Slik Stjeler Garnbutikker bøker og oppskrifter….

 

Det er INGENTING som sjokker meg i denne StrikkeGALEverden lenger og selv om det er en tragedie i seg selv så kan eg endelig BEVISE at det stjeles ikkje bare over en lav sko, men også helt fullstendig UTEN skrupler!!

FY FOR EN SKAM sier eg bare!!

Sleipere enn dette kan det ikkje bli! For å si det sånn så er det jaggu meg godt eg er glad i Bitta og har henne på “speed dail” på mobilen så ja, hun ble informert mens samtalen under her skred frem og tyven er herved stoppet. Bare så synd at dette er neppe den eneste butikken som turer i vei på denne måten så eg vil råde alle til fornuftig vett: Virker noe for godt til å være sant lovlig så gi beskjed! Ikkje benytt deg av tilbudene eller tjenester på denne måten for til syvende og siste så ødelegger det for alle! Eg kunne jo mer enn gjerne hatt lyst til å lært meg denne fantastiske STRIPA til Bitta, men ikkje for en hver pris. Eg hadde ikkje klart å sett Bitta i øynene etter på, ei heller hadde eg klart å vist frem STRIPA! Nop! Nå er jo boka like om hjørnet så smør dere med tålmodighet!
Eg er sjokka ganske enkelt, men så glad for at Bitta fikk stoppet dette

 

Så ja, eg råder faktisk alle til å være KRITISKE og vær litt detektiv for
SAMMEN kan me gjerne få bukt på elendigheta en dag

 

 

 

 

 

Ser du? Man trenger ikkje alltid legge ei strikkebok på kopimaskin for å stjele ser du! Som sagt: Sleipere enn dette blir det ikkje! Bare for ordensskyld så er det altså eg som er Gro Vibeke Najem 😉

Vet ikkje helt hva mer en skal si enn at DU som kunde hos garnbutikker må bli mer kritisk, ikkje ta alt for god fisk og still spørsmål! Det er når slike ting skjer man lurer på hva annet som skjer inne på en garnbutikk?

 

 

 

VÆR PÅ VAKT!

 

 

 

Go`klem fra ei ganske forbanna Vibbedille! 🙂

10 kommentarer
    1. Jeg er også på utkikk etter sånne hendelser her jeg bor. Har ikke sett noen enda, heldigvis! Kan love at dersom jeg ser noe så skal det gis beskjed til Bitta.
      Noen sier: jeg må jo kjøpe ei hel bok når jeg trenger KUN det mønsteret…… uten at de vet hvor mye annet lekkert det er i den boka.
      Det er så frekt å stjele på den måten som du henviser til. Håper de har lært noe nå!

    2. Nå må jeg si at jeg ble forbanna og bittelitt sjokkert. Slikt trodde jeg ikke at butikker ville gjøre.
      Man bør vel kanskje ikke bli så sjokka lenger da man ser mye rart når man er rundt i diverse butikker på leting etter ting (heldigvis har jeg ikke opplevd å bli tilbudt ting på den måten foreløpig)

    3. Enig med Solfrid. Jeg venter spent på at boka kommer,den skal jeg ha.Der er det helt sikkert mye fint. 😁👍👍

    4. Her æ bor har vi en garnbutikk. I den garnbutikken kopierer de hver dag hele dagen. Fra bøker eier har kjøpt inn, nettopp for å kopiere ifra. Ho kan nemlig ikje strikke. Pga av st eier kopierer istede for å kjøpe mønsterhefter å selg, så støtter æ ikje nærbutikken min. Dumt kanskje, men det har blutt ett prinsipp for mæ. Æ sku ønsk at det fantes ei sia der man kunne raportere slike butikker

      1. Det du kan gjøre til å begynne med er å sende mail til de designerene som eier bøken f.eks Eller du kan ta kontakt med garnleverandøren til butikken. Da vil evn de ta dette videre. For blir det gjort i stor skala så er det alvorlig svindel. Det er helt forkastelig 🙁

Siste innlegg