såååå vettu!! Kom på i går at eg fint kunne bruke spisebordet! Du vet...er litt vanskelig å komme seg ned og opp fra gulvet pga disse hekkans ribbeina mine…Sukk…Jepp, den e “sladdet” hehe NOE må jo få være en overraskelse til den er helt ferdig! Den ser jo bra ut da, når den er tørr skal det jo en del dekor på så får eg sjå da vettu!

Samme dag som eg felt av siste kant fikk eg delt inn for lommene på Still Lighten eg strikker i Jamieson Smith, men eg kjente at eg orket ikkje strikke så mye på den da så eg har de siste dagene heklet flere lapper til Denne jakka 🙂 Kjenner eg er litt ivrig på den! Trenger jo ikkje så alt for mange lapper heller, dvs den er innafor!

Sånn ellers har eg sovet alt for lite andre natta på rad…lover ikkje bra! Har allerede droppet handlinga i dag for eg skal ut i ettermiddag sammen med Amira, bunaden må allerede sys inn noen cm…Der etter skal eg hente Dib på flyplassen noen timer senere….da blir det for mye å handle også...

 

 

 

 

HA EN FIN FREDAG
Trekning av Give Away i morgen

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg