JuleKos Nr 2: Halvveis til Julaften!

De røde englene er ikkje en del av gavene

 

 

Om 2 uker akkurat sitter eg her i en ny og rød julepysj i anledning Julaften, ellers har eg en skuff full med julepysjer som brukes hver dag hele desember. Blir fort en stor samling når man i årevis forholder seg til en enkel kleskode i jula; Kun pysj er lov! Jepp! T.o.m de få gjestene som kommer i jula stiller i pysj,
det er det som kalles god oppdragelse 😀

Ok, 2.søndag i advent og naboen har virkelig koset seg i flere timer i dag…med høytrykkspyleren, det noters for å hentes frem neste gang Ali får refs for å vaske fellesområdet en helt vanlig sommersøndags ettermiddag. En privat bil anses ikkje på som fellesområde…eller!? Må le litt og kjenner at eg egentlig ikkje bryr meg om det så er før eller etter kirketid, men det SKAL da for pokker være likt for alle, eller…? En annen ting; Syns det er passe idiotisk å leke med stooore vannmengder når det fryser til kwellen…Ikkje det? Har vært skøytebane foran leiligheten flere ganger nettopp pga dette…Minner om høy gjennomsnittsalder på beboerene her og muligs noen svake lårhalser….*Tar på broddene på i morgen tidlig tenker eg*

 

ANYWAY, Julekosen er klar og begge posene er fyllt opp med flere nøster deilig garn (Ingenting er spons
i år, så det er fånyttes å be meg om å merke innlegget) litt kos og go`biter samt en passe mengde dubbeditter en strikker/hekler verdig 🙂 Igjen; Fortelle noe kjekt, eller dumt for den slags skyld: Hva har du gjort i dag? Koser du deg? Har du startet å bake, eller kanskje du slettes ikkje spiser kaker? Det er i så fall helt ok, men hva spiser du da, ja eg mener når du skal kose deg? Og HVA er jul i matveien for deg? Eg baker nok muligens noe mer enn de fleste, sett bort fra storfamilier med 14 barn, men som sagt før: Mesteparten gis bort. Før bakte eg jo til mor mi + litt extra som hun kunne gi til de hun ønsket. I år er det andre jula hun ikkje er her, og ja...eg kjenner eg savner de telefonsamtale hvor hun lurer på hva eg baker i dag ♥ Noe av det eg baker får Amira & Eirik + eg har en nevø i Oslo som ønsker seg kaker i stedet for julegave, resten (Som er ganske mye likevel) leverer eg til Kirkens Bymisjon her i Stavanger
og de serverer det der de syns det passer 🙂

 

I dag er det sjokolade i fokus på mitt kjøkken! Alle Havreflarn`n eg bakte i går er nå “montert” med sjokolade og klare til å edast! Nå står en ny skål med sjokolade til smelting og OreoHjertene står for tur til å dyppes…Masse Kcal altså!

Ok, da er det bare å kommentere under på innlegget her,
kommentarer på Facebook beregnes som vanlig ikkje med.

Trekningen av disse 2 posene tar eg ONSDAG 13.desember
Prøv å følg med den dagen slik at eg får adressen fort om du vinner, vil veldig gjerne ha pakkene avgår før helga. Forrige ukes pakke ble sendt på torsdag og eg vil tror de er hos vinneren nå i starten på uka 🙂

 

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

88 kommentarer
    1. God 2.søndag i advent! Jeg har vasket og støvsugd bilen i dag. Måtte bare, da jeg skal selge den. Ellers sett på tv og strikket! Monday sweather fra Petit Knit. Og måkt litt snø også 🙂

      1. Søndagen starta med styrketrening må til når alderen går opp😂. Ellers har vi laga litt julepålegg, hatt en tir til mine foreldre. Så resten av kvelden ska eg nyte på sofaen med strikketøyet. Må bare si lørdagskveld ble eg inspirert av deg og laga brunepinner/colakaker va ferdig kl 23🫣. Ha en fin fin kveld

