MANNFOLK altså!!

 

Av og til må me bare gjøre som me gjør med ungene når de ikkje vil høre: Bare la de styre på, for til slutt så vil de se at ME hadde rett og de hadde feil, i dette tilfellet gjelder det da min mann, Ali! Noen ganger må man rett og slett lære på den harde måte, ikkje det? Så lenge alt er forsvarlig, ja så ER det forsvarlig. I mitt, eller dette tilfellet var det ingen som kom til skade utenom en vakker Eføy og Ali sitt hjerte…ehee..stolthet!?
*ler meg halvt ihjel og eg ler ennå*

Se på den flotte Eføyen på bildet over! Denne “Laget” eg i fjor sommer av en Eføy Ali reddet fra ei utekrukke.
Den hadde overlevd hele vinteren og me fant den da eg skulle plante sommerblomster i fjor vår. Me tok den inn
og eg plukket den lille planten ren for avlegger. Etter hvert som de rotet seg plantet eg de tett i tett i ei stor plastpotte, og sakte, men sikker vokste den seg stor og fin. Dette ble etter hvert Ali sin stolhet og han var sååå kry! Alle som gadd høre på fikk høre hele “historien” om den lille Eføyen som ble reddet inn etter vinteren.

Han passet godt på den, etter min mening ALT for godt! Han vannet og følgte med og hver gang han hadde en skvett vann igjen av drikkeflaska si tømte han det i Eføyen. Eg ba han GANG PÅ GANG om å slutte!! Eg sa:
“Du kommer til å drukne den planten om du ikkje slutter!” Å nei, den kunne ikkje dø av litt vann…Han ga seg ikkje, eg sa at den må få muligheten til å “tørke” litt, men nei GUUU den måtte ikkje bli tørr…Så ja, eg ga opp og lot han styre på og ganske enkelt bare lærte han på den harde måten…

 

 


…DETTE er den HARDE måten! *ler meg skvett igjen* Jepp, Selvfølgelig så råtnet den! Plastpotta var blytung for selv om den er tørr på toppen er det mye vann/fukt i bunn! Ali ble laaang i maska da han så meg dra den ene greina etter den andre rett opp av potta, PLUKK RÅTTEN! “Eg har ikkje gjort noe”, sa han! Vel, du har druknet den sa eg! “Men men eg har ikkje gitt den så mye vann”. Nei bare litt hver dag sa eg haha

Vel, vel, eg tømte ut alt og klippet av det eg kunne ta til avleggere.
Hadde 3-4 avleggere med røtter som eg tok før jul og det er de som nå står i potta over.

 

 

 

Her er resten av det eg klippet av i dag. Fikk tømt potta, kaste jorda, fylte opp med nye jord og Ali har fått FORBUD om vanning! Vanningsforbud rett og slett!! Sånn *Klapser med hendene*, nå har han nok lært hehe
På den HARDE måten, akkurat som ungene! Eg bare ler og ler, ja jo, synd med den flotte planten,
men den vokser seg snart stor igjen 🙂

Eg har vært på farten i dag, tok meg i nakken og kom meg ut! Herlig! Tror Ali og fikk litt energi, må være sol som kom frem i dag, ja for han støvsuget! Eg har fått vasket litt klær og stelt til rundt om. Nå skal eg i dusjen og så skal eg være en snill mamma og hente DIb på jobb kl 20 🙂 Han har jobbet siden 07 i dag og er klar for senga 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

Har sendt melding til legen min, men ikkje fått noe svar ennå…

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Hei!!
      Eføy er min store svakhet når det gjelder grønne planter,MEN de blir full av spinn med en gang. Aralia og eføy, de fineste som finnes. Skulle du engang få lyst til å overraske meg så ønsker jeg meg slik eføy som vokser på berget rundt omkring hos dere. Angret lenge på at jeg ikke tok da jeg hadde sjansen.😥😥

      Håper du får svar før helgen og at det er bare positivt!!

      Klem fra meg som stadig snør inne.

      1. Går det greit å sende avleggere i posten tror du? Kan uten problem sende deg masse eføy som klatrer på berget i så fall. Me klippet jo masse fra fjellet sommeren 2018, satte de i vann, fikk masse røtter og nå vokser de i vilden sky ute på trappa i kassen som Ali snekra 😊 Planen er at den skal sno seg rundt betongen ved inngangen 😊 Hvor mye vil du ha i så fall?

Siste innlegg