Knasende Sommer

 

Etter 2 døgn i senga var det deilig å rusle en tur på terrassen når sola gikk ned. Overraskelsen var faktisk ganske stor da eg kunne forsyne meg av disse digre reddikene!! Tror aldri eg har fått så store før? Ja vettu? Her snakket med sånn ca golfballer!! Når gigantene var dratt opp vare det bare å slippe nye frø ned i hullene –
Det gjelder jo å holde avlingen oppe hele sommeren 🙂

 

 

 

Ikkje bare var de store, men akk så gode de var! Akkurat passe sterke og bare knaske snadder! Å ja, eg elsker grønnsaker som reddiker og neper! Vil tro at eg kan plukke min først nepe i løpet av ei ukes tid,
de skal jo tross alt bli en del større 🙂

 

 

 

Det eneste som sliter litt i denne kassen min er Purreløk, ble dårlig med det i fjor også. Vet ikkje, kanskje de trenger en type omsorg eg ikkje har gitt? Hmm Uansett, helt til høyre i kassen ser det ut for at Rødbetene koser seg skikkelig! Har plantet de i 2 faser og fase 1 er snaaart ferdig! Drømmer om en deilig frisk rødbetesalat!

Blir det en bra avling har eg lyst å prøve å sylte 🙂 Noen gode ideèr eller tips i den gården?
Har aldri gjort det før, men husker rødbetene mormor syltet da eg var liten. Det var ganske stas til julemiddagen når me fikk små runde rødebeteballer 🙂

 

 

 

Eller, bakom gjerden eg perler komemr det uhorveldig mye Bladpersille! Eg er sikekr på at hver eneste frø har spiret! Passer meg ypperlig for Bladpersille kan me sjeldent få nok av! Super til å bruke i salat og ikkje minst Tabole, men også fin å fryse til senere bruk 🙂 Inni mellom så koker eg bladpersille og drikker det!! Det er lett vandrivende og behovet skulle være der 🙂 Den store Basilikumen i hjørnet her er butikkjøpt,
de eg har plantet ser ut for å vokse fint i frittstående krukker 🙂

 

 

 

Sukkerertene er bare helt magiske!! Gleder meg til de blomstrer, ja jo eg gleder meg til belgene,
men disse sukkerertene skal ha røde blomster! Det har eg ikkje sett før 🙂

 

 

 

Tvillingblomstene vokser helt over sine bredder! Den blir bare flottere og flottere!! Måtte den bare aldri visne!

 

 

 

Denne Tvillingblomsten er jo også et syn for øyet!!

 

 

Dette er definitivt den morsomste skapningen ute på terrassen!! Det er absolutt den største Sukkulenten eg noen sinne har sett!! Ser ut for at den stortrives ute!!

 

 

 

Var en fin kwell på terrassen! Endelig litt levelige temperatur 🙂 Har ligget rett ut i 2 døgn nå med magesmerter og kvalme, sånn er det noen ganger, men passer dårlig når det i tillegg er varmt. I dag har eg ligget rett ut i Amira sin seng siden det er kaldest rommet, men eg følte eg kom meg litt hektene nå i kveld. Har fått perlet ferdig og strøket et perleri, ja eg har t.o.m startet på et nytt 🙂 Satser på at morgendagen blir sååååå mye bedre for eg har så mye eg vil kose meg med 🙂 Men men.

 

 

HA EN SUPER TORSDAG
Snart helg!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Godt du er bedre, og kan kose deg med alt på terrassen. Du har fått det flott med grønnsaker og blomster. Ha en fin dag videre 😎❤️

Siste innlegg