NÅ VIL EG MALE!

 

Nå er det virkelig på tide tror eg, ja at denne gamle benken her får litt løøøv! (<–Kjærlighet altså!) Eg vil male med farger, den kunne fort blitt grå vettu, farlig om man bli litt ensporet….sukk. Ser for meg en pastellfarger, Gul, oransj….Rosa? Hmm Tror eg må sjekke noen fargepaletter 🙂 Tenker at sidestykkene skal være svarte, men kom gjerne med fargetips, eller malingstips kanskje! Hva type maling er best egnet tro?

 

 

 

 

Da fikk eg endelig i hus de siste blomstene som eg trengte! Var en tur på gartneriet før eg gikk til mor mi, bagasjerommet ble fult av blomster som eg har plantet hos henne. På vei hjem svippet eg nok en gang innom gartneriet og da fant eg det eg trengte + 7 Hvite Margeritter som skal fordeles på 2 krukker hos mor mi 🙂 Eg har plantet en oransj Georgine bakerst, den er foreløpig litt lav, en KNALL rosa Petunia, en hvit mageritt og en Eføy 🙂 Blir spennende å se når det vokser til.

Hvis du vil se hvor fint det ble hos mor min kan du se det på Snapchat (vibbedille). Hun er såå fornøyd! Alt er plantet + alt er rent og pent på hennes terrassen. Nå kan hun rusle rundt der ute med senket skuldre og bare nyte det 🙂 T.o.m på trappa hennes er det nå rent, pent og plantet.

En yndig plass for morgenkaffi og for litt naboskravling 🙂

 

 

 

 

Eg måtte eg kjapp tur innom MesterGrønn på vei hjem å plukke med meg 2 Sommerfugl Lavendel og da så eg denne!! WOoOW! Det er den stiligste eg har sett! Hver blomst er som en tennisball og for en farge!! Du kan trygt si det ble et blikkfang på terrassen, Ali som elsker oransje ble jo veldig fornølyd.

 

 

 

 

Sommerfugl Lavendelen plantet i den metall“kurven” eg kjøpte forrige uke og det står på bordet. Kom tydeligvis ikkje med på noen av bildet, men men det får bli neste gang 🙂

 

 

 

 

Det er litt av en fart på disse Sukkerertene! Nå er det jo meldt litt sol fremover så snart
kan eg nok knaske de første sukkerertene 🙂

Tiden fløy i dag og eg brukte 5 t hjemme hos mor mi, det blir mange runder rundt huset hennes + hit og dit, før eg gikk fra henne viste klokka mi OVER 10K skritt! Jøss, vel vel, eg kjenner det i beina kan du si!

Vel hjemme fikk eg jo plantet ferdig på egen terrassen, ryddet og ordnet litt, en lang dusj og så var det ei gryte med kyllingsuppe på komfyren – Nå sitter eg bare her å kjenner at det var herlig å legge beina litt høyt! hehe Tror bare eg sitter her resten av kwellen, skal bli digg å rulle seg i seng litt senere.

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

9 kommentarer
    1. Wow, så flott du har fått det på terrassen!<3 Angående den benken….enig med deg om å velge svart på sidene(antar at det er smijern?) og jeg tror det ville bli fint med sort på ryggstykket også(det som er flettet). Ellers tror jeg det ville bli flott med en knæsj farge…..hva med orange eller knallrød eller turkis????:)) Du liker jo masse farger så her er det jo bare egentlig å gønne på!!:)

    2. Vi har malt hele benken med svart bengalakk. Veldig fornøyd med resultatet. 👍😊
      Dere har fått til en svært pen og koselig terrasse, synes jeg. 🌺🌷👏

      1. Takk skal du ha <3
        Tenker at det som er smijern skal være svart…eller kanskje grått!?
        Men, treverket har eg lyst å ha i en sprek farge 🙂
        Vil det si at eg bør bruke Bengalakk på det som er smijern?

    3. Åååå så nydelig dere har det , kjenner jeg er litt misunnelig på den store terassen deres😍Verandaen vår er ikke så stor , og siden jeg sitter i rullestol så kan jeg ikke ha så mange krukker der. Nå satser jeg bare på at gubben får seg gravemaskin , for da skal vi virkelig ordne her💜

      1. Ja me var heldig med denne terrassen, greit når me ikkje har hage 🙂 Kan ikkje si eg savner hage heller, slipper også å luke hehe Dere har det jo kjempefint ute! Flotte sittegrupper rundt omkring og greier, men eg skjønner hva du mener siden du kjører <3 Du burde hatt en bred terrasse rundt hele huset 🙂 Men vil jo tro at hvis finnmarkingen får seg gravemaskin så blir det både en og flere løsninger 🙂 ENESTE me mangler er sitteplasser, ja me har bord og 2 klappstoler hahaha Ali har lovet å snekre en dyyyyp sofa som eg kan stæsje opp med masse puter, men om det blir i år…eller neste år, nei det sa han ingenting om…dessverre hehe

        1. Tror gubbene våre er ganske så like på det området , jeg venter enda på de blomsterpottene gubben sa han skulle støpe men om det blir i år gjenstår og se 😅Jeg har en mistanke om at dersom det kommer en gravemaskin på tunet i år så blir det meste glemt😂

    4. Hei, og så utrulig fint og koselig du/dere har det. Veldig inspirerende <3
      Spørsmål: Hvordan fester du vingene og følehornene på stein-humlene?

    5. Håper det kommer bilde av denne benken når du har gitt den en strålende make-over👍 Vi har nemlig maken stående i uthuset, til spott og spe😏

Siste innlegg