LA PARFYMEN VÆRE HJEMME!

Foto: Vibbedille – Huawei P20 Pro

 

I går hadde eg et innlegg om alle Strikkefestivalene som finnes rundt omkring og jammen meg er det mange av dere som skal ut å farte. Gøy å høre om erfaringene dere har med Strikkefestivaler og Treff. Flere av dere har også vært på noen av mine strikketreff – Det var jo faktisk ekstra kjekt 🙂

Så godt å høre at dere har mange gode minner fra lille Tananger ♥

Eg har en dum ting til felles med ganske mange av dere og det er mitt forhold til PARFYME!! 2 små spray, eller kanskje bare 1? Ja det er nok til å ødelegge hele Strikkefestivalen for noen og det skal eg love deg er skikkelig surt!! Ikkje bare blir du fullstendig slått i bakken og må tilbringe strikkehelgen i en hotellseng, men tenkt bare på hva det koster å ligge der å ha det grusomt vondt? Ja for me var jo egentlig alle enige om at å reise på Strikkefestival kunne fort bli dyrt og da er det forbanna surt å ligge i senga og henge rundt doskåla noe som er tilfellet for flere fordi en spray parfyme var nok til å ødelegge…Eg har fått flere av mine egne strikketreff ødelagt pga parfyme, ja t.o.m når eg skulle KOSE meg og være høy på livet under Guinness Rekorden både spydde eg
og måtte sove ut på en “tjukkas” i gymsalen…

Vondt i hodet kan på INGEN måte sammenlignes med migrene bare for å sagt det! Hvis du kan ta 2 Paracet og føle deg ganske fin etter en halvtime, ja da er det slettes ikkje migrene. Har du et kraftig migreneanfall ønsker du kanskje at du bare fikk sovne inn? Ja det kan være skikkelig jævlig og hodet banker så hardt at du føler det kommer til å eksplodere og du kan spy som en gris! Eg er så lykkelig fordi eg klarer å sove under anfallene!
Det er vel mer som eg føler eg besvimer på en kontrollert måte og kan sove hele dagen bare med små “pauser” hvor eg er oppe å drikke litt og besøker doen. I en slik tilstand ønsker eg slettes ikkje å befinne meg på en StrikkeFestival…Det gjør ikkje du heller.

Så ja, dette er da en BØNN til deg som skal på Strikkefestival eller Strikketreff i år, det gjelder forsåvidt også om du “bare” skal på Strikkekafè; Er det nødvendig å ta på seg parfyme? Hvis svaret er NEI, ja så lar du det være og hvis svaret er JA? Da tar du deg en dusj hehe 🙂 PLIIIIS!!! Garantert at du ikkje lukter vondt uten 🙂 Har du hatt deg en dusj og kanskje vasket håret når du sto opp? Ja da dufter du likevel fresht så parfymer er unødvendig,
det kan me vel være enig om?

Min oppriktige mening?? Det er egentlig aldri en fin anledning til å ta på parfyme om du skal ut på noe. Hvorfor? Fordi du ALDRI vet hvem du møter. Har mang en gang gått glad og fornøyd inn på butikken for å handle for så å kjører hjem i halvsvima med et dundrende hodet. Da har en person med “feil” parfyme gått forbi meg og duften har bare “satt” i nesa mi og det singler rett i pannen på meg. Selvfølgelig dufter din parfyme nydelig, men det hjelper ikkje om den er “feil”. Eg tåler KUN 1 parfyme i moderate mengder og den kan eg bruke selv av og til, det er den på bildet helt øverst her. Den er NYDELIG og dufter rett og slett som nyklippet gress! Eller, ja det er det eg syns den dufter 🙂 L`eua D`issey/ Issey Miyake ♥ Kjenner flere som ikkje tåler parfyme, men som har spurt meg om denne og de har også tålt den i små mengder. Bare et godt tips til deg som aldri kan bruke parfyme og skulle ønske du kunne, kanskje du tåler en skvett av denne?

Men altså: Årets Strikkefestivaler og Strikketreff, eller kan me ha en avtale for alltid? Kan me ikkje bare la ALT som er strikkerelatert være PARFYMEFRITT!?? Gjør det til en vane rett og slett? Eg veeeet det er fort gjort å ta seg en spray under haka, men tren på “Å la det være”.

Det er ganske mange som ikkje melder seg på strikketreff o.l nettopp pga parfyme.

Vil jo også oppfordre alle dere som er arrangører til å skrive det i invitasjoner o.l Skriv med røde bokstaver: *Parfyme Forbud!* Det hadde vært til veldig stor hjelp – ikkje bare for oss med migrene,
men de med asma vil også føle seg sååå mye bedre! 🙂

 

TUSEN TAKK

 

 

 

Siden du var så flink til å lese alt dette kan du plukke med deg disse Gla`sokkene:

Designet av Jewelandarlin Designs

 

Perfekte sokker nå i disse Pride dager 🙂

 

EQUAL
Str S -M-L
Gratis Strikkeoppskrift

 

Siden Dib så og si har startet SommerFerien tar me en dag i SlowMotion 🙂
I kwell er det bånn gass på eg tror er siste ordinære trening før ferien.

 

 

 

KOS DEG
OG HA EN SUPER DAG

 

 

 

DEL INNLEGGET om du syns det er VIKTIG!

 

 

 

Go`klem fra ei STOLT Vibbedille 🙂
Røykfri i 180 dager!

6 kommentarer
    1. Akkurat den parfymen tåler jeg også 😊. Har ikke tall på hvor mange ganger vi har tatt opp dette med parfymebruk på jobben. Men de samme personene fortsetter å dynke seg i parfyme. Er så utrolig egoistisk… 🙄

    2. Har ikke brukt parfyme siden jeg begynte å jobbe i barnehage for 16 år siden, av nettopp den grunn at andre kan reagere. Har etter den tid selv og blitt sensitiv på sterke parfymelukter, men heldigvis ikke så ille at resten av dagen blir ødelagt.

      Ha en superfin strikkedag 🙂

    3. Dette er min yndlingsparfyme og som jeg tåler og ikke minst som lukter godt på huden og ikke blir kattepiss lukt.
      Men sant som du sier, menge blir syke av parfyme.

    4. Sjelden jeg bruker parfyme. Det er jo parfyme i sjampo, såpe og alskens, det holder vel.
      Jeg er så kresen på parfyme at jeg knapt gidder kjøpe, for det meste byr meg imot av dufter. Jeg har en mistanke om at årsaken kan ligge i at jeg er allergisk mot en del ting og tang. Noen parfymer får meg til å nyse kronisk, det slutter bare ikke!

      Jeg takler heller ikke epleduft i skyllemiddel, såpe, sjampo. Det stinker. Min far påstod en gang at den kunstige epleduften lukter sure vaskefiller, og jeg er enig.

    5. Nå så jeg jo at du bor i Tananger. Stilig! Jeg er på flyttefot til Sandnes og skal jobbe i Tananger.

      Gleder meg til å finne strikkekafé og treff etterhvert.

Siste innlegg