    2. God 2. søndag i advent.
      Her nytes dagen med sport på TV og strikketøyet.
      Juleklem til deg🎄

    3. God 2 søndag i advent. I dag har jeg tenkt litt på om jeg skulle ha bakt litt til jul, kanskje litt konfekt også, for eksempel rocky road? Ellers har jeg strikket på Lulu slipover fra Petiteknit. 🧶
      Ønsker deg og dine en fortsatt fin adventstid. ☃️🎄

    4. 2.advent og nå begynner det å nærme seg 🙂
      Her har vi vært på julemarked i dag, samt fått handlet inn noen julegaver til.
      Nå står poteter og kålrot på kok, for i dag blir det pinnekjøtt til middag!
      Kos deg med juleforberedelsene, det er gøy å følge med!

    5. Så “kjekt” med spyling av vann I vinterkulden, fremstår som et utrolig “godt” valg av aktivitet…

      Her har det til nå i blitt bakt serinakaker og gjort klar julekurvkjeks til skjæring og steking i morgen ettermiddag.
      Nå er middagen fortært, en helt ordinær gryterett, som er kosemat for meg, og nå lades batteriene opp til trening om et par timer.

    6. Dagens trim har vært snømåking. Fyrt i peisen og strikket ferdig en lue. Skal bake brune pinner mens jeg venter på at Norge skal spille håndballkamp. Håndball i adventstiden er kos før jul😊

    7. Her bakes det ikke noe særlig, men er mye kos med strikketøyet. Nestyngste datter med to av barnebarna dro hjem igjen ril Oslo i morges, så her er litt tomt og stille i øyeblikket. Fortsatt god søndag🙂

    8. På en solseng fra varme Gran Canaria strikkes det på en varm og god vintergenser☀️🎄

    9. Stille søndag her. Sitter å fordøyer cellegiftens 3 dag, den verste. Litt sport på tv og myyye soving

    10. Her er det rolig i dag.Ferdig med jule bagsten for i år. Har lagd julemat(‘ribbe og tilbehør) til i kveld.Skal på en kveldsgudstjeneste i kveld,presten anbefalte konfirmantene å komme.Har konfirmant til våren.🎄🎄🎄🎄

    11. I dag har jeg vasket stua og fått frem en del julepynt. Nå har jeg kost meg med å se på strikkepodcast og strikketøy, mens samboer fotball. Blir litt baking på meg også, og da er vepsebolfavoritt. Må se nærmere på hvordan du hadde gjort det i år.

      Ha en fin uke 🤩

    12. God 2 søndag i advent🙋‍♀️ Jeg har laget julens beste kaker i dag, krumkaker😋 Resten av dagen blir strikk og kos.

    13. God 2. søndag i advent. Jeg har bakt havreflarn og serinakaker i dag. Resten av dagen skal brukes til strikk og kos 😀

    14. Har hatt besøk av svigerdatter og 2 barnebarn ❤️
      Har jo nettopp hatt influensa og lungebetennelse, og ligget inne på sykehuset 🥲. Er ikke enda på topp, så her ligger jeg etter. Ikke har jeg bakt, eller pyntet til jul, og ikke kjøpt julegaver.
      Satser på at i morgen kan jeg starte med litt pynting, og onsdag/ torsdag kan jeg begynne på gaver. Skal få være med ei venninne 😊
      Ellers så tar jeg det som jeg klarer. 😌

    15. God andre søndag i advent. Helgen har gått med familien på besøk. I år blir det mest kjøpekaker da helsa ikke er helt på topp. Vanligvis lage eg mest glutenfri julekaker da fire av fam.har cøliaki. Litt strikking har det også blitt tid til😀🎄

    16. Heia😍 Her har det blitt pakket inn noen julegaver i dag. Nå strikker jeg penvotter (Hegg fra Bittami) som skal gis i julegave til søster. De er nydelige🥰 Her bakes ingen små julekaker, men lages noen desserter og store kaker til jul 🎅🤶

    17. Vært ute med datter og hest. Hele helgen har gått til det. Baking starter på fredag. Hjemmelaget troika: risboller, rocky road; havreflarn, sjokoladekjeks ( men de lager vi alltid den 23 og første smaksprøve til grevinnen og hovmesteren) og en type havregrynsboller rullet i kokos. Der ganger vi oppskrift x 4. veldig populære. Gir bort noe også. Er så gøy å følge deg og alle dine kreative prosjekter.

