JULEKOS Nr 2 – Beklager, men….

 

...det blir dessverre ikkje garn denne uka heller…Strikkeduppeditter kan eg der i mot love 🙂 Selv om eg var overbevist i går morges om at pakken skulle komme, ja så gjorde den ikkje detVel vel, men da kan eg garantere at det blir garn neste søndag 🙂 Dessuten er det nesten umulig å ha for mange julenisser, og disse havner
i kategori: SuperSøte og tunge! Ja de var faktisk ganske så tunge, ble litt overrasket da eg tok de med meg på armen når eg tok meg en runde på Julebutikken 🙂 De sitter virkelig godt, og er ca 45 cm lange –
Eg burde jo kjøpt meg et par selv!!

 

 

 

 

Nå er det 2 stk da som skal få hver sin nisse, så det blir ikkje et par på deg altså, men hvem har vel ikkje plass til en skøyer som dette? Ikkje sant, tenkte meg det!

 

 

 

 

Eller hva med hun her? Ikkje sant, ei nissekjerring på hylla burde me hatt alle og en hver 🙂 Det var virkelig et flott utvalgt av diverse nisser på Julebutikken så “jobben” var ikkje helt enkel. I tillegg altså til hver sin nisse putter eg opp i noen dubbeditter fra lageret mitt. Nyttig dubbeditter som en hver strikker bør ha i strikkeveska 🙂

 

Hva lurer eg på denne uka da? Hmm joooo: Om din julepynt har fast plass? Det er liksom bare å pakke opp julepynten/figurene å sette de på sin faste plass? Det som eg merker fort kan bli et problem (til tider vanskelig) er om noe blir forandret i løpet av et år….Ja f.eks totalrenovering er jo det verste som kan skje….Hva da me julepynten?? Blir jo ikkje like enkelt…Oh My….hver minste lille julefigur må få seg en ny plass….Bare ei ny hylle eller fjerning av et bord kan skape problemer….i allefall for meg – Hva med deg?

 

Eg trekker 2 heldige Onsdag 7.desember

 

I dag har eg tenkt å steike Krumkaker! Det er så kjekt! Laget røra seeent i går kwell, fikk også steikt en dobbel porsjon med Beatelsstenger før eg la meg….Kom meg i seng rett før 03:00…sånn kan det gå når man tar seg en kwil på 3 t alt for sent…Noe som igjen fikk meg tidlig opp i dag 🙂 Vel vel, sola skinner og himmelen er skyfri +
det 4 minus ute = Perfekt vær, spør du meg

 

 

HA EN AVSLAPPENDE
OG FIN SØNDAG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

34 kommentarer
    1. Ja, eg har 2 nisser og fleire nisseting som ungan laga når de var små som har fast plass. De står i hylla som pappa laga til meg for noen og 20 år siden. Sjøl om eg har både fløtta og ommøbelert fleire gang så må hylla på veggen,og Nissan/nissetingene være i den hylla

    2. God søndag 🎄. Både pynten her hjemme og på hytta har fast plass. Vi har lite pynt, men jeg pynter myyyye med de silkebånd rundt staker, vaser, lamper etc. Det er hyggelig med tradisjoner både når det kommer til mat og pynt. Tror godt jeg kan klare å finne en plass til en av de søte nissene du gir bort. Hilsen Birgitte

    3. Det meste av julepynten har fast plass her hos oss. Det hender jeg starter ved godt mot, og tenker at i år skal vi ha en litt «ny» jul. Prøver meg frem, men utrolig nok ender ting ofte der de alltid har stått

    4. Det meste av julepynten har fast plass. Blir en del av de faste tradisjonene som er så viktig i jula. Men har de siste årene ikke tatt opp all pynten, fant ut at æ har litt mye pynt siden æ hvert år kjøpe ny pynt 😍

    5. Litt av pynten er på plass og resten sniker seg gradvis inn. Den har stort sett sin faste plass, og om jeg flytter den rundt så kommer det en kommentar fra ungene😃

      Ha en fin søndag🤶🏻🎅🏼

    6. Jeg er et vanemenneske, så det meste har fast plass🙂 men når jeg kjøper litt ny pynt, så hender det jo at noe må få ny plassering😉

    7. Ingenting har fast plass her i gården, bortsett kanskje frå juletreet. Liker å vere litt kreativ og tenkje nytt frå år til år. God 2.søndag i advent til deg!

    8. Tradisjoner er viktig. Og julepynten har sin faste plass. Det er viktig. Men så kommer det litt nytt til hvert år som også må få plass.
      Nytt i år er at vi har kjøpt kunstig juletre. Spent på hvordan det blir.

    9. Som selvutnevnt sjefspynter hadde jeg alt på sin faste plass. MEN fikk en tankevekker da mine største barn var i 8-11 års alderen (tror jeg. Ihvertfall før minstemann ble født i1994) Kom hjem utslitt fra jobb noen dager før jul og fant huset pyntet. Duker( ustrøket) på plass, div rundt omkring og juletre inne og pyntet. Kjente det knurret dypt inni meg da det ikke var slik jeg alltid pyntet, men tok meg i det og og spurte de to lykkelige forventningsfulle avkommene om jeg kunne få en kopp kaffe før jeg beundret huset. Tenke fort og riktig. Julen er for barna og hvem sier at min måte å pynte hjemmet på er den rette? Klarte å spille glad og fornøyd, og flyttet ikke på noen ting. Julaften kom, og som vanlig fullt hus med alle fire besteforeldrene og noen gammeltanter. De fikk alle en omvisning hvor de måtte beundre det julepynta huset og fikk stolt høre hvem som hadde stått for åtets pynting. Snakk om lykkelige barn. Fra da av ble det barnas jobb å pynte huset, men med hjelp fra meg om de trengte det. Bare stryking av løpere og duker som ble min jobb.
      Nå er alle barna forlengs flyttet ut og pyntingen er etter innfallsmetoden. Og min minste som slettes ikke er en liten gutt lenger kommer innom og pynter treet fremdeles.
      Ønsker deg en flott 2. søndag i advent.
      Klem fra Liv

