Når dyrt blir ganske Rimelig

 

Eg husker eg syns eg flottet meg litt når eg kjøpte dette garnet, men samtidig så er det ikkje sååå ofte eg går orginalt når noe skal strikkes 🙂 Det blir ofte fort fokus på garntype når det strikkes, alle har sine meninger om hva som er bra og ikkje. Noen er ganske bastante å sier at du får hva du betaler for, og DER er eg 100% Uenig!
Eg har forlengst slått i bordet å sagt at prisen ikkje gjenspeiler kvaliteten.

Men ok, tilbake til dette deilige Tukuwool, før eg kjøpte det hadde eg ønsket meg det lenge! ♥
Eg kjøpte 12 hesper á 87 kr (<–50 gr) = 1.044 kr.

 

Bare for å ta en liten avsporing nå, HVIS eg nå hadde strikket denne på bestilling så hadde det blitt + 1500 som eg skulle hatt i arbeidspenger – Dvs at kjøper måtte betalt ca 2500 for genseren! Eg vet at mange hadde besvimt av den prisen. Hvis det nå var kjøper som kjøpte garnet hadde eg gitt kjøper “Restene”. Hvis det var eg som ble sittende igjen med “Restene” hadde jo prisen på genseren blitt ca 2100 kr fordi kjøper da hadde betalt det eg faktisk hadde brukt. Det er ikkje alltid like kjekt å sitte igjen med “restene”,
men på denne genseren er det jo helt konge!

Hadde eg sittet igjen med kun bittesmå rester etter ei kofte hadde eg IKKJE regnet
bort restene i en totalpris, bare for å ha det sagt.

 

 

 

 

Det som fordyrer denne genseren er jo fordi den har 4 kontrastfarger – Her kunne eg helt klart brukt noe annet garn i akkurat disse fargene. Nå er jo genseren (Aamu) min ferdig og det veier *Trommevirvel* ganske nøyaktig 400 gram!! Dvs 8 hesper, men husk at det er inkl alle fargene 🙂 8 hesper koster 624 kr,
ikkje verst for en genser i str XL, men se her da….

 

 

 

…eg har OVER 1 hespe igjen av hovedfargen, noe som vil si at egentlig har eg brukt 335 gr i hovedfargen, dvs du kan slippe unna med 7 hesper i hovedfargen hvis du bruker kontrastfarger fra lageret ditt 🙂 Så ja, vel, å betale ca 600 kr for en flott genser i forholdsvis dyrt garn er jaggu ikkje verst? (Dette garnet var veldig drøyt å strikke med) Bare seee på alle de deilige “Restene” eg har da! ⇑ GJETT om eg skal KOoOSE meg O`la la ♥ Av disse “restene” kan du fint strikke en barnegenser f.eks, eller deilige sokker – det kan eg godt tenke meg, men eg har fått et par stilige oppskrift som eg har lyst å prøve meg på – Nemligen DISSE og DISSE 🙂

 

Men nå? Ja nå er det faktisk beina høyt og sokkestrikking på gang frem til eg legger meg! Første sokk er ferdig, har t.o.m festet trådene. Eg har vært hos frisøren og er som vanlig veldig fornøyd, og med en pose full av herlige produkter er det jo bare velstand. Mer om dette i morgen, for selv om det å gå til frisøren er synonymt med nytelse er det også veldig mange forskjellige skjebner som sitter i en frisørstol –
DET syns eg kan være viktig å sette fokus på 🙂

 

 

HA EN FORTSATT
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. det var dyrt garn ja men hvorfor ikke ,tilen voksen som ikke vokser ut av plagget på en sesong synes eg det er helt greit ,litt surt om det er til et barn som vokser i rakettfart så plagget er for lite nesten før en rekker å bruke det

    2. Å for en nydelig genser😍noen ganger må en une seg det lille ekstra. Den genseren komme du til å ha i mange mange år.

    3. Regner med den genseren er god å ha på siden den ble så lett. Ikke noe som er værre enn tunge,sigende gensere..synes jeg da.
      Ikke ofte jeg opplever så mye garn til overs når jeg strikker, så der får du kost deg litt til vettu. Ha en god aften og natt når den måtte komme sigende🧶

    4. Nydelig ganser og nydelig garn. Noen ganger bør og må man legge litt penger i garnet synes jeg! Litt luksus <3 er aldri feil vettu…Og det ble jo masse til overs! Og fargene i dette garnet er bare nydelig…

    5. Nydelig genser herfra også!
      Jeg falt så for en genser i fjor høst (hadde gips i 6 uker 🙁 ) og har kjøpt både mønster og mønster, ca 1000 kr. . . .
      Garnet er himmelsk, må bruke det for å få fram genseren. Og den blir noe som jeg kan bruke lenge. . . .

Siste innlegg