NÅ SKJER DET!

 

For 2-3 uker siden postet eg Dette Innlegget, dvs eg satte hjula i sving og nå er tiden søren meg inne! Nå skal det lages nye tenner! Kort fortalt fikk eg protese oppe i 2009 og nå er det på tide å ordne tennene nede. Eg har allerede vært en gang hos tannlegen, kun til samtale og for å bekreftet at eg har Periodontitt og munntørrhet + levert inn medisinliste. Dette trengte hun for å kunne sette opp et prisoverslag og sende inn diverse søknader. Hun kunne se på rønkenbildene at tennene nede ikkje lenger sitter fast i kjeven, perodontott`n har spist opp det meste. Så ja, det er virkelig på høy tid at eg gjør noe.

Forrige uke fikk eg tilsendt prisoverslaget, dette er inkl tannteknikker. Utenom dette så vil det komme et par tannlegetimer en god stund etter at eg ferdig og det er for å justere protesen. Gommene trenger tid til å “sette” seg og da trengs det nytt støp av protesen som blir satt inn samtidig som hun trekker alle tennene ned, eller alle…det er snakk om 6 stk + en del av ei rot som av en eller annen grunn har stått igjen fra forrige trekking. Da eg trakk alle opp i 2009 trakk de også noen nede.

 

 

 

Ok, her er det svart på hvitt hva som skal gjøre. Totalprisen er altså 22500 kr. Pga Periodontitt og munntørrhet får eg en refusjon på 7275 kr og skal da betale 15225 kr selv. For å få dekning for munntørrhet må man også dokumentere at man bruker medisin som forårsaker dette, noe eg gjorde.

Du som følger meg vet at eg er ufør, det er begrenset hvor mye man har liggende av penger, det eg har må eg ha for å ha den hverdagslige tryggheten. Eg har ikkje 15K som eg bare kan ta så dette må eg fikse på annen måte. Uten om pensjonen mine tjener eg noe på bloggen, det hadde tatt meg noen mnd om eg skulle betalt tannlegen med de pengene. Av det eg tjener på bloggen (Reklameinntekter på annonsene som Blogg.no har på bloggen, dvs eg kan ikkje endre det) betaler eg 42% skatt. 36% på eget skattekort og 6% til Regnskapfører. Sånn der, da var det også brettet ut hehe Har intet å skjule og KAAANSKJE ved å fortelle slike ting så kan det hjelpe noe andre? Det er jo det aller sier i allefall, men ok…Eg trenger 15000 kr, sånn er det,
og det skal eg prøve å fikse på egen hånd.

Forrige måned hadde eg bursdag, eg tok pengene eg fikk + det eg tjente på bloggen i august å kjøpte som du vet: Masse perlestæsj! (Ingenting av materialet eg har brukt er sponset) Å hekkan men eg har koset meg de siste ukene 😀 Håper jo nå at eg skal kunne doble, kanskje tripple pengene eg “investerte” slik at eg kan betalte tannlegen kun av egen innsats, é du me? Ok..

 

 

Eg har laget….

 

…CA 150 armbånd! Skikkelig fine armbånd og om eg skal si det selv ♥ EG er fornøyd! I dag har eg hatt en HIMLA “Jobb” . Jo da eg satt å så serie når eg gjorde det, dvs eg koset meg også. Men, eg har sittet å samlet de som hører sammen, merket de, skrevet lister slik at eg har et system som det ikkje må bli rot i + eg har tatt bilder av alle! Jepp, litt av en jobb! Nå ligger alt klar på pc`n og i kwell (mest sannsynlig i morgen tidlig)
skal eg poste hele sullamitten her på bloggen og så….?

 

Det er flere armbånd som er strikkerelaterte også!

 

Ja, og så håper eg du ser noe du liker, og at du shopper her hos meg ♥
All info om hvordan dette ordnes kommer i neste innlegg. Eg kommer garantert til å lage flere armbånd for dette er skikkelig gøy! Da eg satte dette tannlegegreien i sving hadde eg en plan om noe slikt som dette for eg visste jo at med eller uten refusjon så ville det bli dyrt. Ikkje bare det, men så lenge eg har muligheten til å fikse dette selv uten å måtte låne penger syns eg det var en god idé 😀

Eg har aldri f.eks strikke for salg, ei heller hobbylert noe annet for salg. Eg har solgt egne design tidligere, men det var jobben min og andre satte for så vidt en pris på det. Det er vanskelig å sette pris på det man selv lager, eg har scrollet på nett for å sammenligne mitt med andre sitt for å se om eg kunne finne en god pris. Viste alt til Amira
i dag og hun er min størte og ærligste kritiker så eg stoler på henne. Hun syns alt så flott ut og prisen var absolutt innafor. Vel vel, da er eg spent på hva du syns når eg har postet det hele. Om du ikkje vil ha et armbånd selv,
så kjenner du kanskje noen som har lyst? Julegaver? Ikkje sant!

 

Redigert inn: Alle armbånda mine finner du HER HER HER og HER

 

Ok, da skal eg rusle tilbake til Hobbyrommet
og fortsette på det eg nå har satt i sving!

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Supert!! Dette var egentlig ikke en så ille sum som det kunne vært, så det ordner seg – følger med videre og deler innleggene med tingene du lager og legger ut 😜👍🏾

    2. Å så spennende gleder meg til du legger ut mer info🙂. For de armbåndene dine er så fine😍. Ha en fortsatt fine kveld

Siste innlegg