MAGI

Dagens første mål i boks! Begge ermene er på hver sin tråd og eg kan bare fortsette lykkelig videre….rundt og rundt, men heldigvis ikkje så veldig langt! Etter hva eg har klar å målt mellom pinnene så skal denne passe helt super, skal strikket et lite stykke og så skal eg prøve den på Dib når han kommer hjem fra jobb 🙂 I og med at eg holde strikkefastheten på 17 m vil eg også tro at omkretsen inkl de nye maskene under ermene er som beskrevet i oppskriften.

 

Denne som er til Dib er i den ant minste størrelsen, om eg skulle ha strikket den til meg måtte eg nok hatt den største for å ha litt å bevege meg i 🙂 Dette vil også si at det er flere masker i selve halsen og dette tenkte eg litt på i dag…Eg tok å prøvde denne over her på meg selv og halsen er perfekt til moi så derfor, OM eg skal strikke genseren til meg selv så starter eg med samme maskeantall som på genseren over og så bare øker eg i raglan til den møtes under ermene. Easy Peast Fix! Jepp, eg ELSKER denne måte å strikke gensere på, vettu hvorfor??
Til syvende og siste så passer den til ALLE og da mener eg ALLE og ikkje bare opp til en liten størrelse XL f.eks med en omkrets på 98 cm, skjønner??

Har du opplevd å skulle kjøpe deg en kosegenser, du snapper med deg str XXL fordi du vil bruke genseren til å krype godt inn i og bare nyte den?? Vel, eg har gjort det og har endt opp med at genseren så vidt kan draaaas ned over puppene!! Ka då XXL!?! Eg har en brystvidde på ca 100 så eg skulle da virkelig kunne kose meg i str XXL, eller? Derfor er det deilig med en type GODT forståelige strikkeoppskrifter som gir deg ubegrenset mulighet til å nettopp bare utvide så mye du måtte trenge eller ønske 🙂 Genseroppskriften til å kunne gjøre nettopp det med, ja den kan du kjøpe HER!

 

I raglanøkingen har eg valgt å øke mot høyre før makøren og mot venstre etter makøren, på denne måte ble det mer “fiskeben” i økingen 🙂 Noe eg syns er veldig fint i steden for at begge økingene går samme vei 🙂

Åååå genseren blir bare så magisk deilig og myk!!

 

Sett bort fra at eg har ryddet/vasket både kjøkken og badet i dag har eg da virkelig fått koset meg mellom soloppgang og solnedgang 🙂 Jepp, me er seriøst kjempe priviligerte akkurat her me bor! Me får servert begge deler og har sol absolutt hele dagen og aldri et vindpust fra nord 🙂

Det nærmer seg stengetid på jobben til Dib og Ali er snart ferdig med et par gigantiske hjemmelaga pizza à la Ali, pizza nr 1 smetter i ovnen 18.30 🙂


Resten av kwellen er planene egentlig bare å kose meg med strikketøyet og KANSKJE eg ofrer Tv2 for serien eg er hekta på: Colony på Netflix! Får sjekke ut hvem som er hovedpersonen i “Hver gang vi møtes” så får det avgjør. Av og til er det bare herlig å sitte med en serie man har kommet inn i og bare kose seg 🙂 Maskene flyter og pinnene jobber liksom helt alene og genseren? Ja den vokser i et rasende tempo, men om Dib kan ha den på allerede på mandag haha
Det gjenstår å se, men eg er ganske så annige så man vet aldri 🙂

 

LAG DEG EN SKIKKELIG
KOSELIG LØRDAG KWELL

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂
Røykfri i hele 50 dager!

3 kommentarer
    1. Ikke strikk for kort nå da. Regner med at han vokser litt enda. ????

    2. Har ikke du strikket ørten plagg der du har valgt største størrelse fordi du skal ha noe å bevege deg i, også blir det alt for stort og du bruker det aldri? Føler du har skrevet om det mange ganger, så tenker det er dumt å velge den største størrelsen i en herre-/unisexgenser.

      1. Det stemmer nok, det var nok i tiden før eg for alvor skjønte poenget med strikkefastheten. Om eg har riktig strikkefasthet på denne genseren så blir ikkje den største størrelsen så stor da omkretsen på genseren er ca 120 cm. Dvs hvis eg bommer på strikkefastheten kan det fort bli et tomannstelt slik som har skjedde før i tiden 🙂

Siste innlegg