Lekre Kreasjoner!

Designet av Rita Maassen

 

Før eg la meg i går ble eg sittende å studere disse kreasjonene, zoomet inn og ut, tja…Litt spesielt, men siden eg er litt svak for flettestrikke ble eg til slutt enig med meg selv at dette var rimelig lekkert ♥ Masse fletter eller struktur blir aldri feil, nei for det er jo ikkje stygt! Om løsningen i seg selv fungerer optimalt i bruk vet eg ikkje, men lekkert, jepp det er det så absolutt. Det er ikkje alltid enkelt å lage slike kreative løsninger, eller – greit nok å lage det, men du skal jo også overbevise om at det fungerer bra i bruk 🙂 Eg lar meg uansett til stadighet imponere og det ene designet etter det andre blir lagret, favorisert….Vil vel si at eg er enkel å glede og begeistre 🙂

 

LORENA – SHAWL WITH CABLE SLINGS
Bildet over
Str 65 cm X 198 cm
Dette er faktisk strikket i Nepal fra Drops

 

 

 

 

 

Designet av Rita Maassen

 

Dette er strikket i tweedgarn og er uten frynser, en litt enklere variant 🙂

 

KAROLINA
Str 46 cm X 165 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jøss! Sto opp 7:30 eg og da var det hele -5 grader ut! DET ER KALDT DET! Kviknet fort til da eg steg ut av senga for som vanlig hadde eg vinduet åpent og det var frostlignende tilstander opp på dyna! Det var nesten så pysjen min knirket når eg tok den på meg! Satser på at eventuelle hetetokter er skremt bort for en stund…noen timer
i allefall 🙂 Regner med at eg får ei god stund med Me-Time nå og gudene skal vite at DET er etterlengtet! Kroppen er virkelig mørbanket for selv om planen var å lade hele uka ble den brukt til alt annet! Må bare huske
å ta ut ALLE bollene fra fryseren i dag, ikkje minst må eg huske å ta de med i morgen! I dag er det ikkje så mye for meg å gjøre, ser meg i grunnen ferdig med det som må gjøres så eg får heller ta hys på det uforberedte om det er noe 🙂 Da me handlet i går og Ali foreslo diverse middager fra i dag og gjennom helga sa eg bare Ja, eller ikkje “bare”, for det var absolutt med en baktanke Mohaaa For dvs også si at han lager det! Eg kan på ingen måte se at eg verken skal orke eller finne tid til det!? Planen min er å være i hallen fra start til slutt, hvile kan eg gjøre neste uke 🙂 Ali brenner på ingen måte like mye som meg for dette så han dukker nok sikkert bare opp
når Dib er i aksjon, men det er greit 🙂

Noe eg må gjøre i dag er å planlegge et strikketøy som kan fungere i helga! Eg må i allefall ha med noe, har eg ingenting med så kan du være sikker på at eg angrer! Kanskje eg bare skal ta med den Halstuben som eg skulle strikke til Maceygenseren min? Nei, akkurat som eg spådde ble jo ikkje den ferdig når
eg fikk det nye Tukuwool`n i hus *ler* Får se 🙂

 

 

Men du, eg må vise noe litt nasty! Se på dette:


Har i lengre tid nå være plaget med at fingertuppene sprekker på denne måten? Selve neglen smuldrer og fliser seg i tillegg. (Den hvite flekken på nagla er bare en rest av noe sånn forsterker) Har i mange år nå hatt fine og lange negler. Akkurat i dag er det pekefing og tommel som er sprukket og inni helv…hvis eg dunker en av de! Det er skikkelig vondt! Eg syns det føles ut som om huden blir for stram i fingertuppene og så bare sprekker det. Har alltid planer om å spør legen min om dette, men hver eneste gang så glemmer eg det! Eg skal ta noen blodprøver som bla skal sjekke nivået av B12, men kan disse fingertuppene ha en sammenheng med evn vitaminmangel av noe slag? Enn så lenge smører eg med god håndkrem, dytter litt sånn Bacimycin ned i sprekker og plastrer i vei! Dette er absolutt et strikke“handikapp”! Noen morninger er det så ømt at eg sitter med fingrene i varmt grønnsåpevann.
Gode tips mottas med stor takk ♥

 

Før eg svinger strikketøyet skal eg bare shaine meg selv litt og resten av dagen skal KUN brukes til lading
og i dag så MENER eg det! Stopp meg om eg finner på noe!!

 

 

 

HA EN FLOTTERS FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg legger på en klatt med vitapan og plastret godt. Borte på 2-3 dager.
      Her er det 10 kalde men vindstille og klart. Nydelig natur og bare helt herlig med varm te og fyr i ovnen.
      Lykke til i helga!!!

    2. Oi,den fingeren såg ikke god ut. Har selv vært plaget med flisete negler,men nå er de blitt så fine og sterke.
      For å styrke neglene brukte jeg Nail vital grønn og nail repair remover fra Micro Cell.Dette skal brukes i 4 uker. Neglene ble skikkelig fine og sterke.Nå bruker jeg dette bare en til to ganger i uka.Jeg smører også neglene/fingertuppene med Vikingsalve hver kveld.Dette funker fint for meg.
      Produktene fra Micro Cell fås på Vitus apotek og Vikingsalven på helsekostbutikker.
      Håper det kan hjelpe deg også.

    3. Hei,
      Jeg får slike sprekker med en gang det blir kaldt i lufta. Legen sier at det er en form for kuldeallergi. Jeg har fått noe steroidsalve jeg skal smøre på før det sprekker opp, men det som hjelper for meg er
      1.Bruke votter ute når det er kaldt, gjerne med en tynn ullvante inni (de heter gjerne wool liners på sportsbutikken) 2. Alltid bruke oppvaskhansker dersom man skal ha hendene i vann (badet ikke engang barna mine uten hansker når de var små).
      Etter mye prøving og feiling har jeg funnet ut at følgende kremer og salver er mest effektivt på meg 1. I stedet for bacimycin (?) bruker jeg nå Decubal Lips & Dry spot balm både i sprekkene under plaster. og også på hel hud innimellom. 2. La Roche-Posay Cicaplast Mains håndkrem. Denne beroliger irritert hud og bygger opp hudbarrieren igjen. 3. Alle andre former for håndkremer så ofte som mulig og hvert fall etter håndvask. Den andre håndkremen til La Roche-Posay er god, også den grønne runde O`Keefes Working Hands håndkrem (fås på Europris). Shea salver og kremer er bra for å forebygge nye sprekker.
      Slike sprekker er så vondt. Til tider er det både vanskelig å strikke, kneppe igjen knapper osv. Apoteket har noen Compeed plaster for fingerrifter som jeg bruker innimellom dersom det er ekstra ille, men disse er for dyre å bruke på jevnlig basis.
      Si gjerne fra dersom legen din sier at dette har noe sammenheng med vitaminmangel, for det er i så fall nyttig info å ha med seg. God bedring med fingeren og god helg!

      1. Problemet er at eg har hatt dette stort det siste året uavhengig av temperatur 😭 Smører meg ofte og i dag har eg tatt fri fra alt på kjøkkenet hehe Der er det vondest hehe Ja å rydde i oppvaskmaskin etc. Et lite dunk og eg går til himmels hehe

Siste innlegg