Lille Julaften

 

Selv om det ikkje var planlagt fikk eg en skjev start på denne dagen også….ble vekket klokken kvart på 6!! Med tanke på at eg la meg nesten halv 3 sier det seg selv at det var for lite…Behovet for å sitte opp til over kl 2 i natt var stor, fordi: Vel å merke var eg veldig sliten etter 9 t og vel så det på beina, men for å kunne sove godt må man roe ned, den prosessen fikk eg ikkje startet med før nærmere midtnatt i går, så da ble det sånn. Hadde alarmen på kl 10 i dag så planen var jo å sove lenge, eller egentlig bare nok. Jaja eg sto nå opp i 6 tiden da, svingte innom hobbyrommet hvor eg har noen extradyner i garderoben, dro den med meg og nærmest besvimte i hjørnet på sofaen….våknet litt over 9 – og i en ganske bedre shape for å si det sånn.

Har nå kost meg med kaffi en stund og skal snart i dusjen. Siden eg ryddet/vasket kjøkkenet hele 2 ganger i går kwell (etter mye sjokoladekliss) velger eg i dag å OVERSE at kjøkkenet er fylt opp igjen med mye som eg ikkje har vært innblandet i. Håper at det forsvinner mens eg er ute, i allefall i løpet av dagen. Eg? Vel, eg har i grunnen nå bevilget meg en real Juleferie 🙂 Etter dusjen skal eg dandere litt kaker/snop i cellofan (<—alltid cellofan!) som eg skal ta med til søsteren når eg leverer julegavene våre ned dit. Sååå skal eg bare svinge innom mor mi med litt av de siste sprella mine fra kjøkkenet. Har også en plan om å stikke en kjapp tur innom senteret!!!! Akkurat det hadde eg overhodet ikkje tenkt i dag, men eg har glemt MandelGaven! Altså en liten ting til den som får mandelen i riskremen på julaften. En liten, men dog viktig detalje og en marsipangris er ikkje godkjent….ungene spiser ikkje marsipan og Ali står over grisen! *ler meg ihjel* Kunne ikkje dy meg haha Joda, han like marsipan,
det har bare blitt ei morsom intern greie hehe

Vel hjemme igjen så er planene min….STRIKKING!! Har IKKJE fått laget Brente Mandler, men det får sååå være, me har salte mandler selv om det ikkje kan erstatte de, jaja. Deigen til kakemenn ligger fortsatt i kjøleskapet. Det var Amira som hadde lyst å lage de, men eg ser jo at hun overhodet ikkje får tid til det, trøstet henne i går med at det går heeelt greit om det ikkje blir kakemenn ♥ Hun jobber seg halvt i hel og det skal bli godt å ha henne hjemme noen dager. Dib der i mot er jo litt heldig siden han er lærling og hans elektrikker tok ferie den 18. –
Da ble det ferie på han også, helt til 4/1 🙂 Deilig!

I kwell blir det som vanlig “Grevinnen og Hovmesteren” – Om eg ikkje akkurat SER på så må eg hører lyden av det, det har eg gjort siden eg var liten. Eg tvinger ungene til å joine meg, de syns ikkje det er liiike morsomt *ler* Utover det så håper eg nå at Ali har overtatt kommandoen på kjøkkenet slik at det i morgen blir servert helsteikt kalkun 🙂 Den ligger nå i allefall på ei plate og har startet tiningsprosessen. 7 kg fjærkre tar si tid kan du si.

Ellers, ja utover det? Vel, eg må jo takke DEG ♥ Tusen takk for mange fine hilsner, mail og ikkje minst kommentarer i året som har gått – Setter veldig stor pris på det ♥ Eg tar ikkje ferie fra bloggen så eg kommer nok innom flere ganger sikkert, før jula ringes inn i morgen kl 17. Enn så lenge må du kose deg, prøv å pust med magen og slapp litt av. Jula er for mange blitt anderledes og alle er nok ikkje like entusiastiske i år som før, men prøv å skap en jul som passer for året 2020 og gjør det beste ut av det. Mer enn det kan ingen forlange ♥

 

 

GOD JUL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

16 kommentarer
    1. Lillejulaften er alltid en litt rar dag, alltid få på plass de siste tingene. Nå skal jeg ordne til soverommene til de som kommer hjem for å feire jul, og så må jeg leite etter juledukene. Det var jeg selv som la de vekk i fjor, men hvor?

    2. Takk for nok et inspirerende år ! Gleder meg til å følge deg videre. De beste ønsker for en god jul til deg og dine 🎇.

    3. Ønsker deg og din familie en riktig God Jul.
      Senk skuldrene og kos deg masse.

    4. Takk for ett fint år og nok en koselig desember ilag med deg. Ta deg en god ferie og kos dokker Max.

    5. Go lillejulaften. Hvilt lenge i dag jeg. Måtte det sa kroppen. Sønnen kommer kl 18 og da er det juletrepynt.. gløgg og risgtøt med mandel. Før vi forflytter oss til stua og grevinnen og hovmesteren. Nå kan jula komme. God Jul Vibeke. Takk for inspo og innspill.🎅🎄❤

    6. Rart det der med mandel-gave. Vi måtte alltid ha gris. Det var liksom det det SKULLE være, selv om ingen av oss var veldig glad i marsipan. Bortsett fra kanskje mamma og pappa. Men gris ble det, hvert år.. 😀

Siste innlegg