Nå skjer det!!

 

Selv om disse turene eg går med turistforeningen hver torsdag ikkje er de mest utfordrende så er det likevel turer eg ikkje vil være foruten! Sosiale fine turer og alle er rundt der hvor eg vokste opp – Det alene er nok til å kjøre inn til Byhaugen og gå en runde. Fine folk og fine turer, nå er også kusina til søs og eg med – Det er jo extra koselig! Søs på sin side er fortsatt på ferie...Eller, det er mange definisjoner på ferie; Hun driver
å klyver/vandrer rundt og langs klippene på Malta! Ser helt majestetisk ut! *En tanke misunnelig*

 

 

 

 

 

Turen i dag gikk altså fra Byhaug Kafeén og strake veien opp til Tastaveden. Her har me utsikt over byfjorden og innover fjellene hvor det også er mange flotte turer.

 

 

 

 

Fra Tastaveden gikk turen ned til Rusta og rundt der, videre ned mot Store Stokkavann. Me gikk langs Mississippibekken (Hvor det faktisk er Ørret!), men ikkje ned til vannet, eg skarp venstre tok oss inn i skogen. Husker den skogen var ganske skummel da eg var liten, litt sånn trollsk og veldig tett med trær. I dag hørte me motorsag flere steder så tiden for å tynne ut litt kratt er nok på tide.

 

 

 

 

Hest og sauer var sluppet ut og det i seg selv er jo et sikkert vårtegn og snart er nok kuene også på plass, det er jo ekstra fint (Spennende!?) på tur!

 

 

 

Mangler heller ikkje på kontraster! Altså, en gjerdeklyver parallelt med motorveien….!

 

 

 

 

Me går jo med turleder, men etter den gjerdeklyveren måtte eg bare si at eg gikk, det var greit og da var det bare å skru opp tempoet og komme seg opp til kafeen. Må man tisse så må man *ler* I dag var det spicy kyllingsuppe, spise litt for eg kjente at “Noe” ikkje var helt på plass i magen…Nå er det 1 år siden noe skjedde i den delen av magen som er ødelagt, kom meg “helskinnet” gjennom, men nå var det nok en gang noe som ikkje stemmet…Dro hjem, spiste to knekkebrød og gikk bare å la meg….*Kan sikkert sove det av meg*, var min tanke, men neida, hele høyresiden er helt stiv og rar…Hmm…Jaja, eg får sove på det til i morgen, kanskje eg faktisk KAN sove det av meg? Er forresten fredag og helg i morgen 😉

 

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Flotte bilder. Nå kan man se uke for uke at naturen våkner opp igjen. Herlig tid vi går inn i nå.
      Ikke greit med plagene dine. Krysser fingrene for at du sover det av deg, men greit det er fredag i morgen. Erfaringen med “minsten” her i huset var at han startet alltid opp sine plager på fredag ettermiddag. Hadde nærmest klippekort på legevakta da vi ikke fikk vente til mandag, men ta kontakt med en gang, for medisinering.
      God bedring til deg. Klem fra Liv

Siste innlegg