NÅR ALT BARE BLIR…HÅRETE!!

Reklame | House Of Yarn - Knit At Home - Du Store Alpakka Rito Garn & Hobby

Sånn, nå er eg godt rustet hvis om atte det skulle slå til med vinter i det nye året!
Er sååå fornøyd med den nye jakken eg fikk til jul! Har virkelig hatt lyst på den lenge og PLUTSELIG ble det salg i desember!! Det er fortsatt Tilbud så skynt deg om du skulle trenge en ny jakke 🙂 Min kan du se HER! 🙂

SKORSTEINSHALSEN til Strikkelisa er skikkelig kjekk å strikke + den er deilig å ha på seg 🙂 Eg valgte å strikke den i Alpakka Tweed, WOW for et lekkert og skikkelig godt garn! Kunne i dy meg, men mixet inn litt skikkelig flott Alpakka Fur garn! Det må du prøve altså! Pelsgarn uten en millimeter med syntet i!

Den utrolig flotte I-Cord snora øverst i halsen har eg strikket på ei genial Prym Strikkemølle som du finner HER inne hos Rito Garn&Hobby 🙂

 

Jadaneidaså, fortsatt har ikkje skinnlappene eg bestilte kommet så da laget eg meg en selv så klart! Ekte sau fra sauen ut på marka her! haha Neida, bare tuller, men JA Saueskinnet eg har brukt er fra en ekte sau ute på Jæren, klippet en flik like store som merkene som blir brukt på disse luene. Stusset “dotten” litt da vettu siden denne sauen sikkert hadde både langt hår OG krøller! For å “samle” hele greia smelte eg den fast med en knapp 🙂 Noen ganger går det helt fint å bare bruke noe man aldri trodde man kom til å bruke hehe

 

Dette er i allefall en av de BESTE luene eg har strikket meg!! The Oslo Hat er ei lue som er veldig enkel å strikke + med finurlige løsninger/bretter blir lue extra god og varm rundt ørene 🙂 Siden eg ikkje hadde Arwetta i den fargen eg ønsket strikket eg den i Superfine Baby Merino fra KnitAtHome 🙂 Strikket med dobbel tråd slik oppskriften sier på pinne 3,5 🙂

 

Pga mengden hår eg har blir de fleste luer litt stramme rundt knotten så eg strikket like godt den største størrelsen! Kunne nok fint klart meg med en mindre, men men. Denne er ikkje stram, men ligger godt og mykt rundt hodet 🙂

 

Ali er fullstendig okkupert på kjøkkenet! Noe få ting begynner å nærme seg ferdig, men mye gjenstår og eg prøver å unngå kjøkkenet for der kan det gå ei kule varmt mellom gryter, wook, oppvask og skjærefjøl! Mmm men det kommer noen deilige dufter inn i stua av og til, ja noen tallerker har også allerede kommet inn på spisebordet. SÅ ja, det blir en kwell med matgilde!!
Sånn er det med Libanesisk Meza 🙂

 

Plutselig midt i regnet bare sprakk himmelen opp og det lignet nesten på en atombombe!! Sett så rart!?? Absolutt ingen filter er lagt til på dette bildet. Nå er det der i mot tilbake til vind og plaskregn….Vel vel akkurat det er vel ganske vanlig på en dag som denne. Kan ikkje huske siste det var snø på Nyttår!!?

Me loffer rundt her i pysj og koseklær og finstasen kommer ikkje på før i morgen MoHaaa Da skal me ut på dill og være litt fine 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN ROLIG OG FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg