Nå er det slutt!

 

Ingen nåde nå; kakene må bort! *ler* I går kwell gikk eg gjennom kakeboksene ute på kjøkkenet, noen var faktisk tomme så de ble flyttet inn på boden. Eg linet opp masse kaker på et stort fat, satt det strategisk inne i stua fordi begge gutta vandrer forbi spisebordet mange ganger til dagen….Hvis de så plukker med seg en kake
eller 2 hver gang? Tja, da blir det fort tomt 🙂 Det er planen!

 

 

 

 

Ali sin første reaksjon var: “Hvem er alle kakene til? Får me besøk??”
Ikke sant…halv 11 på kwellen får me besøk liksom…! Måtte le, eg sa bare; “SPIS!”

 

 

 

 

Det har blitt spist kaker jevnt, men de har vært lite på fruktflesket i år syns eg…så nå skal de få det servert hvert dag til det er tomt…! Har vært dårlig med Julebukker her i år for planen var jo å bli kvitt litt snop, men men...Det blir jo ikke gammel på en stund så eg kan putte det i bokser og inn i skapet 🙂

Anyway! Woop Woop! Eg skal ut snart, søs kommer å henter meg og me skal til Holen Ullverksted – Igjen!
Hun hadde for lite garn til genseren hun strikker så da skal me ut å fikse mer, virkelig et farlig sted å dra til…
Aldri godt å vite hva som skjer…Huffa a meg!

 

 

 

 

Ellers, så kan eg melde om en STRÅLENDE vinterdag her i vest, -8 som visst nok føles som -11, svak vind og det kommer garantert sol 🙂 Skikkelig crispy vær! Snø? Nop, ikkje ei snøfille og når eg ser på mye av kaoset som råder ellers i landet er eg glad for det, men hadde ikkje sagt nei takk om det kom….Hmm siden jula er over
kan eg nøye med med max 20 cm 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. det var et deilig kakebord da :=) men nok er nok nå ja ,nå er julen over ,her er det veldig lite igjen mest krumkaker og det kan jeg leve med :=)Holen ullverksted har jeg ikke hørt om

    2. hva er de to sortene i forkant på det store fatet – mandelflarn og noe brune ?
      Her ble det lite baking, ovnen streika to uker før jul og ble reparert for to dager siden.

    3. Blitt en kjent sak med kakerester her også etter at ungene ble store og flyttet ut. Men gjør som deg fyller et fat og setter strategisk til på spisebordet og så forsvinner det noen hver gang gubben tusler forbi. Tomt blir det til slutt.
      Hold godt på bankkortet når du er med Søs til Holen Ullverksted. Kan vel bli styggdyrt. Så jo bilder sist.
      Klem fra Liv

    4. Helt fra jeg jeg begynte å bake til jul, og over nyttår, så har jeg nærmest spist bakst, marsipan, fiken osv «med begge hender». Og nå kommer straffen! Jeg har fått igjen verken på venstre sida i korsryggen! Igår greide jeg knapt gå innimellom, særlig det å begynne å gå var vanskelig. Så igårkveld snakket jeg strengt til mannen min når han tok fram fikenpakka : jeg skal ikke ha, bare så du vet det. Tror jeg kjenner forskjell allerede😁

Siste innlegg