Må jo bare ELSKE det!

Designet av Tina Hauglund

 

Akkurat denne lille rompa her har vært på bloggen min mange ganger! Eg elsker denne buksa her og det blir nok garantert ikkje siste gang eg flæsher den 🙂 Selv om me tviholder på sommeren på tross av dårlig vær så er me jo nå i august, og hva skjer i august? Iiikkjeee sant: Skolestart og barnehagestart! Eller, det er første høsten me ikkje har skolebarn!! Merkelig følelse! Men men, som strikker er jo i grunnen denne årstiden den kjekkeste og garantert den travleste. Ikkje bare skal man planlegge julegaver, men de små, da spesielt de som skal i barnehagen trenger også en oppdatering på ullgarderoben 🙂

Det er den koseligste strikkinga eg vet, var litt stas vettu når kurvene i garderoben skulle ordnes og fylles. Et par nye genseren, en tykk og en tynn? Et par ribbebukser og en liten haug med sokker, votter, et par luer og hals, tja….Da er nok den lille godt rustet 🙂 En annen ting? Husk å sy merkelapper i alt som skal oppbevares utenfor heimen 🙂 I alle år har eg bestilt mine lapper fra Sverige, siden er fornyet siden sist eg fylte opp lageret,
men lappene er nok mye de samme. Du finner de Her Inne 🙂

 

STJERNEBUKSA
Bildet over
Str 0/3 mnd til 8 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

En kjapp hals, en i hver farge – Ikkje dumt! 🙂
Fine smågaver til venner i barnehagen? Tja, hvorfor ikkje 🙂

 

FELIXHALS
Str 9/18 mnd til 8 år

 

 

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

Bukser som dette er skikkelig digg! Bruk som den er, under vinterbuksa eller under kjolen.
Deilig er den uansett 🙂

 

TYNN RIBBESTRIKKA BUKSA
Fra 6 mnd til 8 år

 

 

Genseren på bildet er også den tynne varianter, tenk så deilig å strikke den i Arwetta!?
Herlig mellomlagsgenser 🙂 Ikkje bare det, strikker du den i Arwetta blir den også supermyk og deilig!

 

TYNN LØVETANNGENSER
Str 6/12 mnd til 8 år

 

 

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

Dette er sokkene du kan strikke til hele familien, både store og små!
Helt enkle sokker som du f.eks kan strikkes i Mini Sterk 🙂

 

TYNNE STRIKKESOKKER
Str 6 mnd til Large Mann

 

 

Vettu ka det aller kjekkeste er?? Mulig du har fått det med deg, men Strikkezilla (altså Tina Hauglund) har fått seg en herlige StrikkeApp!! Hvem liker vel ikkje det!? Eg elsker app`r! Du bør sjekke den ut, svipp innom Play Butikken/AppStore og søk etter Strikkezilla 🙂 Der får du alle oppskriften under ett, skikkelig herlig å ha alt tilgjengelig 🙂 Ikkje bare det? Det blir jo også veldig vanskelig å glemme oppskrifta når du skal på hytta *fniser* Ja? Mobilen glemmer man jo aldri! (Nesten)

 

 

* * * *

 

 

Vettu ka? Eg fikk en følelse av HØST da eg sto opp! Sola skinte så i kjent gammel sommerstil sveipet eg galant opp hele skyvedøra i stua og inn kom gufset!! Det var da slettes ikkje varm i det hele tatt! Nei, faktisk var det ganske kjølig, nå er det igjen overskyet og det blåser godt der nede i trærene. Det lukter litt anderledes, ja det lukter høst! Eg elsker jo høsten, men eg liker mer å ha sommer når det er sommer…det ER sommer ennå, men hvor i granskauen er den?? Føler meg ganske snytt for å si det sånn…
Må eg allerede nå begynne å glede meg til neste sommer? Det er lenge til det….

Siden søndagen min ble full av “ting” som eg vanligvis gjør i ukedagene, ja som å rydde, vaske, støvsuge, vaske gulv, vaske klær har eg tenkt å ta en søndag i dag! En dag i uka må eg få lov å ha som utelukkende er MIN, dvs eg kan gjøre hva eg vil heeele dagen! Det har virkelig vært manko på avslappende Me-Time i det siste og det er noe som går ut over både energilageret og ikkje minst humøret, dessuten er eg veldig kvalm om dagen…Det er heller ikkje unormalt siden eg egentlig er blitt dømt til kronisk kvalme resten av livet, men eg tror eg trenger
å hvile litt for å gjennvinne makta over den! *frustrert*

Oppdatering i PostApp`n viser at leira skal kunne hentes i morgen!! Woop Woop! Det kan bli spennende! Ja jo eg er optimist, men likevel har eg sist leireshopping i minnet for den gikk rett i dass! Da skulle eg lage Garnskåler…leira eg fikk var STEINHARD (Trooor det var terrakotta leire, den var i allefall oransj) Det var ikkje noe kjekt å holde på og eg ga opp rimelig kjapt og da eg laget til Denne Perlekorken fant eg flere pakker med denne leira…eg kunne sikkert slått en mann ihjel med de pakkene så eg kastet det…Denne gangen har eg kjøpt nøyaktig den leira eg ble anbefalt i forhold til hav som skal lages – Krysser fingrene!

 

 

LAG DEG EN
NYDELIG DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg