Kuleste Jakka! -Eget design og oppskrift

 

Se der ja! I går gikk dagen med til strikking og ENDELIG kom eg i havn med erm nr 2 for andre gang…..! Greit når maskeantallet stemmer, tenker eg…*Smiler* Nå har eg også rekket opp kanten på bolen fordi eg glemte jo at den skulle avsluttes med I-Cord, akkurat som ermene, men nå er eg straks ferdig med den også! Da er det søren ikkje mye igjen før jakka kan tas i bruk – En meget unik jakke faktisk, finnes ikkje maken! Mitt design og min oppskrift!

 

 

 

 

Det neste som nå gjenstår er å strikke halskant og stolper, alle disse 3 delene tenker eg å avslutte
med I-Cord….men det er da eg lurer: Skal eg strikke f.eks halskanten først, eller til slutt? Tenker at det må se bra ut i forhold til den I-Cord kanten…Hmm...Tror eg er nødt å skisse opp alternativene å så hvor og hvordan og hvor disse kantene blir, mye mulig eg lager et større problem ut av det enn hva det egentlig er *ler* Etter på det så skal jo jakka skylles og blokkes, of course! Dette gjør eg alltid, og sååå begynner finishen! Da skal perfekte knapper sys på og andre ting skal strykes på, det er ikkje alt som blir like pent om eg velger å brodere, så da kjøpes noe av dekoren ferdig – Det er lov, og eg er ganske sikker på at eg kan si at dette blir aldeles PØRFEKT!
Gleder meg til å fleshe denne jakka her på bloggen!

Når så denne jakka er i havn kan eg jo hente frem det andre strikketøyet mitt som står her i kurv nr 2! Hekkan eg har vært flink ass! Kun 2 pågående strikketøy og eg kjenner eg er giret på å fortsette med den flotte tunikaen min! Her om kvelden var det rett før eg la opp til nok et strikkeprosjekt! Ahaa eg kjøpte jo garn til den der “hekkans” Pippigenseren! (<—Gratis Strikkeoppskrift) *ler* Den får eg starte på etter på!

 

 

 

* * * *

 

 

 

Nok en dag hvor eg står opp før, eller kanskje var det samtidig med fuglene…?? Våknet først av at Milo sto utenfor å hylet i 5 tiden…Han ga seg etter hvert og siden sola allerede var oppe hadde eg ikkje dårlig samvittighet, men så kommer Ali å legger seg og når han lukker vinduet blir det fort bakerovn…unødvendig å lukke vinduet tenker eg…var jo allerede 14 grader!! Så ja, da hadde eg kaffi i koppen allerede før kl 6! Blir virkelig en lang dag...
Skal også til frisøren så en kwil er helt uaktuelt…!

Tror bare eg plukker opp strikketøyet og får ferdig den I-Cord kanten, har jo all verdens av tid før eg skal ut….

 

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT SOMMERDAG
Her blir det 24 gr i dag!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer

Siste innlegg