    18. Dagen min startet tidlig med tur med hunden til sønnen som har overnattet. Ferdigkjøpt pepperkakedeig er bakt ut og strikketøy er ferdigstillet, så nå kan jeg finne fram mer vinduspynt. 🤗🎄🧑‍🎄

    19. Hei. Har langhelg på hytta denne helga. Har hatt besøk av dattera med familie idag. Vært en tur på isen med jentene og våre hunder. Ellers har det blitt mye skiskyting og strikking. En koselig dag. Kun to uker til julekvelden. Kos deg med bakinga!

    20. Kos deg i pysjen i adventstida! Her strikkes det genser, og håpar eg er ferdig med alle dumme feil og opprekking.

    21. Hei, jeg har koset meg med å perle sammen med barnebarn. Da de ble hentet fikk de med seg hjem en strikket nisse lue (så nå må jeg nok starte på en til ) ønsker deg en fin kveld 🎅

    22. Herlig å følge med på hva du rekker å gjøre før jul, blir inspirert til å lage deilig julesnop, men akkurat i dag holder på å spise oss ut av kjøleskapet, her i Spania, slik at vi kan dra hjem til Norge imorgen og starte på julepynting og julebaksten. Har fortsatt GOD tid🎄

    23. Idag har jeg laget surkål, pakket inn noen julegaver og skrevet siste julekortene. Resten av dagen glør jeg ingenting. Kanskje litt strikking. 😊

    24. God adventstid til deg og dine 🎄 Jeg har mange planer for jula men kommet ikke helt i gang, men nyter førjulstiden. Bloggen din gir julestemning 🤶

    25. God andre søndag i advent. Her er det rolig søndag. Ferdig med julebakst og julegaver . Vaskemaskinen og tørketrommelen har jobba litt i dag , for strømmen blir dyrere i morgen. Kaffe i koppen, julemusikk på radioen og det strikkes på ei lue . Bare kos.

    26. Hei🎄🎄
      I dag har jeg vært hos datter med familie, på middag. Veldig trivelig. Jeg baker litt julekaker, men ikke så veldig menge sorter. Brente mandler er ett must. Kos deg fortsatt i adventstiden🎅🏼

    27. Hei.
      Jeg har strikket nisselue til mitt barnebarn og spist middag hos min datter, svigersønn og barnebarn. Nå er jeg på jobb, og etterpå skal jeg strikke pulsvarmere. Også skal det tennes to lys, en fin søndag <3 🙂

    28. jeg blir i godt humør av å lese hva du driver med. Et oppkomme av gode ideer du raust deler.
      tusen takk.
      Her er det medisterkaker laging. Prøvesmaking til middagen, fallt i smak. Resten er til juleaften.
      Krumkaker er også i boks.
      Ha ei fin fortsatt advent tid ❄️❄️☃️☃️🌟

    29. God adventstid til deg og dine. Her strikkes det på en hundegenser 🐕‍🦺

    30. I dag har jeg pakket inn de siste julegavene, mangler bare en. Her baker vi bare en par slag julekaker, hvis jeg ikke rekker å bake så kjøper jeg🙂.
      Eller er det ribbe, pølser og medisterkaker på menyen i jula. Nå er det ikke lenge igjen. Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld 🥰.

    31. Her er det.teppe, hosting og snufsing. Og eg som hadde så store ambisjoner for dagen! 😅

    32. Du er bra flittig! Her blir det håndball etterhvert.
      God 2. søndag i advent!🎄

    33. Pysjen kommer på utpå julekvelden her, og alle synes det er like deilig å få finstasen av.

    34. God adventssøndag 🙂 i dag har eg klargjort hytta til jul og deretter fått unna litt julegaver. No litt øving til julekonsert før håndballkamp ☺️

    35. I dag har jeg strikket votter til min niese, og klippet håret til min far 💇‍♀️ Bakte tre sorter på fredag, de vi spiser av. Startet med potetmelstopper/sandkaker, mens egg og sukker gikk i maskinen gjorde jeg klar deig til kakemenn. Bakte potetmelstopper, før kakemenn. Gjør det enkelt, ingen figurer, bruker kaketrinse og skjærer ut firkanter/mangekanter 🤣 Så havregryn og kokuspletter, enkle kaker som settes med teskje 💪

    36. God andresøndag i advent! Eg og gubben køyrde 4 mil idag for å nyte ein bedre søndagsmiddag på butikk-kafe. Ikkje greidde EG å få i meg stort av seig kafejulemat, ei heller var vareutvalget deiras nåke å skryte av, så opplevingane stod ikkje til forventningane. Men vi lo og koste oss åkkesom! Fint å kome seg ut av huset iblant!

    37. Her og er Julepysj antrekket julafta 🎅
      Årets vart henta på Posten i går 😊
      Dagen har vi brukt på Julenatt i Kirka, En deilig tradisjon kvart år med påfølgende Grandis 🙈til middag.
      Ønsker deg en fantastisk andre søndag i advent
      Ps. Koselig å følge deg på Snap, å sjå ka du baker 💜

    38. God 2 søn i advent😃 Dagen i dag starter med strikking og besk av minste barnebarn. Ellers sydd en barneskole . Har fått pyntet til jul, men dårlig med julebakst. En nydelig og avslappet kose dag🥰🧑‍🎄🎅

    39. God 2.søndag i advent. Idag har vi vært på tur med gaver til den delen av familien vi ikke skal feire med iår. Fikk med oss danseforestillingen til kulturskolen hvor fadderbarnet deltar. Utrolig mange flotte nummer😍 Ikveld blir det sokkestrikking og håndballkamp🇳🇴🇳🇴🇳🇴

    40. I dag har jeg komt meg på julemarked, så koselig. Fikk kjøpt meg litt forskjellige ting sånn at jeg kan få lage litt julepynt. Nå holder jeg på å ordne juletreet 🎄

    41. Kva eg har gjort idag 😊 Jobbehelg og har i tillegg tatt helgevakt på ett bad, laga middag og strikka litt… Lite juleførebuingar altså, men skal baka litt i dagane som kjem. Og på onsdag må eg baka lussekatter berre for eg syns det er koselig 😉

    42. Julekonsert i dag, har bidratt med musikk🙂 felles kaffistund for naboer og kjente høyrer også med i førjulstida.

    43. I dag har vi feiret bursdagen til barnebarnet mitt Jacob som blir 6 i morgen. Jeg var så heldig å få være med først på barnebursdag og deretter familiefeiring. Vært en koselig dag men nå er jeg sliten og har ikke planer om å røre meg resten av kvelden. Rett ut på sofaen med god samvittighet 😊

    44. Alltid like koselig å følge deg i dine energiske og omsorgsfulle juleforberedelser 🤶.

      Ja, hva har jeg gjort? Ikkeno’ utover å ligge flatt ut og vente på at andre runde med Covid skal gi seg 🥵🤧🛏😷.
      Men det planlegges for nå begynner det å bli knapt med tid til resten av forberedelsene før jul.

      Ha ei fin adventstid🙋🏼‍♀️
      Tone

    45. Flott blogg og du skriver så bra!! Det strikkes julegave i heimen.
      Det ryddes og vaskes klær her, ispedd ski skyting, fredspris og nå, en spennende håndballkamp på TV. Alle oreohjerter er i boks og multekulene er klare til dypping. Korte trekk dagen i dag.

    46. Denne søndagen begynte dagen en del tidligere enn en vanlig søndag da to små barnebarn har vært på overnatting ☺️. Spennende turer med buss og tog og høytlesing/fortelling på Sølvberget. Toppet med adventkos og hjemmelagde kaker og konfekt hos foreldrene etterpå.

    47. Kosedag med litt pynting. Nå blindet snart håndballkamp.varm kakao med krem🎄🎄

    48. God søndags kveld. I dag har jeg vært på sesongens første skitur! Enkelte vil nok si at det ikke kan regnes som tur, men det gjør jeg. Kort, men godt!!! Greit i rute med det som bør gjøres. Med kun mannen min og jeg er det ingen store krav utover det å kose oss. Hilsen Birgitte

    49. Hei.
      I dag er jeg bestemor i sør. Har vært på førjulsbesøk i over en uke. Vi har bakt, gått tur og besøkt slektninger.
      Håper du har hatt en fin dag.

    50. I dag har dattera mi på 4 år pyntet juletreet litt ekstra; med ostepop (som er det beste hun vet😂😂😂

    51. God 2.søndag i advent🎄. Her har vi hatt besøk og kost oss med brune pinner og kransekake! Må nok lage en runde til med brune pinner ser jeg😅 nå er det håndball⚽️

    52. I dag har jeg pakka resten av pakkene og naa koser jeg meg med strikketoyet, i morgen skal jeg bake krumkaker. Hilsen Berit,

    53. Jeg koser meg i Spania sammen med foreldrene mine😎 julekakene er ferdig bakt sånn at jeg kan kose meg uka før jul. Det er ikke jul uten ribbe og riskrem

    54. Idag har jeg hatt en nydelig 2. søndag i advent.
      Først har vi vært på juleforestillingen til Kulturskolen i Ski. Vårt barnebarn Viktoria på 15 år var med og danset.
      Etterpå var deler av familien på Egons og spiste. Nydelig Ribbetallerken på meg og andre spiste Pinnekjøtt. Nå slapper jeg av i godstolen med strikketøy og litt hyggelig på tv.

    55. god 2 advent. jeg har hatt en koselig helg hos dattera i hybelleiligheten., med julemesse i går. dagen i dag har gått med til juleshopping sammen med henne, før jeg snudde nesa hjemover med 3 timer i bil.

    56. Jeg har vært på harrytur til sverige i dag. Jeg har kjøpt posevis med godis.Det hører julen til for meg . Godis ,krumkaker og smultringer. Ribbe ,kjøttkaker og pølse til julaften.
      Så nå har jeg handlet ferdig. :p

      Nå skal jeg slappe av og strikke. Og se julefilmer og adventskalendere som snøfall,Tinka og Kristiania Theater det er jula for meg

    57. I dag ble det først en tur ut. Så ble sport på TV og strikking. På ettermiddagen var jeg sammen med familie på Egon. Det er blitt en fast førjulstradisjon at vi går ut en dag og spiser middag og når ungene helst ville ha burger så ble det Egon.

    58. God advent til alle! Jeg har kost meg med strikketøy og skiskyting. God kombo med noe godt i koppen.

    59. Jeg har kost meg med strikking, og hørt med familien hva vi må ha av gjærbakst, kaker og annet snadder i jula.

    60. Her er 2.søndag i advent brukt til litt baking og til strikkekos.
      Besøk i kveldinga med kaffe og ferske julekaker gjorde dagen perfekt!

