Margeritter lever evig – Gratis mønster

Reklame | Rito Hobby

 

Her har du resultatet av de siste dagene på Hobbyrommet 🙂 3 stk søte Margeritter – En av mine favoritter, må alltid fylle ei krukke med de hvite ♥ Dette har eg planlagt en god stund, men har ikkje kommet i mål før nå. Slettes ikkje vanskelig, men som vanlig er det tålmodigheten som får brynt seg! Det tok meg f.eks gårsdagen å perle, stryke og forme 29 små blomster.

 

 

Til dette prosjektet har eg bruk Hama Mini. Det eg trenger av perler og brett får eg fra Rito Hobby som forøvrig har alt til dette prosjektet 🙂

 

 

 

 

 

Det beste med å perle sine egne Margeritter er at du kan bestemme
fargene helt selv, og selvfølgelig det at de varer evig!

 

 

 

Fargene Hvit 01
Gul 03 og 60

 

 

 

 

Fargene Rosa 95 og 06
Gul 03 og 43

 

 

 

 

Fargene lilla 96 og 45
Gul når 03 og 43

 

 

 

 

Når sola skapet problemer og eg ikkje vil vente til ettermiddagen, ja da er det godt å være litt kreativt!
Å ta bilder av denne type i sola er ikkje et smart trekk…

 

 

 

 

Merker at det tar en del mer tid å perle i Hama Mini, men noen ganger er det bare det som blir finest. Du kan selvfølgelig perle disse i Hama Midi, bruke lengre/tjukkere blomsterpinner slik at forholdene blir like 🙂 Eg har brukt Metalltråder i mine bukett, men du kan helt fint bruke blomsterpinner i tre.

 

 

 

 

Fant i grunnen ingen blomster slik eg ville ha de, ble sittende lenge med pinsetter å plundre på brettet og plutselig så var bare blomsten der! Du trenger et Sekskantet brett til disse blomstene

 

 

 

 

Stryk blomsten godt uten at de “flyter” ut, bøy de på den måten du finner best og hold de i kaldt vann. Eg bruke måleskjeer for å få litt variasjon, bruke de 2 minste og en teskje på de som er mest flate uten å være paddeflate.

 

 

 

 

Stråltrådene kledde eg med Blomstertap og underveis la eg til blader som eg klippet ut i silkepapir. Til slutt tar du ei tang å bøyer tuppen der blomstene skal limes på, blir lettere sånn 🙂

 

 

 

 

Terrakottakrukker som dette finner du også inne hos Rito Hobby. (Mine er 7 cm høye) Først limet eg en bit papp i bunnen (Bruker kun limpistol til dette prosjektet) Så skjærer eg til Oasis og limer det ned i potta etter hvert. Sikkert unødvendig å lime, men eg tenker OM potta velter så er det greit at det som kan limes er limt 🙂

Så er det bare å montere blomstene på stilkene, eg tok også godt med lim nederst på stilkene før eg dyttet de ned i oasisen. Når alt dette var gjort fylte eg på med steiner. Disse steinene er små og eg anbefaler deg å kjøpe en pose akvariumsstein, det svarer deg big time! Bare husk å vask steinen godt.

Sier meg meget godt fornøyd med dette prosjektet og med tanke på hvor mange terrakottapotter eg har er det stor mulighet for at det blir flere….Det er ei grei med meg…Koselig prosjekt og absolutt noe du kan
lage sammen med de små, og de minste 🙂

Nå sitter eg klar med en ny serie (Lykkeland på Nrknett- Koselig! Det er jo her i Stavanger!), tomme bretter ligger her å venter og det skal i allefall bli ei Badeand til i dag, kanskje 2? Som sagt; Kan man ha nok??

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

9 kommentarer

Siste innlegg