Me Love Tunics

Reklame/Link med GarnTips: Camilla Pihl/ House Of Yarn
Designet av Joji Locatelli

 

Med litt halvtjukke pinner (4 & 5) legger du opp i halsen og hele herligheten strikkes sømløst top/down, bedre enn det kan det umulig bli!?? Hvis du i tillegg velger et garn of your dreams er dette drømmeprosjektet! Strikkefastheten på prosjektet er 18 m/ 10 cm, om du likevel skulle ønske å strikke denne i noe tynnere garn så kan du fint det! Det som gjør det ganske enkelt er fordi tunika`en har hele 9 størrelser. Husk bare at strikker du med tynnere garn, ja da velger du rett og slett en større størrelse – Itte verre enn dæ! 🙂

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

Eg elsker jo denne tunikaen akkurat i disse fargene! Mulig det ikkje er den “beste” sommerfargen? Det er ikkje noe problem for eg vet at årets fargepaletter i de fleste garntypene kommer med deilige pastellnyanser så ja; Denne kan absolutt trylles rundt og bli et eventyrlig plagg du flytter inn i til sommeren 

 

Sjekk f.eks de nye fargene på garnet til Camilla Pihl HER!
Ofte strikkes denne type garn på veldig tjukke pinner slik at plagget blitt utrolig lett og fluffy, men det er ingen som sier du ikkje kan strikke med tynnere pinner slik at strikkefastheten går opp, skjønner? Eg gjør det selv nå
i tunikaen eg strikker til Amira hvor garnet ofte strikkes på pinne 8, eg bruker pinne 5 uten problem 🙂
Du må rett og slett bare prøve deg frem på hva du syns blir fint. Prøvelapp vettu! hehe

 

 

COMMUNITY TUNIC
Bildene over
Fra 83 cm til 158 cm i overvidde

 

* * * *

 

Gudbedre meg for en sløv søndag!! Joda, “ting” føltes noe bedre etter en lang og varm dusj, men eg klarer ikkje riste av meg svimmelheten eg kjenner i hodet! *Frustrert*. Hadde lovet Dib at me skulle øvelseskjøre i dag, men når eg ikkje føler for å kjøre selv kan eg ikkje ta ansvaret for når han kjører…Irriterende! Planen var å kjøre ut å finne en søndagsåpne butikk som er lengre borte enn Joker rett her nede slik at me kunne kjøre litt tur. Muligen det bedres etter hvert slik at me kan ta oss en tur. Gikk inn å Googlet litt, ja det er jo det man gjør når man lurer på noe og ganske riktig: “Kvinner i overgangsalderen kan ofte føle svimmelhet…” Vel, nå vet eg jo ikkje om eg har startet på overgangen, men sannsynligheten er der jo så en evn hjernesvults kan eg skrinlegge frem til fredag – Da har eg legetime og skal be om å få tatt noe utvida blodprøver. Kan jo være greit å avkrefte eller bekrefte, alt etter som 🙂 *Evig optimist vettu*

Var nettopp en liten tur innom Amira sitt rom siden Milo tydeligvis ville inn der Hmm HA! Der lå det en STOR Stratos midt på senga og gleden steg flere hakk! Knakk av et par striper og satte meg lykke ned i Go`stolen
og koset meg! Tja, ingen må i allefall nekte for at SJOKOLADE er en gledesspreder 

 

Utover det kan eg jo glede meg til “Huskestue” kl 20 på Tv2! Ny sesong!
Muligens en liten glede, men er det noe som får meg i godt humør så er det de gutta der! hehe

 

 

 

 

NYT RESTEN AV DAGEN
OG HA EN SUVEREN KWELL!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei ØR Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Så fin den var! 🙂

      Jeg får litt angst av prosjekter med for lang bol i en farge 😛 går lei lenge før jeg er halvveis og så havner den i “skal gjøre ferdig senere” hauen 😛

    2. Håper svimmelheten er bedre i dag. En venninne av meg var også svimmel i en periode,legen trodde det var krystallsyken. Gikk heldigvis over.Du må ha en fin dag😀

      1. Tror ikkje det er krystallsyken, men mer en del av det som naturlig skjer i kroppen på min alder 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    3. Åååå så nydelig!!! Joji er bare helt genial når det kommer til strikkedesign!!! Har enda tilgode å strikke noen av hennes design, men har flere av de lagret på Ravelry 🤩🤩🤩

Siste innlegg