KRISE!!

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

OJ! Plutselig ble det bare helt krise her eg satt å perlet! Hadde ikkje sett for meg at dette skulle skje…! Jada, det er full av kriser i hele verden om dagen, men det kan være ganske alvorlig selv her i min lille HobbyBobble 🙂

 

 

 

 

 

Ser her vettu, det perles i vilden sky – Til mitt forsvar ble dette myyye større enn mine utregninger først hentydet….meeen, så strøk eg i matte og da! Sånn er det når den kreative hjernehalvdelen tar så mye plass!
Har kommet så langt at hele 19 perlebrett er klikket sammen (og flere skal det bli…!)
ja eg klikker de på etter hvert som det vokser…

 

 

 

 

…eg er ganske heldig for eg har en grei samling med perlebrett som du ser,
det er bare det at alle disse ⇑….

 

 

 

 

…ser sånn ut på alle kantene…sukk! Problemet med det er at man må presse ned perlene, er ikkje alle plasser selv det går an. Det største problemet kommer jo når man stryker motivet og skal fjerne brettene….
Motivet vil da rase/sprekke…SKREKK & GRU!

 

Hadde en del uhell da eg først begynte å perle i fjor vår. Da ble noen av brettene skadet vettu…*Nybegynnertabbe…* Brettene funker til motiv som holder seg unna kantene! Da er det jaggu meg godt at Rito Garn & Hobby er kjapp i vendingene for etter en kjapp mail til Danmark så er nå en real pakke med Perlebrett på vei over Skagerak 🙂 LOVE IT! De er som regel ganske så kjappe med leveringen (Bra Service) så er eg heldig har eg pakken før helga 🙂 Uansett så blir eg jo ikkje arbeidsledig for det er nok av perler som kan legges mens eg venter for å si det sånn 🙂

 

 

 

Men som om ikkje EN krise var nok!! Altså…*rister fortvilet på hodet….*

Designet av Stone Knits

 

Se på disse lekre sokkene da? Tynt sokkegarn typ 400 m pr 100 gr og pinne 2,25 —>
Helt nydelig og ikkje minst perfekte Påske- og Vårsokker ♥

 

 

 

 

Designet av Stone Knits

 

Eg har jo allerede planlagt mitt strikkeprosjekt for påsken og garnet er jo på vei i posten….Hvis det rekker frem før påske? Nevnte jo dette i morges at pakken min har ligget på Lørenskog siden 15.mars….Fikk så vite etterpå at over 40 personer tilknyttet postterminalen er smittet av korona! DET er jo en virkelig krise spør du meg….! Jammen godt eg har noen og 10 tusen`ish perler eg kan legge mens eg venter…
Så nei, det er overhodet ikkje synd på meg 🙂

 

 

ALICE`s EASTER BUNNY SOCKS
De 2 siste bildene
3 Størrelse

 

 

 

 

 

 

Hadde jo også en annen krise i dag…en helt ubetydelig sådan, men eg skulle ha meg en is mens eg satt å perlet, men det var TOMT! Hekkan da var eg kjapp i vendinga! Hoppet i bilen og svippet ned på Rema en tur! Det må eg si, når man kan kjøpe hele 10 esker med is og kun betale 250 kr, da er det billig. Så nå er iskuffa fylt opp igjen og det ligger hele 2 Båtis i min mage *hysj*

 

 

* * * *

 

 

 

Nei vettu ka? Sola har skint fra skyfri himmel i dag også!! Ja eg måtte tvinge meg forbi det store bordet med minipåskeliljer på Rema også i dag….eg syns det fortsatt er LITT for kaldt å plante ut ennå!? Eller tåler de litt frost kanskje? Natt til i dag snødde det her!! Gradene synker jo fortsatt til under 0 på natta så eg troor eg skal holde meg til min opprinnelige plan: Ha krukkene ferdig planta seneste fredag 26.mars – Da satser eg på at Påskeliljene er fine i selve påsken og ikkje bare noen forvokste blader. Syns alltid at de vokser så fort, og blir så fryktelig lange!! Er eg heldig har det kanskje kommet noen små Stemorsblomster også da
mulig eg håper på for mye nå, men men får nå sjå.

Ellers så går det treeegt i de minidrivhusene eg har her i stua, det er KUN Basilikum`n eg kan se som viser seg. Har flyttet de fra gulvet ved skyvedøra og opp i vinduskarmene i vinduene her i stua. Da får de mer sol og varme, vil tro (eller eg håper) det blir fart på de nå 🙂

Jaja, eg får sette meg å perle noe mer før eg tar kwellen med heklelappene mine og koselig serie. Anbefale virkelig å se “A million little things” på SUMO -(Den fikk hele 8.0 på IMDb!!) Det er en skikkelig herlig feel good serie som ofte gir meg tårer i øynene *Sukk*

 

 

NYT EN HERLIG KWELL

 

 

 

Ps: Fikk akkurat melding fra Rito: Pakken er allerede sendt!
Det er 1 t og 40 min siden eg bestilte! YES!!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Vakre sokker. Jeg synes mønsteret kommer mye bedre frem med tynt garn… meeeeen jeg blir litt kjei litt sånn midt på rista,så man kan kanskje si at mine ufo’er!!! Ofte blir sokker.
      Skal jammenimeg titte litt på ” a million…….” på jobb i morra natt. Nettbrett ,strikketøy og en eller fler gode serier, får natten til å rusle trutt..plutselig er det morran.
      Håper du får en fin slutt på uka.😄
      Btw… det siste prosjektet ditt.. ser enormt ut. Spennende å se hva det blir.

    2. hadde tatt en kniv eg og skåret av litt på tuppane på brettet :=) går jo ann å prøve ,ellers likte eg sokkane ,strikke med tynt garn og tynne pinner elsker eg :=) og når det gjelder stemorsblomster så blir dei tettere ogmer robuste om dei får et par netter med bittelitt frost

Siste innlegg