Magisk Juleduk – Oppskrift

Designet av Emma Garside

 

Tror aldri eg har blogget om tynne hekleduker før? Eg har hatt lange perioder hvor eg heklet alt av duker og brikker….Alle skulle få var mitt mantra den gang...Det gikk i hverdagsduker, store, små, runde, avlange…i det hele tatt! (Selvfølgelig har eg også heklet små skåler….har ikkje alle det??) Serier med 3 brikker i forskjellige størrelser var en slager i lang tid. På 90 tallet tror eg de fleste hadde heklebrikker under alt av blomsterpotter og dubbeditter som sto til pynt? Mor mi f.eks bruker det ennå. Hos meg sa det stopp for mange år siden, det var jo et mareritt
å gjøre rent *ler* Alt av duker/brikker ble pakket bort, Ali elsket hver og en. Prøvde seg ved flere anledninger
å hente de frem igjen….Men Nop! Etter hvert, litt sånn i smug har eg levert mye til Fretex,
nå trooor eg det er ganske tomt i skuffer og skap.

 

 

 

Designet av Emma Garside

 

Men altså…i natt…Ja det var nummeret før eg kastet meg over nett for å nok en gang få i hus noe tynt heklegarn, men eg tok til fornuft for å si det sånn. Uansett hvor lekker og fin eg syns denne store brikka er tror eg heller eg bare nyter synet av det! Minner meg litt om et sånn glassmaleri, ikkje det? Det er litt perler også inni der. Eg syns det er skikkelig gøy å hekle på denne måten, eg har alltid drømt om å lære meg nuppereller, det har aldri blitt. Designeren har mye forskjellig og eg kunne f.eks tenkt meg DENNE eller kanskje DENNE til påske 🙂

 

CHRISTMAS ORNAMENT DOILY
Bildene over
60 cm i dia

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag var eg glad eg rullet ut av senga i 7 tiden, ja eg vet det er søndag, men med tanke på hvor varmt det skal bli var det herlig med en kjølig morgen. 27 gr er meldt som maxtemperatur…Kom plutselig på at me faktisk har ei vifte inne på boden! Den skal eg finne frem i dag for i går ble det for varmt i stua!

Det blir nok noen timer på Hobbyrommet i dag, det er tross alt det svaleste rommet. Fikk surret litt der inne i går
og i går kwell fikk eg lagt ut noe av det eg hadde tenkt i forbindelse med skolestart 🙂

 

 

HAN EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg