OKKUPASJON ble løsningen….

 

Noen ganger gjelder det bare å aksjonere, helt på egen hånd og bare fysisk gå til verks med full okkupasjon! *ler* Det driver eg med nå! Det at eg trenger et Hobbyrom er det ikkje tvil om, men å bli enig om hvilket rom eg får blir det ikkje noen snarlig enighet om. Det er så lenge siden som midten av februar at eg ba om “hjelp” ang Hobbyrommet og eg fikk medhold fra de fleste, det er bare her hjemme det menes at rommet egner seg bedre som soverom. Hmm Ikkje enig, da eg mener man ikkje trenger sååå stor plass til å sove,
utover en King Size Continental seng er det ikkje særlig behov for noe mer?

Det blir noe helt annet når eg begynner å herje med hobbystæshet, da kan jo spisebordet i stua være okkupert
i flere uker av gangen og eg er enig i at det ikkje alltid passer seg. Så da lurer eg: Hvor skal eg gjøre av meg?
Ja for å trappe ned på hobbyleringa er ikkje aktuelt.

Vel, da SHOPPER eg enkelt og greit! Eg har jo møblert det rommet i hodet mange ganger og bestemte nok så med en gang at eg skulle ha en stor Linnmon hjørnepult fra Ikea….MEN, de sluttet med de møblene i februar! ARG! Vel, da ble det en runde på Finn.no da, men der var det nesten bare svarte eller så befant pultene seg på andre siden av landet…Eg hadde en svart eg kunne få, men så ville eg jo aller helst ha en hvit…La inn en påminnelse på Finn.no og smørte meg med tid og tålmodighet….PLING!

 

 

 

 

I begynnelsen av april fikk eg tak i denne ute på Jæren! JuHuuu den hadde t.o.m hvite bein så dette var suksess! Dib hoppet i bilen å hentet den, kun 250 kr (Bare beina kostet nesten 100 kr pr stk på Ikea, og pulten har 5 bein!)

Men så er det sånn at eg vil jo bygge på dette hjørnet med en sidepult…Samme greia der, alle de som lå på Finn var for langt borte, la inn nytt søk og i dag PLINGET det i mailboksen
og akkurat NÅ er Dib avgårde ut til Randaberg for å hente…

 

 

 

 

…DETTE!
Juhuuu Denne pulten passer sammen med hjørnet eg har, og da får eg stooor pult hvor eg kan boltre meg!
Kjøpte stolen også eg og rulleplata på gulvet fikk eg med i prisen 🙂 400 kr for alt! Man er nødt for å elske Finn.no! Nå blir det gang vettu!

 

 

Eneste eg kjøper helt nytt er denne Malm kommoden fra Ikea. (Skal dit i morgen!) Har funnet en del på Finn.no, men de har alle skader som eg ikkje ønsker å betale for. Dessuten er det kampanjetilbud på denne nå så eg får den for 999,- Dvs alt det eg trenger av møbler på hobbyrommet kom meg på 1650 kr og masse tålmodighet! *Lykke* Eg har en haug av Kallaxhyller, hvor mange av de som flyttes inn på Hobbyrommet vet eg ikkje. Får se hvor mye det blir plass til, mulig eg finner på andre oppbevaringsløsninger hvis eg flytter alt garnet inn. Har Lackhyller som skal opp på veggen hvor alle perlene skal bo + at nå får eg plass til hele perlelageret i en skuffe, eller 2 i kommoden + at den kan romme mye av alt det andre stæsjet eg har. Ååå dette skal bli så nydelig,
ja å kunne ha alt av hobbyting lett tilgjengelig og ikkje nedpakket i ekser.

Er litt i tvil…På det rommet malte Amira en svart “kinovegg”, den skal forbli svart, men er usikker på om eg skal ha en Tv der eller hva!? Kunne jo vært kos for det blir jo en seng der inne er planen. Tenker helst på hvis noen overnatter f.eks. Senga som står der er 120 cm så den må ut, og heller få inn ei på max 90 cm – Gjerne med skuffer under til oppbevaring av sengetøy, for da kan eg bruke senga som sofa på dagtid.
Tja, eg tror virkelig dette fort kan bli rommet eg drømte om som liten ♥

Har en liste med en god del smådill som eg “trenger” (Dvs har lyst på). Eg elsker jo å ha system på ting og det skal eg endelig få i alle tingene mine. Sitter å vurderer å kjøpe Disse Lackhyllene som er dobbelt så lange som de eg har….Mmm…De kan jo være ganske høyt opp på veggen uten at de stjeler plass. Tror eg må kikke på de når eg er der ute + en annet smånips…Eg vet at dette blir gøy og eg gleder meg til alt er på plass – For sikkerthetsskyld smører eg meg med litt mer tålmodighet…Så ja, da er eg vel muligens for en okkupant å regne?

 

 

LAG DEG EN
SPENNENDE KWELL

Eg skal steik lapper!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

12 kommentarer
    1. Så gøy! Beviser at med tålmodighet og kreativitet kommer en langt! Blir jo en rimelig løsning til slutt. Ser ikke helt behovet for en TV på et gjesterom, er vel meningen å være sammen når en er på besøk. Med mindre det hadde vært greit for dere privat hvis dere vil se forskjellige ting og unngå små skjermer, gjester kan jo heller bruke små skjermer i min mening. Seng er greit, så har en hvertfall et ordentlig gjesterom om det også brukes til andre ting. Ser fram til oppdatering på hvordan det går videre 🤗

      1. Eneste gjestene me pleier å ha på overnatting er barn, der av evn en tv. Mulig eg også sitter der å se serie mens eg hobbylerer 😀

    2. Stå på. Jeg okkuperte det minste soverommet når siste ungen flytta ut. Det synes jeg var fornuftig, ellers ble det garn overalt 😂 Nå er alt plassert på et rom 😊

      1. Eg har okkupert det største rommet hehe Men så er eg den med mest “Ting” også 🙂 Blir nok litt jobb vil eg tro, men det blir nok bra 😀

    3. Masse lykke til med videre okkupasjon og innredning.Hadde hoppa over tv på den svarte veggen og satt opp hyller til perlene der.Lekkert med perlene til det svarte.Gleder meg til fortsettelsen og å se hvordan det blir.Ha en strålende dag.

      1. Eg skal ha en stor Malmkommode (<–Lager) på den svarte veggen. Blir ganske voldsom med hyller på den veggen pga inngangen til rommet. Det er et fastmontert system på den veggen for å bare koble på en Smart Tv så det spørs….Hmm ser for meg at de kunne blitt kos 🙂 Får sjå 🙂

    4. Hihi.. rekner med Hobbyrommet ditt blir helt knall 🤪👍

      Å den der fiskefroske skulpturen du ska ha påei huske i taket der inne glede eg meg veldig te å se 🤪😛😍 for ein knas ide… blir jo i godt humør bare av tanken på den 😜😋

      Du må ha masse tvi tvi te prosjektet 🐞🦋👍

Siste innlegg