Nytt Prosjekt? -Se & Nyt

Designet av Aroslava Rud

 

Altså, det er mandag morgen og dette er det du får slengt rett i frokostskåla! WOW! For en start og for ei uke det kommer til å bli, eller hva? Denne designeren er av et helt eget kaliber, det har eg nevnt flere ganger før. Ikkje fordi det nødvendigvis er så vanskelig det hun designer (for det er det ikkje), men herregud ALT er jo så vakkert!
Denne stole`n er inspireret av østen, hennes assosiasjon når det gjelder farger, krydder og bla ornamenter –
Det er ganske fortryllende! Det ER mye vakker som man kan kopiere over i andre kunstverk, har du f.eks vært på et skikkelig kryddermarked? Ikkje sant! For noen farger sier eg bare ♥

 

 

 

Designet av Aroslava Rud

 

Mulig du tenker; “Ååå det der klarer eg aldri å strikke?”, vel….det er faktisk ikkje så vanskelig som du kanskje tror 🙂 Dette er glattstrikket mønster i 2 farger rundt og rundt på en rundpinne, det er ikkje så vanskelig? + du strikker etter et diagram og der med forsvant også problemene du evn måtte ha med engelske oppskrifter. Et diagram er ganske nøytralt når det kommer til språk. Når det er ferdig strikket skal det klippes opp (Steeking) det er heller ikkje så skremmende som det kanskje høres ut som, eg lover! Eg har gjort det HELT problemfritt,
men strikke i ren ull, da går det fint!

Hun har brukt tynn ull, for så vidt garn eg ikkje kjenner til, men garn som er omtrent likt er Jamieson&Smith og Holst Supersoft (Siden dette er 2 av mine favoritter valgte eg de) Til dette blir muligens Finull litt tjukt? Stole`n er jo stor nok i orginalgarnet vil eg si. Men om du vil? Gå for et teppe/sengeteppe, intet problem 🙂

 

ORIENTAL STOLE
Bildene over
Str 212 cm X 70 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jadda jadda, kulden holder stand og det var -14 da eg sto opp! De siste ukene har eg sovet i pysj og DET er mange år siden eg har gjort, men nå er det nesten påkrevd! Vinduet på soverommet står alltid åpent, dvs når eg legger meg på kvelden må eg neste knekke dyna rundt meg! Men vettu? Det gjør faktisk underverker for søvnen *ler* Har du ikkje hatt hetetokter, nei da kan du heller ikkje helt forstå 🙂

Ok, i dag, ja da har eg jaggu noen høner “å plukke” *ler* Vettu?? Dette høneprosjektet mitt blir så bra, ja om eg skal si det selv!! Tror og håper det vil slå an, men som i kjent Vibbedille Stil så tar det litt av…bare litt! Den ene ideén etter den andre popper opp så i dag går nok dagen til å lage alt nipset…det tar jo sin tid vettu! Men men,
eg tror de fleste kommer til å trekke på smilebåndet for å si de sånn!

Når det gjelder trekningen eg hadde på Påskekyllingene på fredag så er det fortsatt en vinner som ikkje har meldt seg. Hvis hun ikkje tar kontakt i løpet av dagen, trekker eg en ny vinner i morgen. Usikker på om du vant?
Da kan du sjekke det HER INNE.

Nå skal eg sette fart på ræva før eg angriper hønene! Både vaskefilla og moppen skal få danse litt i stua mens eg herjer kjøkkenet tilbake på plass! Hekkan for et ROOOT det er!

 

 

LAG DEG EN MAGISK
MANDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Jeg har svingt moppen.
      Det sjalet eller hva du kaller det var nydelig. Å strikke glatt på rundpinne i mønster med to farger er lett, det skulle jeg klare, men fy søren så skummelt det høres ut å klippe det opp etterpå.

      1. Ja der var skummelt første gang, men bruker man ren ull er det overraskende enkelt og ingenting skjer 🙂 Dette gjør det f.eks enklere når man vil strikke jakker, mye enklere å bare klippe opp enn å sy med maskinen etc 🙂

    2. Vakkert vakker sjal. Så mye lekkert og så lite tid. Men så gøy å se alle de flotte arbeidene fra overaltifra egentlig. Her skulle det liksom soves til nattevakt… ser dårlig ut så langt. Jaja. Sover bedre i morra da.

      Kos deg i pysjen, jeg i dynene.
      Ha en knall dag.😊

    3. Herlig Stola *S* Jeg ville velge Alv Kamgarn 14/2 for dette prosjektet. *S* Da kan du velge en litt tynnere pinne og prosjektet blir ikke så stort *S* Og så ville jeg strikke det dobbelt såklart *S* Jeg er jo ‘litt’ ‘besatt’ av den teknikken *S*

Siste innlegg