Midt i prosessen…Blir man ferdig!?

 

Noen dager blir eg litt oppgitt…Hva inni granskauen er det eg driver med!? Blir aldri fornøyd, lager nytt…tester, tester og tester…Noen blir bra, andre ting kan kastes…Eg er absolutt min største kritiker! Noe blir faktisk veldig fint også! La meg bare si det først som sist; Dette er søren meg ikkje billig å styre med, bare i lakk går det ei aldri så liten stor formue…Sånn sett kan eg skjønne at en kunstners ting er dyre, for å si det sånn! Nå ser eg ikkje på meg selv som en kunstner, mer som en kreativ sjel selv om eg bruker former akkurat nå. Eg lar dekoreringen bli min ære så får “geniet” bak formene ta æren for resten *fniser* De fleste formene min er fra Devon Dotting, å ja, eg syns de er dyre, eller nei..De ER dyre! Hun har f.eks laget noen nye formere eg kunne tenkt meg, det er en “serie” på 2….den minste formen koster 1761 kr og den store 2747,- I tillegg kommer frakt og moms…Jadda jadda…formene hennes er spinndyre, men absolutt noe av det beste eg har vært borti…De er unike da hun designer de selv. Eg har brukt ei lita formue kan du si…Dette er jo en investering eg muligens kan tjene inn over tid,
lang tid tenker eg…hvis ikkje blir disse tingene spinndyre haha

For ikkje å snakke om antall kilo med støpemasse!! Sikkert ikkje den dyreste massen, men den ligger på 100 kr pr kg…og når f.eks 1 lyshus trenger 9 dl masse blir de forholdsvis dyre å lage…

 

 

 

 

Sååå kommer malingen…jaggu meg dyr nok den også…200 kr pr sprayboks som eg bruker til grunnlaget. Maler man f.eks en skål med lokk med pensel vil garatert ikkje lokke passe fordi malingen blir for tjukk…Ergo; Spray er best, etter det kommer dekoren…alt etter som…den tar tid, tid eg aldri kommer til å betalt for
Akkurat det tenker eg ikkje så mye på, eg koser meg 🙂

Til slutt skal jo dette atter en gang sprayes, med lakk, blank eller matt – Alt etter hvilket utrykk eg vil ha…Slike spraybokser slukes! Akkurat på disse tingene kommer eg nok aldri til å gå i + Sånn sett er det jo greit at eg lager de nå og forhåpentligvis selger de i november, det blir penger inn i et annet budsjett om du skjønner *ler*

 

 

 

 

Sååå kommer utgiftene på lilledo-slitasjen! *ler meg halvt i hjel* Sisternen på selve doen ser ut som den har fått en solnedgang…Har altså ikkje vært nøye nok med tildekkingen og det ble en fargerik stripe midt over hele greia…Har dekket det til nå og satser på å få det bort før noen andre ser det! Ellers er det en litt tjukt lag med støv over alt…Vasken er f.eks ikkje lenger helt hvit…den er litt sånn grå, grønn, lilla…Gnikket litt på det i dag og det går bort, men blir en helsikkens jobb etter hvert! Dette kan eg takke været for!! Hadde det vært skikkelig sommer hele sommeren kunne eg gjort dette ute…Men å spraye i vind hadde ødelagt alt! Hvem vil vel ha f.eks en søt snopeskål med PELS!?? Sant vel…Uansett, eg har lenge mast om å pusse opp denne lilledoen så kanskje det ikkje er så gale likevel…MoHaaaa…Kjenner eg begynner å bli lei å holde på med akkurat dette nå, likevel støpte eg noe smådill før eg la meg i natt, men tror eg sier stopp ganske snart. Eneste eg skal støpe er noen lyshus, for det har eg faktisk ikkje gjort...Nå har eg mye mer lyst til å starte med Fimo…
Har noen gode ideér der som eg må sette ut i live!

Var innom Ringo i går å fikk brukt opp gavekortet mitt JuHuu Trengte noen sånne spraydyser
(Er jo umulig å klare å rense de som blir tette!!) + Eg kjøpte noen flere farger i sprayboksene 🙂

Sånn ellers? I dag blir det en rolig dag i heimen tenker eg, det er meldt store mengder regn og torden –
Skikkelig herlig InneKoseVær, men det er fortsatt varmt da!

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT SØNDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg