NÅ ER DET NOK!

 

Sitter i grunnen bare her i go`stolen å puster med magen, er sååå sliten...Det eneste eg har lyst til er å skli bort til spisebordet, plugge en kjekk podcast i ørene og glemme alt og alle rundt meg. Fred og Ro kalles det ganske enkelt! Fikk virkelig kjenne det på kroppen i dag at formen så langt i fra nærmer seg toppen. Ga beskjed i formiddag at handlelappen f.eks skulle være komplett med det me trengte for å UNNGÅ å valse rundt og rundt i butikken for å komme på noe me trengte…Ali sa; “Me trenger løk og mer paprika, resten ser me på butikken….” Akkurat…Halvveis på Rema var eg fint ferdig og svetteperlene var på plass i pannen. Plukket med meg det mor mi skulle ha og sa at nå er det nok og gikk til kassen. Sååå var det ned på Kiwi, der skulle me ha kaffi og et par andre ting, det lå an til en skikkelig runddans – Eg tok en kjapp til venstre og rett i kassen…Da gjensto apoteket og MesterGrønn, noen ganger blir det flere butikker for mor mi, men det er lenge siden eg har måtte sette meg mens eg ventet på apoteket. På vei til mor mi svingte me bare innom gartneriet etter egg, på dette tidspunktet var eg helt ferdig! Hasta La Vista kan du si. Der og da hjelper det meg veldig lite å høre historier om de som har hatt UVI og nesten ikkje kjent noen ting….Det har vært ei hekkans uke for å si det mildt + eg tror eg blir litt dårlig av antibiotikaen også, vel vel det POSITIVE er at det er siste dag i morgen og DA er eg nok på topp igjen…

Når man til vanlig lever med en del smerter og ikkje minst sterk medisin, vil eg tro det at man da står litt svakere stilt om man f.eks får en infeksjon. Skal mindre til før man “bikker over”  og må kapitulere for å si det sånn. Fordi når man lever med smerter så jobber man mer for å holde seg oppegående og bruker en del energi på det, for å legge seg ned er slettes ikkje alltid et alternativ verken for en selv eller andre.

 

 

Men ok, nok om det….Se på dette du!! ⇓

Designet av Natalya Ovakimyan

 

Sett noe sååå LEKKERT!? Først tenkte eg: “Oj! Det er jo galskap å sy perler på et babyteppe!” Men heldigvis er det bare de kule Popcornmaskene! Noe så andektig, rent og pent altså ♥ Dette er strikket i et blandingsgarn (Ull/Acryl) Når eg kikket litt i infodelen vil eg sagt at garn typ Merino Ex Fine er fint å bruke 🙂 Dette må lagres! PRONTO!

 

BOBBLE BABY BLANKET
Bilde over
Str 60 cm X 78 cm

 

 

 

 

 

 

Siden handelen er i hus (og eg er ødelagt!) tar eg rett og slett helg – Langhelg! Den eneste som har har lovet er å hente Dib på jobb i morgen! Bilen vår (hans?) skal på EU kontroll i morgen må han ta bussen til jobb (kl 05:30!!) siden han skal til et kronglete sted med lite buss…Dessuten skal han avgårde med russegruppa i morgen og vil jo selvfølgelig kjapt hjem fra jobb – Forståelig nok, så eg sa eg kunne hente han:)

I går klippet eg ned alle de små påskeliljene eg plante til påske og nå kom jo disse Magic et eller annet til sin rett! Sååå fine! Ali fortalte at over alt i Libanon vokser disse omtrent som ugress og de kaller de for SlangeHale 🙂 Disse blir nok en ny favoritt! Om dette er slike blomster som på en måte er ferdig nå snart eller kan de samles i ei potte og ha utover sommeren? *Spør for en venn…*

Anyway, nå skal eg gjøre klar kaffimaskinen og sååå skal eg retten og sletten ta meg en kwil en time, kanskje nesten 2!! Da er planen å være fit for fight, lage meg kaffi, perle og kose meg med Sommerhytta 🙂 Jepp, det er min kwell, hva skal du kose deg med?

Ja du!? Det holdt eg på å glemme!! Oj Oj! Eg kom over en bikini som me kan hekle til sommeren, det er jo såå IN! DETTE er bikinien alle klarer å få til – 0 Problem!

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

10 kommentarer
      1. Kjempefine bier, de kunne jeg veldig gjerne visst hvor jeg kunne kjøpe mønster av. Skulle veldig gjerne ha perla dem jeg også!
        Bikinien kan jeg nøk ikke si det samme om den får eventuelt ungdommen ta seg av! 🥰

        1. Designet på de Biene er fra Haldis Thomasen og hvis du melder deg inn i FB Gruppa Hama-Artkal-Photo Pearls inspiration og mønstre finner du mønster på hele 12 Bier der 🙂

    1. God bedring! Håper du får litt tid i boblen din, det høres det ut som du trenger ❤ Ang blomstene, farmor kalte de perleblomst, men de var blå. Google viser bilder av hvite, og hvis det er det er det en vårblomst 🤗

    2. 🤣 ikke no’ problem å lage den bikinien, nei ! Å bruke den, derimot ……. beste jeg har sett på lenge av denslags 👀😆

    3. Kjedelig du ikke føler deg i form. Håper det hjalp med ett par timer på ryggen 🙂

      DEN BIKINIEN MÅ VI JO BARE HA!!!!! Ja jøss…. Jeg hekler den og du bruker den? Ok?

      Håper du får en herlig langhelg GroVibeke <3

      Klem fra Finnskoghuldra

      1. Normalt sett ville tatt utfordringen, men den bikinien der haha Den hadde forsvunnet på min kropp! Du vet,en bulk her, en liten bulk der, ja bikini hadde rett og slett forsvunnet! haha

Siste innlegg