KJEMPEGLAD og LETTET

Designet av Astrid Schmidt-Nielsen

 

Eg satt på et søk etter glade farger og dette poppet opp! Kunne jo ikkje passe bedre ♥ Ikkje bare er det Pride om et par uker og av den grunn passer jo sjalet perfekt, men også fordi eg er så vanvittig glad i dag!! Av gode grunner!! Uansett så elsker eg farger, gjerne skarpe farger som sjalet over her har så eg måtte jo bare lagre det umiddelbart 🙂 Hvis du studerer bildet litt bedre så ser du også at det er riller JuHuuu Nop, blir ikkje bedre vettu!

 

HAPPY TRIANGLE
Bildet over
En størrelse

 

 

 

 

 



Dette gjorde meg overlykkelig og ekstremt glad i dag!♥ For litt over en måned siden skrev eg DETTE INNLEGGET som omhandlet det å ta celleprøve hjemme på seg selv. Som lovet viser eg deg nå resultatet og det kunne jo ikkje blitt bedre! Nå er eg i rute og skal følge den vanlige SjekkePlanen som LivmorhalsKreft registeret anbefaler. Dette er noe som har tynget meg i mange år også før eg tok denne testen hjemme på eget bad. Årene gikk og det ble vanskeligere og vanskeligere å bestille den der timen…Det var en veldig positiv respons på innlegget mitt om hjemmetest og det viser seg at det er ganske så mangen som skulle ønsket at det var et tilbud til de som ønsket. Grunnen til at eg fikk muligheten var fordi eg var heldig å bli plukket ut fordi det var lenge siden sist prøve.

Eg skjønner at ganske mange faktisk reagerte motsatt og mente at det var så lett å ukomplisert å gjøre hos legen at de egentlig ikkje skjønte vitsen? Eg er sikkert på at ingen av de kommentarene var vondt men, men husk at det kan være utrolig mange grunner for at kvinner vegrer seg. Ja eg vet at det ikkje gjør vondt i det hele tatt å gjøre det hos en lege. Er ganske sikker på at alle de andre kvinnene også vet det, men likevel er dette noe det verste som finnes for ganske så mange. DA er en hjemmetest et vanvittig lettelse, derfor håper eg at dette prosjektet går over all forventning og at testen kan komme ut på markedet for de som måtte ønske det. Uten at eg skal bli nødt å bevise det må eg kunne skrive at det var både rørende, trist og godt å få masse mail og PM ang dette. Det var fra kvinner som ikkje hadde tatt prøven på mangen mangen år og som hadde store problemer med å få dette gjort av flere grunner. Derfor må me heller en gang i blandt ikkje bare være så bastante på at
“Å ja, men DET er jo ikkje noe problem”-for det er et problem for veldig mange

Eg har også signert på at de kan bruke prøven min til hva de vil til videre forskning og måtte det komme en kur som kan helbrede alle ♥ og i mellomtiden skal eg prøve å manne meg opp til å komme meg til legen selv innen rimelig tid neste gang. Kanskje testen kan kjøpes på apoteket neste gang eg må gjøre det?

 

 


Me har nettopp inntatt en HIMMELSK HERLIG middag: MANSAF! Mmmm så deilig! Det er EID i dag og da kan den i den minste feires i matveien 🙂 Siden ingen av oss her hjemme faster når me er i Norge betaler me til en fattig familie i Beirut (har gjort det i alle år, til samme familie) slik at de har penger gjennom Ramadan og til Eid.

Ellers på strikkefronten har eg fått sydd i strikken nede på bolen på Thelma Tunikaen og det ser meget bra ut så nå fortsetter eg og gjør det samme på ermene 🙂 Amira er i allefall fornøyd 🙂 Planen akkurat nå er å sitte å koble ut en times tid før eg skal svippe Amira ut til flyplassen. Hun skal en tur til Oslo på kurs med jobber 🙂

Ellers? Tusen Takk for alle God Bedring Ønskene til Dib. Han måtte kapitulere i dag siden vannkoppene hadde minst fordoblet seg siden i går så nå er hvitvask i hus 🙂 Me har klarert med skolen ang muntlig i morgen. Har snakket med læreren som skal ha denne prøven sammen med en sensor. Dib få lov å komme på skolen KUN for å ta prøven, så eg kjører han ut, han går rett til klasserommet, gjør det han skal og rett ut igjen og de vil ikkje ha han på skolen før i allefall over helga. SÅ da var det avklart 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
FINE KWELLEN

 

Her er det 16 gr, men det blåser stikker og strå!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Glad Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg