Når du trenger minst 10 par!

Designet av Claire Slade

 

Eg vil tro at når du først har strikket ett par så er det vanskelig å stoppe? Dette er i allefall et prosjekt som kan trigge meg, det er et type design som kan få meg til å strikke flere på rappen, bare fordi eg vil ha i alle farger! Lette og lekre tøfler som enkelt også kan puttes i lomma når du skal på besøk. Ikkje minst er det jo kjekke smågaver, hva med ett par hver dag i kalenderen?? *ler* Ååå tenkt å fått 24 tøfler i forskjellige farger?? Ikkje sant….sukk

 

 

 

 

 

Designet av Claire Slade

 

De er strikket i Preciosa Tonal Worsted som er 100% Merino, trooor muligens om eg skulle sklidd rundt på disse enten hjemme eller på hytta, ja da hadde eg funnet tilsvarende garn som inneholder litt forsterkning 🙂 Blir tøflene, eller, forsåvidt sokker glatte kan eg absolutt anbefale Flytende Latex! Du kan danse mye før du sliter ut de sålene 😀 Begge variantene er i oppskriften; Både med og uten “stropper”.

 

ICE LAKE SLIPPERS
Bildene over
Str 37 til 45

 

 

* * * *

 

 

 

Allerede helg igjen jo, ganske snart i allefall! Blir det handel i dag, ja da er det helg etter på! Vettu? I natt da eg la meg var det KUN 10 grader! Helt greit når eg skal sove, elsker iskaldt soverom, men det betyr jo også at det begynner å bli kaldere…Må snart få frem dundynene mine! Føler denne sommeren forsvant i et blunk og 2!
Men eg har jo fått gjort mye da, ikkje minst kom eg jo i havn med Hobbyrommet som var målet før høsten –
Det i seg selv innbyr jo til en koselig høst og vinter!

Men du? Me er i august, dvs det er ca 4 mnd til jul….Ja eg vet, det ER sommer ennå! I fjor ble eg “mobbet” fordi eg satt mer eller mindre hele våren og sommeren å laget julepynt. Når eg så Monterte alt opp i desember var det liksom: “Herlighet, når har du hatt tid å lage alt det? Sånn vil eg også ha!” -Vel….da begynner du å bli sent ute altså, du bør rett å slett komme i gang for ting TAR tid, bare nevner det. Eg slipper det i år *humrer* for alt ligger rent og pent i plastbokser og bare venter på å komme seg ut! Blir nok sikkert til at noe nytt blir laget i år også,
men hvis ikkje har eg mer enn nok 😀

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Aldri fortidlig å starte på julepynt.for meg er det god dag når jeg kan strikke . Det gir meg ro i sjela🧸🐝

    2. Herlige tøfler, sånne skulle jeg gjerne strikket meg ja. Har en del fint restegarn som kanskje kan brukes.
      Og så herlig å være tidlig ute til jul. Jeg var flink i fjor, da begynte jeg tidlig…men i år er jeg litt senere ute. Men lurer litt på om julen skal bli enormt enkel i år. Tror ikke jeg orker å stresse så fælt. Forrige julen endte på sykehuset, og i år har jeg lyst å være hjemme 😉 Kjekkere det liksom 🙂
      Bra at du har fått ting i orden, og er i rute til det du hadde tenkt. Sånt gir en sånn deilig god balanse 🙂
      Ha en herlig dag ♥

      1. Off,ja eg husker det at du var syk da <3 Det er jo extra kjedelig i jula. Er glad for at eg perlet et stort jafs i fjor,da kan eg finne på noe annet i år. Og du? Restegarn funker alltid til tøfler!Kos deg 😀

    3. Jeg var så heldig som fikk to sånne par av en venninne av meg i fjor og jeg har omtrent bodd i de. De er geniale for meg som ikke klarer å ha på meg sko så lenge om gangen lenger, jeg elsker de😊

Siste innlegg