Mye gøy før jul! -Oppskrifter

Designet av Kristine Kuluka

 

Personlig, ja og da snakker eg kun for meg selv , syns eg tiden før jul er den kjekkeste tiden. Når 2.juledag er på hell er eg som “oftes” mett…Så for min del kab julepyntet blitt flytte tilbake i boden før nyttår. Sist eg sa det…hehe…Ble det ramaskirk fordi eg ikkje følgte julens “skikker” Ho Ho I mitt hodet finnes det ikkje noe rett eller galt om hva, hvor og hvordan man velger å pynte/feire jul. Det samme har blitt sagt når eg poster utallige gnomer…
De har ingenting med jula å gjøre…Hø?? Vel…det har vel strengt tatt ikkje plamingoer heller? Ja for flamingoer m/nisselue kan fritt henge å dingle på juletreet Ho Ho

Eg syns en gnom er morsom, og i det rett fargene er den koselig å ha stående fremme i jula. Dette er en ganske enkel variant som gjør det mulig for flere å klare å hekle seg en eller en hel gjeng 😀

 

GNOME WITH LANTERN
Bildet over
Ca 30 cm høy

 

 

 

Designet av Kristine Kuluka

 

Her har du meg! Disse er jo midt i blinken, kjempestilige! Fingeteater *ler* Morsomt! Eg er sikkert på at de minste
i dag syns det er morsomt, på tross av en elektronisk oppvekst, hvis tante legger seg bakom sofaen å lage teater på sofaryggen!
Her kan du dessuten får strikket opp alle de små restene dine

 

CHRISTMAS FINGER PUPPETS
Bildet over
Ca 8 cm lange

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Shit! Eg våknet 05:40 av Milo (<—Katta!) Han sto nemligen rett uten for vinduet og var irritert! Hadde Ali gitt han mat da han kom inn i natt og ikkje sluppet han ut igjen når har gikk å hylte i gangen hadde han sovet kl 05:40 *ler* Vel vel, siden eg likevel hadde klokka på 7 sto eg like godt opp…Det var bare å begynne å skjære opp fisken...Jepp, Milo spiser kun fisk (Rå faktisk) men han får kjøtt/grønnsaker gjennom tørrfór fra dyreklinikken 🙂

Har time kl 09:30 hos Hurtiruta Carglass i dag….Sprukken frontrute…Jadda…Jaggu godt det ikkje har vært så mye frost den siste uka, fikk ikkje time “på dagen” ser du. Mens eg venter på bilen skal Ine og eg gå oss en god tur. Hvor det blir vet eg ikkje helt ennå, får se været an når det lysner 🙂 Siden eg likevel befinner meg på Forus når eg henter bilen skal eg sjekke litt tilbud på et par butikker….skal jo shoppe til Kirkens Bymisjon vettu 🙂 Kanskje eg kan gjøre noen gode kjøp hva gjelder ull f.eks?? Har allerede kjøpt en del strikkesokker, men har ca 8000 kr (Når eg har putta min halvdel penger opp på det som har blitt spart av ting eg har solgt her på bloggen)
å shoppe for 🙂 Tja, tror om eg skal sjekke ut den chia/havregrøten eg laget i går kwell,
må i allefall få i meg noe mat før eg stikker.

 

 

 

LAG DEG EN GOD MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. synes gnomene var fine eg ,og i mitt hode er det julepynt .Jeg ser att stadig flere pynter tidlig og rydder like tidlig bort også ,og ja det får bli opp til hver og en hva dei liker ,julen er der uansett og mange har jo ikke råd til feiring og pynting i det hele tatt ,jula går for dem også :=) jeg liker å følge gammel trafdisjon ,men lys ute i mørket kunne jeg gjerne hatt i hele mørketiden ,men mannen er ikke enig hi hi ,ja ja i dag skal eg til tannlegen og da har jeg mer enn nok å tenke på i dag ,langt å kjøre for oss til tannlegen ,ha en fin dag

    2. Det er ingen regler for julepynting heldigvis – alt er opp til hver enkelt. Men min mening er jo at det ikke er rart folk er drittlei julepynt 1. juledag når man allerede nå har pyntet treet. Om man pynter tidlig i november blir man lei, så klart. I år skal vi av forskjellige årsaker pynte midt i desember, og det er tidlig for oss. Allikevel får pynten stå til noen dager ut i januar.
      Jeg synes jo det er trist at «gamle» juletradisjoner forsvinner, og at man lar seg påvirke av såkalte influensere og butikker, og pynter i okt/ nov

      1. Eg er lei i romjula 🙂 Etter at eg giftet meg som 20 åring har jula vært på plass 1.søndag i advent og ut 1.Nyttårsdag 🙂 For meg føles det “feil” å ha jul langt ut januar, men har ingen problem med at andre har det 😀

Siste innlegg