    61. I dag har jeg endelig begynt å bake litt etter håndleddsbrudd 😍 krumkaker ble laget, men kjenner det godt i hånda nå ettersom de oppdaget et nytt brudd på de nye bildene på kontroll. Det var så lite at de ikke gjør noe med det, men det gjør da fortsatt vondt. Ellers har jeg sortert klar julegaver som skal pakkes i morgen. Her går alt i babysteps. Ønsker deg er god adventsuke med masse baking🥰

    62. god morgen ,tenk om alle var som deg i julen ,ja da hadde det vært kjekt for du tenker på alle ,når det gjelder han naboen din så tenker han tydelugvis kun på seg selv,lage skøyteis forran blokka nei nei ,jeg ville tatt det opp på et fellesmøte ,det finnes virkelig vaskehaller en kan benytte og det skal være likt for alle :=)
      Jeg har vurdert å lage havreflarn ,dei er gode vi får se i dag er det strikkekafe og jeg skal være med naboen :=) i går gikk jeg og mannen en tur ilag og etterpå når vi hadde spist middag gikk vi opp i andre etasje der svigermor på 90 år bor ,jeg strikka vi skravla og fikk servert kaffe og marsipankake :=)) ,julekakestrøsselen jeg fikk i dag skal få dekorere en tropiskaroma jeg lager hvert år til jul ,så det får bli en av dagene nermere helgen :=) ha en fin dag og kos deg med julekakebaksten

    63. Det strikkes på julegaver😅 vi baker få kaker til jul, fordi vi ikke drikker kaffe eller er mye hjemme i julen😅 men pepperkaker med ungene blir det alltid😀

    64. Gooooooood andre søndag i advent! 😄 Her må jeg innrømme at det har vært skrekkelig lite julebakst så langt… Men planen er litt “småsnacks”, som gule bomber og Sarah Bernard, og kanskje en porsjon colakaker (brune pinner). Og kanskje litt karameller 😉 Her i huset dropper vi 7 slag, av den helt enkle grunn at det ikke blir spist. Dumt å lage noe man bare kaster etter noen uker, det synes jeg ikke er spesielt bærekraftig… Ellers startet helgen litt trist med begravelse av et familiemedlem på fredag. Det setter livet og julegleden litt i perspektiv, men livet og døden går hånd i hånd – også i julen. Lørdag var det rett tilbake til “hverdagen” med håndballforum og masse spennende input der (og selvfølgelig litt strikking, for oss som må holde hendene opptatt for å holde hodet på rett plass 😅). Søndag dro jeg, gubbelure og dattersnuppe på julemarked og handel, og avsluttet det hele med å lage oss kveldsmat med deilig julepålegg, for å sette litt stemning etter ei travel helg. Og nytt av året er at jeg faktisk har kjent litt på den barnlige julestemningen jeg hadde før, det er lenge siden! 😍

    65. Igår ble litt gjort pga dårlig form, men idag håper jeg formen holder til brødbaking og Sarah Bernhard i langpanne.
      Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid😀🎄

    66. Vi har begynt med julebaksten, krumkaker i går, og forhåpentligvis hvite kakemenn og pepperkaker utover i uka.

    67. Hei. Gårdagen ble brukt til juleverksted med hele familien og mye fint ble produsert.
      Julemat er ribbe og pinnekjøtt, multekrem or riskrem er desserten som må med. Lenge siden jeg har bakt småkaker, men måtte ha med noen i år. Kolapinner er prøvd og falt i smak så de blir det flere av.

      Håper du tar meg med i trekningen.

    68. I går ble dagen brukt til rydding og sortering i boden. Hadde fått opp nye hyller. Så ble det ryddet og lagt på sengene på gjesterommene. veldig fornøyd med dagen. Så ble det litt adventskos til kvelden med tente lys og god mat.
      Har ikke så mye tradisjoner når det gjelder mat, men når jeg er ferdig med alle juleforberedelser og kan sette meg ned på kvelden lille julaften og se på “kvelden før kvelden” på NRK og spise hjemmelaget julebrød med hjemmelaget lammerull – da er det jul.

