Alt trenger da ikkje være søtt…?

 

Altså….“Hello there….!?” Eg blir helt nuts (<—forsøk på en tørr vits haha) for dette er snadder snadder altså!
Men nå er eg veldig glad i “vanlige” nøtter også da, ja som naturelle valnøtter uten noe mikk makk.

Først i går kwell, ja eg var nokså sent i gang med dette, men det er litt herlig med sånne kjappe go`saker.
Satt i stua å så på Huskestue “Marathon” haha Jadda, eg er DER liksom – Avslappende underholdninge…
Lot dørene stå åpne ut til kjøkkenet og fikk unnagjort Salte Mandler først….Satte meg inn i Go`stolen igjen og vurderte å legge meg….men da fant eg ut at eg kunne lage Cayennenøtter mens eg ryddet litt før eg la meg – Ja for dette er superenkle Go`saker som nesten klarer seg selv 🙂

 

 

 

 

Til Cayennenøtter tok eg totalt ca 6 dl (Dobbel porsjon ca altså) Blandet valnøtter, hasselnøtter og mandler. Skulle gjerne hatt Pekannøtter (De er gode de!) Skal en tur til Sandnes neste uke så eg får stikke innom IMS hvis eg husker det. Fyrte på med Cayennepepper og Himalayasalt, merkelig nok fant eg begge deler i skapet(!!) tok også en god dæsj med Hot Chili! Dette skulle brenne var planen….men…man skal virkelig ikkje undervurdere Honning for nøttene ble “bare” sånn gooode og vaaarme om du skjønner. Ikkje mister du pusten og ikkje trenger du kald melk on the side. Et halv glass med melk måtte eg der i mot ha etter at Dib og eg åpnet kalenderen før me la oss….Vindstyrke 9, takk 🙂 Det er sterkt, men ikkje vondt vondt, for produktet smaker jo så godt – Syns eg 🙂

 

 

 

 

Fylte de minste av de nye glassene til oss
og 4 bokser som skal til Kirkens Bymisjon ♥

 

 

 

 

Før eg i det hele tatt beveger meg inn på kjøkkenet skal dette pakkes! Her er det vel CA 5-6 kilo Fruktflesk og alt dette skal gis bort ♥ Mesteparten til Kirkens Bymisjon, men Ali har noen naboer som han har lovet en boks til,
ja det gjør han hvert år – Koselig det:)

Tanken er å sette et par deiger i dag; Krumkaker og Beatles Stenger 🙂 Krumkaker er så koselig å lage, men med tanke på boksene de skal pakkes i lurer eg på å rulle de til tynne rør? Kan eg ta bare bruke en trepinne å rulle de rundt? I boksene eg har vil det ikkje være plass til sååå mange ordinære krumkaker (De ruver jo en del)

 

 

 

Mulig du fikk med deg på Snapchat at eg svinset innom Julebutikken her borte i går også?? Ikkje sant, eg antok jo at pakken fra Rito ikkje ville rekke frem innen helga….det går sjeldent jetfly over Skagerak liksom! Vel…i dag tikket denne meldingen inn, Kl 06:50 var pakken på Sandnes og Posten her i Tananger stenger kl 16. Så det er ABSOLUTT lov å håpe!! JuHuuu Hvis ikkje har eg noen fine ting på lur, men eg regner med at du kanskje er sugen på noe nytt GARN? Ho Ho Ho

 

Sånn utover det kan eg anbefal deg å sjekke DETTE om du vil trekke litt på smilebåndet *Humrer* Nå skal eg bare kjapt skifte til BakePysjen og sååå er eg nok snart i gang vil eg tro 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
AVSLAPPENDE LØRDAG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Du er da utrolig snill som lager og gir bort så masse. Det er beundringsverdig.

    2. Krumkaker kan krummes på hvilken som helst måte som passer deg *S* Jeg lager mest ‘kjegler’ til min Mor og ellers bretter jeg rett og slett de som skal ‘bo hjemme’ i fire, tar mindre plass of smaker like godt *S* så rette tynne ‘rør’ kan da ikke bli feil *S*

    3. Du lager så mye godt🤤 Må prøve noen av de nøttene i dag🙂 Det er jo fantastisk at du har kb så nært å kan gi godsaker til dem❤ Tror de færreste brukerne der har mulighet til verken å kjøpe eller lage sånt snadder

Siste innlegg