    10. Så søte nisser jeg har et par jeg også. Har ikke begynt å pynte heller blir ikke før lille julaften😊
      Du må ta det med ro med bakingen din og ikke gjøre det slik at du ikke orker noe til jul. En kan ikke få gjort alt. Som jeg sier jula kommer og jula går. Ikke slit deg ut ❤️Har ikke begynt å bake ennå, men jeg skal ikke ha så mye vi blir bare meg og mannen min her i jula + kattene.🐈
      Ønsker deg en koselig 2 søndag i advent.
      Stor advents klem fra meg ❤️

    11. Jo her har det meste fast plass. Nå har jeg byttet ut stuebordet med to mindre, og det betyr jo mindre plass til pynten der… Men skal vel få det til på et vis.. 🙂

    12. Hei 🤗
      Har vel fast plass til noe av pynten, og du har evig rett i at ommbølering og innkjøp av nye møbler skaper utfordringer 😅
      Virker som huset krymper for hvert år, eller har jeg for mye pynt mon tro??? 🤩😅
      Ha en fin søndag 🥰

    13. Ingen faste plasser her…bortsett fra en gjeng med småfigurer som har plass på kantene i karnappvinduet. Noen få nisser har flyttet inn her, resten må vente noen uker til 🎅

    14. En del av pynten har din faste plass,ogc resten plasseres der jeg måtte føle for og ha det. 🤶🎅🤗❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️

    15. Her i huset pyntes det i hytt og pine 😁 noe står sikkert på samme plass som i fjor men det er bare tilfeldig. Juletreet pynter mannen og jeg kommenterer. 😁

    16. Flytta for ett år siden så jeg er ennå i prøvefasen hvor ting passer. I huset hadde alt sin faste plass men slik blir det vel etter 20 år på samme plass😂. Gleder meg slik til å besøke den julebutikken din om ikke så veldig lenge😍 Kos deg med krumkakene idag, her ble det tur med hunder i fina været

    17. Så søtt nissepar 🎅🏻🤶🏻 Stort sett står julepynten omtrent på samme sted hvert år, noen småting flytter jeg kanskje litt på😊

    18. Jeg har bare 3 nisser, og de har stort sett faste plasser. Men absolutt plass til en av disse også, de var jo supersøte. 🤩

    19. En liten del av julepynten har faste plasser, men det meste blir plassert mer tilfeldig😀

    20. Jeg pynter VELDIG lite. Er ikke veldig julete av meg. MEN..jeg har to hjemmelagede nisser, to som mamma laget for mange år siden. De er tjukke og gode, og er akkurat som små “unger” å ha på fanget. Størrelse med en baby omtrent, men mer “voksne” i uttrykket. Har bunad og nisse-utstyr ellers. Jeg har BARE de framme, og siden de minner meg om mamma så veldig, så er det nesten som å ha HENNE framme. Så de får sitte ved siden av meg i sofaen. 🙂

    21. Vanligvis har alt sin faste plass, men vi har pusset opp siden i fjor, så i år måtte jeg finne nye plasser til pynten.

    22. Hjå meg har julepynten nokolunde fast plass! Då me budde i stort hus, var alle plastkassane merka med: stove, kjøkken, gang, spisestove osv…. Etter å ha flytta i mindre hus, er det mykje som vert liggjande att i kassene… Men det som kjem opp, har fast plass! Grei ordning! God søndagskveld!

    23. Her har ikkje julepynten fast plass. Einaste er at juletreet vert plassert i stova kvart år 🎄

    24. Hei. Den store julepynten, som nissehuset og de største nissene har fast plass. Juletreet er det barnebarna som har overtatt pyntinga av. Ellers blir det andre plassert der de passer best dette året.
      De kommer nok bort litt julepynt hvert år (har hatt masse), og det er ok.
      Den nissedama ser litt lur ut, syns nå jeg. Fortsatt fin juleventing.

    25. Ingen fast plass hos meg. Både farger og figurer endrer seg hvert år. Rullerer ofte med den samme julepynten, da jeg ikke kjøper så mye nytt.

    26. Ikke fast plass, men det meste havner ofte i samme område som tidligere.

    27. Jaaaa, spennklar og ferdigpyntet all over 🤩

      Her pyntes det der det pyntes kan 😂 Jeg er i utgangspunktet ikke et «pyntemenneske», men til jul…da tar det litt av kan jeg trygt si 🤶🏻🎄

    28. Eg har nokre heimelaga nissar som alltid har fast plass på hytta, elles flyttar eg litt rundt på pynten frå år til år. Englar er min store svakhet 🙂

    29. Hei. Noe pynt hadde fast plass. Siden div skap og møbler er blitt byttet ut, har pynten fått ny plass. Har bestandig plass til ny nisse.

    30. Noe har fast plass. Bruker den samme julepynten hvert år, kjøper sjeldent nytt. Har ikke altfor mye, men litt 🙂

    31. Her er det ikje mye som har fast plass sånn egentlig, MEN eg har faste ting som skal være på kjøkken, i stua, på badet og i gangen og nåde den som blander det… nei nei… det er IKKE lov 😂😂🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Siste innlegg