Magisk og crispy Høstdag

 

Da har eg meg altså et par dager på “landet”, dvs i nabokommunen Randaberg *ler*. Både Dib + Amira og de er på fagdager i Oslo, sånn er det når alle jobber samme sted og er sjefer *humrer* Da må “Mormor” trø til å være barnevakt da vettu og lille/store Alex ser ut for å være veldig godt fornøyd med det.

Dro ut hit i halv 2 tiden i dag, skiftet til turklær og la i vei! Mange fine steder å gå her ute og eg valgte å gå til Vistestrand, en av de først i rekka over strekket Tungenes-Ogna 🙂 Ikkje store stranden å gå på så det var jo turen dit og hjem igjen som utgjorde turen. Deilig vær! Knall sol og litt kjølig.

 

 

 

 

Her på denne stranden er det også blitt plante nyper!?! Er det noe nytt de har startet med?? Har lagt merke til det utover jæren også…Masse nyper i sanddynene!?! Er det ikkje så holdbart med stråene som er plantet tro?
Hmm kan i allefall bekrefte at det er slettes ikkje mye behagelig å springe
i sanddynene med en masse nyebusker rundt leggene…

 

 

 

 

Eg føler meg så priviligert som får bo så nærme havet, har for så vidt alltid gjort det, aldri langt av sted. Eneste var da me bodde i Oslo, da merket eg at havet var langt vekke…Oslofjorden er så visst ikkje det samme *ler* 

 

 

 

 

Kuene er fortsatt på beite her i vest, det må jo være det fine været som er årsaken? Trodde jo at beitedyr ble tatt “hjem” og inn tidligere? Tenkte bare at sausankingen i Sirdalen er i aug/sept. Uansett, koselig…
så lenge de er ute er det i allefall ikkje vinter 🙂

 

 

Vel hjemme var det en kjapp dusj før eg digget til ei
god skål med mex.chili suppe 🙂 Jammy!

 

 

 

 

Alt i alt fornøyd med denne turen selv om det var bare asfalt, det går liksom fint nå 🙂 Nå skal eg lage meg ei skål med is og rigge meg til i sofaen her. Se om det er noe kjekt på tv.

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer

Siste innlegg