MIMOSA FROST – Strikkeoppskrift

Designet av Alla Saenko

 

Første gang eg strikket et lacesjal var da eg falt for FBS, eg skjønte ikkje et fnugg av diagrammet og var lykkelig over at alt av mønster også kom i tekstformat. Eg var helt avhengig av denne teksten og ville ikkje innse hvor enkelt et diagram var….eg skjønte det jo ikkje *ler* Skjønte ikkje helt hva folk mente med å memorerer et mønster, var jo umulig for meg å huske hele den teksten…..Ikkje sant!? Eg var DER liksom *ler*

Men så, bare sånn helt ut i fra det blå stålsatte eg meg og skulle teste ut det der diagrammet…Tok ikkje lange stunden før eg knakk den kode, om det i det hele tatt var en kode å knekke! Der og da skjønte eg også at det faktisk var mulig å memorer et diagram….eller rapport for rapport…Fordi eg våget å prøve meg lot det seg også gjør å strikke et titalls like sjal på “no time”. Ja det gikk som en lek! Savner det å strikke lacesjal,
så mulig eg ikkje må drøye for lenge før eg igjen prøver meg på et 🙂

 

 

 

Designet av Alla Saenko

 

Likte godt dette sjalet, kan jo fint strikkes helt ensfarget og bli like fint 🙂 Er strikket i tynt merino, så dette egner seg til å surre godt rundt halsen uten at det blir for tykt. Eg må gjøre alvor av å strikke meg et nytt sjal snart….
det er en manko på det her i min garderobe…Har det med å gi bort skjønner du *Smiler*

 

MIMOSA FROST
Bildene over
En størrelse: 175 cm X 61 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Først av alt må eg fortelle en liten ting: I går vettu, så skrev eg om DETTE TEPPE, opplyst om at det skulle publiseres i dag. Var i kontakt med designeren fordi man ikkje kom inn på nettsiden hennes pga skrivefeil i linken, det var jo da hun sa at det skulle publiseres i dag. Hadde noen meldinger frem og tilbake og på ettermiddagen sendte hun meg en ny melding om at hun hadde bare publisert teppe i går likevel. Hun hadde fått sååå mange meldinger fra strikkere som spurte om når det var å få tak i – Det var jo gøy da! Håper virkelig hun får selge mange av de teppeoppskriften for jaggu har hun mye flott og festlig 🙂

Vel vel, nok en fin høstdag….Ja det må jo være tidlig høst for sommer er det nå ikkje, egentlig! Våknet med fullstendig tette ører i dag…Jadda, hvorfor ikkje kjøre på med full pakke – Alt annet er jo tett så det går nok fint…Arg! Har egentlig lyst å ta meg en laaang dusj, men usikker på om eg orker…Skal nå sitte å surre inne på Hobbyrommet, fikk gjort noe i går da….La ut noen Candy Armbånd og fikk så smått startet på JULA! Ho Ho

 

 

HA EN FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Det så helt heklet ut! 😀 Skjønner jeg kan lite om strikking egentlig. Strikket mye, men mest bare fram og tilbake, og med noen striper av og til 😀 Jeg har jo aldri orket oppskrifter. Vakkert sjal dette 🙂

    2. Noe så vakkert! Asså, jeg elsker det sjalet.
      Ha en strålandes lørdag

Siste innlegg