    69. Mmm så mycket gott du gör.
      Jag har bakat lite bullar.
      och i morgon blir det pepparkaks hus
      Önskar dig en fin vecka
      Myrica

    70. Jeg lader opp til jul med serier 🎅🏻🤶🏻 Imponert over førjulssyslene dine både på kjøkkenet og hobbyrommet 😍

    71. Baker julebrød med masse rosiner i,det er obligatorisk til jul. Ellers så blir det pinnekjøtt julaften. Så varierer det litt hva jeg ordner av mat, eggesalat er fast. Må være mye godt til jul🎄

    72. Koser meg med å lage smultringer og delfiakake i dag! 🎄 Tent 2 adventslys og fin julemusikk på radioen! Ellers pyntar eg litt kvar dag…. 🎄 Julebrøda (12 stk små) blei heilt mislykka og gjekk rett i bosset.🤭

    73. Her går dagene med en hanglende form på nesten hele familien. Fikk nå lagd pepperkaker sammen med minstemor i går. Det er jul for meg.

    74. Endelig klart å knekke “koden” på stripa skjerfet til Bitta. Så eg strikka rett og vrang. Auka og felle. Endelig klarte eg det. syns det sjalet er sååå fint. Prøvd meg fleire gonger på det før uten å få mønster til. Men endelig😉 Hadde vore skikkelig stas å vinne litt ekstra strikkestæsj då. Helsing Marit

    75. her har det bare vært avslapping for å lade opp til julegave handlingen og baking i løpet av uka 🤣😁🙂

    76. Tja, dårlig med julestemning her i gården foreløpig. Skal på båttur til Kiel senere i uka og der er det julemarked, så kanskje den dukker opp da 😀. Har stekt jønnbrød i kveld, noe som er tradisjon her og stekes i krumkakejern. Ellers er kransekaka i boks, og jeg må lage julekake med rosiner. Det er godt til kaffen med smør og brunost en tidlig morgen og nyte stillheten i huset. God adventstid til dere alle.

    77. 2. søndag i advent er passert og det er på tide å komme seg opp av godstolen og begynne å pakke inn gaver. Men julen er ennå en uke unna her i heimen. Skal feire 2 fødselsdager før vi slipper til julen.

    78. Er ikke mye baking her, ikke har jeg hjemmeboende barn og ikke er vi storspisere av julekaker. Men i år lagde jeg meg en ny tradisjon, 1. søndag i advent inviterte jeg venner med barn i rette alderen på bakedag, så da bakte vi pepperkaker og kakemenn 🙂 Så koselig 😀
      Ellers i jula blir det nok mye sjokolade og annet kjøpesgodt vi blir å kose oss med. Og jeg gleeeeder meg til pinnekjøttet og den langtidsstekte ribba, det er desidert den beste julematen 🙂

      Ha en fortreffelig advent og kos deg masse på kjøkkenet 🙂

    79. Koret mitt hadde konsert i kirka og jeg hadde 60-årsdag. En koselig kveld. Fortsatt god advent ønskes 🌹

    80. Halvveis til julaften og her er det ikke blitt gjort noe ennå. Covid har skylden. Men jul blir det uansett, så null stress.

      1. Oj Oj!! Den er kjip ja, men som du sier; Jule blir det okke som. Eg har vært skikkelig syk noen julehelger eg også, men eg har gode minner fordi stemninger er der likevel <3 Krysser fingrene for at du snart spretter opp og er good to go 😀

    81. Ute er det -5°, og det er helt ok, trenger ikke mer, men fortsatt vinter ❄️.Har skrevet huskeliste til meg selv med de siste tingene/maten jeg må kjøpe.Jeg skal ha waldorfsalat til pinnekjøttet, selv om bare jeg spiser det. Sitter nå med pusen i fanget, så da blir det ikke noe strikking før han flytter seg litt. Holder på med sokker i kontstrikk som må bli ferdig til jul . Fortsatt god adventstid 🎄

    82. Fantastisk inspirasjon fra deg. Her skal det bakes i dag, gule bomber med peanøtter isteden for mandler, og sarah Bernard 😋 ha en god dag🥰

    83. Denne har jeg helt glemt, så kanskje rekker jeg ikke å bli med. Også i jula er jeg lettere surrete

Siste innlegg