JULESTEMNING

Designet av Verena Cohrs

Snakk om en utrolig lekker vintergenser! Åsså ble den jo så vanvittig lekker i denne blåfargen samme med hvit! Ahaaa *Denne skled rett inn blant favorittene”. Vinteren kan jo fortsatt bli lang så du har absolutt tid til å strikke deg både en og 3 gensere til og vettu hva? Om eg ikkje skulle hatt denne i blått, tenk deg den da i f.eks Bringebær rød og hvit?? DET kunne blitt lekkert det 🙂

Orginalt strikkes den i DETTE GARNET 🙂 Deilig, ikkje sant?

 

ICE FLOWERS
Bildet over
Str fra 87 cm til 152 cm rundt brystet
Strikkefastheten er 22 m på 10 cm

 

I dag hadde me en veldig grei og behagelig arbeidsfordeling kan du tro! Først satt Ali og eg sammen og gikk gjennom regningene som skulle betales, der etter satte eg meg ned i Nettbanken og fikk lagt de inn. Så var det tid for å shoppe Julegaver! haha Mens eg satt å surfet, kikket, klikket og drakk kaffi så var han i full sving rundt her i stua 🙂 Kort fortalt; Når stua var så perfekt som den kunne bli var også eg ferdig å shoppe – Kalles Godt planlagt! *fniser*

Mens Ali så vasket ALT i stua og gangene tok eg å fordelte alle klærene eg hadde samlet i 2 sekker over i totalt 4! Det er greit Ali er sterk, men mine sprengstappa plastsekker ble så alt for tunge haha Da var det bare å shaine seg selv en runde på badet så var det  få alle sekkene i bilen og ned til Fretex containerene 🙂 Herlig jobb å få gjort på så mangen måter! Eg har fått skikkelig orden i klærene mine + god plass i skapet. Eg har fortsatt et par sekker med klær inne på soverommet, men de får stå enn så lenge for eg har andre ting å gjøre Ho Ho Ho

Se her du! ALT mikk makk`et og ekkelt graps og rot er borte borte! Ja det ligger en stabel med lister her, det er taklistene til stua og de er såååå himmelsk lange og må bare ligge der til den siste veggen i stua blir malt i januar 🙂

Pga alle disse listene så måtte me fikse en nødløsning:


Bokhylla som egentlig står inne i stua bare MÅTTE ut i gangen! Bedre det enn midt på stuegulvet, ikkje sant? Også her i gangen ligger det “mikkmakk” langs veggen…det er en GOD del ny parkett som var igjen fra Dib sitt rom og Ali skal skifte ut noen parkettplater på kjøkkenet…ETTER jul! SÅ ja, da blir det nå ikkje pyntet noe her i gangen, det får så være, men gangene er i allefall skinnende rene og DET er nå det viktigste 🙂

SÅ ja, eg må jo si at et eg KJEMPEFORNØYD med dagens innsats! Ja for hadde det ikkje vært for meg hadde me IKKJE hatt Julegaver på vei i posten *ler meg ihjel* Nei, det viktigste er jo at stua er REN OG PEN 🙂 Men absolutt et + at Julegavene også er på vei 🙂

DibHassan er bare den BESTE  Når han var liten var han alltid med å pyntet og syns det var skikkelig stas når me pyntet til jul, de siste årene har han virket litt sånn likegyldig, dvs når eg har spurt han om ikkje stua var koselig julepyntet har liksom svaret vært: “Sikkert det!!” Det tar eg som “Eg bryr meg ikkje”,
men i dag ga han meg TIDENES JULESTEMNING!!

Da Ali og eg kom hjem fra helgehandelen var Dib var allerede kommet hjem, han satt på rommet å Gamet. Eg gikk inn å snakket litt med han og da eg var på vei ut av rommet spurte han litt forsiktig:

“Mamma, ka tid skal du pynte til Jul?”
“Hæ”, sa eg “Bryr du det om det?”

“JA! Klart eg gjør, det er jo kjempekoselig!”
Åååå eg ble så glad at eg måtte kniba (Klem på Siddis dialekt!) han! Eg sa at eg de siste julene hadde trodd at han ikkje brydde seg og ikkje tok det så nøye om eg pyntet eller ikkje siden han alltid svarte “Sikkert det!”, men han forklarte at i hans verden” betydde det at det var fint/koselig! Ok, så vet eg det! ‘

“Når skal du pynte da mamma?”
“Nå skal eg pynt ei morgen,” sa eg for eg ble jo kjempegira OG sååå glad!! “NICE!”, kom det fra han Dib Ho Ho Tenk du, det skal ikkje mer til enn det og så er eg on fire!!! Jepp, Ali STØNNET høyt da eg sa at han måtte ta opp eskene fra garasjen i morgen haha Når me tar opp garasjedøra er det som en VEGG og julepynten ligger på hyller heeeelt inderst! SÅ ja, det er bare å ta på klatreskoa og ha på vernehjelm så går det nok bra 🙂 Da eg sto opp i morges hadde t.o.m skrudd opp alle gardinstenge så JA han skal henge opp Julegardinene!! JuHuu så ja, julestemningen stiger litt etter litt og det som blir så deilig med å pynte i år er at eg slipper å vaske stua først! Det er bare å spre Julepynten 🙂 Åååå, men eg GLEDER meg masse til i morgen!! Nå er det på tide å plukke opp strikketøyet!

 

 

KOS DEG OG HA
EN SKJØNN KWELL

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med Julestemning ♥

3 kommentarer

Siste innlegg