Kort, kjapt og intenst!

 

Selv om det var tildels skiftende vær og styrtregn inni mellom kledde eg meg i ull og regntøy og la ut på tur! Mange år siden eg har gått akkurat hvor eg gikk i dag, ja me snakker nok flere 10-år for å si det sånn. Målet var Ullandshaugtårnet! Eg parkerte hjemme hos Ine for denne turen, hovedgrunnen var jo for å gjøre turen noe lengre, hvis ikkje kunne eg ha parkert rett nedenfor tårnet, da hadde det kun blitt et par 100 m…

 

 

 

 

Dvs at eg gikk først opp hele Ullandshaugbakken, ikkje så bratt så dette gikk som en lek faktisk,
elsker når eg kan skryte av at formen blir bedre og bedre *ler*

 

 

 

 

JØSS! En sånn greie tror eg ikkje eg har sett siden eg var liten!?
Ja så denne må vel være for antikk å regne??

 

 

 

 

Mener det var på en skoleutflukt eg har vært her før, og eg minnes om en utrolig slitsom bakke! Vel, bakken er nok akkurat lik i dag som da, ganske seig, men igjen: Det gikk overraskende greit – Rett opp!

 

 

 

 

Ganske så majestetisk! Dette er et tårn man ser omtrent uansett hvor du er
i distriktet, og i jula er det pyntet som juletre 😀

 

 

 

 

Eg har stått ved masten på andre siden av fjorden å sett bort her hvor eg står.
Rart med det perspektivet man får…

 

 

 

 

Her befinner eg meg i et enormt turområde: Sørmarka…har aldri gått tur der eg, i allefall ikkje som eg husker! Turte ikkje legge i vei på en sti, gudene vet hvor eg hadde endt opp! Nei nei, eg skal finne ut av det,
i dag var målet tårnet så eg var fornøyd eg 🙂

 

 

 

 

Tenkte siden eg likevel var på toppen kunne eg gå nedover på
andre siden og der møtte eg på disse
“ruggene”!

 

 

 

 

Gikk ned til Jernaldergården hvor det sikkert er akkurat like mange 10-år siden sist…Kjører ofte forbi, men snur meg aldri å kikkerVet gårdene er der da…Det er den vanen vettu!

 

 

 

 

Fineste sauen eg har sett på lenge! ♥

 

 

 

 

Mais, tydeligvis noe de spiser mye av her…*ler*

 

 

 

 

På vei ned mot bilden så eg dette, eg trooor det er Vålandstårnet?
Forøvrig nok et sted eg aldri har vært…Ja og eg har bodd i byen siden eg ble født…
Jadda jadda, mange fine plasser eg kan gå tur 😀

 

 

 

 

En helt ok tur, og man kinser ikkje av 1 time ut på beina
(og nesten kun oppover)

 

 

 

 

Ved et nærmere blikk på kartet kan man jo lurer
på hva eg holdt på med i det tårnet!?!?

 

 

 

 

Vel hjemme ble en det en noe sen lunsj, så nå er det straks
på tide med litt IS her på Hobbyrommet 🙂

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg