Nå må du benytte muligheten!

Reklame | House Of Yarn - Nova Cubics

Foto: Vibbedille

 

Nå er det bare plankekjøring, beine veien rett og slett. Så langt har det vært et skikkelig herlig strikketøy og eg er sikker på at resten også blir like nydelig! Det som skal økes er økt, det eneste som gjenstår er å slenge ermene på tråder når tiden er inn og evn øke en liten sving over hoftene. Får prøve underveis å se om det i det hele tatt er nødvendig 🙂 Som alltid er design av Isabell Kraemer veldig enkle i grunnen. Hun har som regel alltid et trix på lur, men det er så enkelt å skjønne likevel. Bare strikk – Ikkje tenk 🙂 Dessuten sitter hennes gensere sååå fint nedover skuldrene, ingenting som bølger over brystet No No, ligger så pent atte! Hun er absolutt en av mine største favoritter! Hvis du virkelig ikkje takler engelske oppskrifter kan eg jo trøste deg med at kjøper du DENNE Aamu GENSEREN følger Isabell sin egen norske oversettelse med! LUXUS med andre ord ♥

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Som nevnt flere ganger nå strikker eg denne i orginalgarnet Tukuwool og det er det beste eg har gjort for dette er skikkelig kosegarn spør du meg! Sjeldent eg unner meg slike go`biter så kanskje derfor eg nyter det litt extra ♥ Dette garnet er litt tykkere enn f.eks Holst Supersoft hehe Ja du vet, eg tenker alltid først på det garnet når eg skal strikke meg noe. Aamu er designet i 7 størrelser (Fra 84 cm til 126 cm i overvidde) så du kan enkelt regulere størrelsen etter masketallet. Strikkefastheten er 22,5 m/10 cm så kanskje du får det til med f.eks Holst Supersoft uten så mye regulering. Et annet garn som også er fint til denne gensere er DETTE ♥ Av norske garn kan du fint bruke DETTE og DETTE f.eks. FINULL er også et herlig garn å bruke fordi det har litt av det rustikke utseende som eg syns genseren må ha 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Som du muligens har fått med deg i DETTE INNLEGGET er eg kanskje litt kresen(?) når det kommer til strikkepinner!? Uansett er eg i allefall opptatt av å ha en GOD strikkepinne til hvert enkelt strikketøy! Som mange av dere var enige i så er det langt i fra å “bare ta” en strikkepinne når man strikker, det MÅ være en god match med garnet 🙂 Eg har en del strikkepinner, ganske mye faktisk, men det er kun fordi eg har forskjellige typer. Alle pinnene mine er MINE favoritter til et bestemt garn. Pinnen på bildet over her er Nova Cubics, de er i messing som er dekket med krom ♥ Den var bare helt supre til dette garnet! Garnet slider som en drøm på pinnen samtidig som de ikkje sklir av helt ut av kontroll 🙂 Perfekt match med andre ord ♥ Ahaaa nå skal eg bare nyte fortsettelsen!

Tror du ikkje at planen eg hadde i morges skled helt ut!? Har søren ikkje blitt mye strikking i dag gitt! Eg havnet etter hvert på kjøkkenet hvor eg laget skikkelig husmannskost: Kjøttkaker i brun saus med gulrot og potet, som om ikkje det var nok så laget eg også ei gryte med med kålstuing! Det tror eg faktisk aldri eg har gjort!? Å ja, den ble faktisk ganske så god 🙂 Mens eg laget middag vasket eg også klær! Så ja, da er tørkestativene igjen på plass
i stua, men eg regner med at alt er tørt i god til før helga! Kom hjem for litt siden etter å ha levert Dib på trening,
eg har kokt kaffi og sprettet en iskald Burn! NÅ blir det strikking resten av kwellen!

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg