På an`igjen…

 

Det er ikkje mandag bare på løye heller…Kjapt oppsummert: Nå på lørdag var det 3 uker siden eg helt ut fra det blå fikk saftig vondt i halsen…Eg var jo overbevist om at eg hadde fått Covid for 2.gang, men 3 tester klarte å motbevis meg, greit nok. Var virkelig syk, kan minnes at det var sånn det var å være skikkelig forkjøla som liten med feber og full pakke. For ei uke siden følte eg at det endelig snudde, men da fikk eg brått skikkelig vondt i nesa….ja i nesa! Liksom mellom ganen og selve nesa, inne der et sted i allefall…Etter et par dager ser eg jo hva det er….Herpesutbrudd….Dette pleier eg å få som munnsår en og annen gang, det er over på 3-4 dager, men nesa? Vel, den ble så pass vondt at eg sendte melding til legen…Ikkje sant…Han ringte meg forrige fredag og ba meg hente Zovirax tabletter som han la inn på resepten min. Fikk de hus og startet med 5 tab hver dag i 5 dager. På dette tidspunktet følte eg meg ganske bra fra forkjølesen, den var bare denne nesa….Gleder varer sjelden for lenge haha Etter et par dagen ble eg tåkete i hodet, tung og rar + at feberen kom tilbake….
Følte eg satt ved siden av meg selv…

Forrige onsdag var eg ferdig med kuren, nesa var fortsatt stiv og rar, men vil tro at alle skorpene etter utbruddet var grunnen. Allerede på torsdag følte eg hodet var på plass og det ble bare bedre og bedre. I går kwell følte eg nesa begynte å bli øm igjen…! Hadde resepttime hos legen i dag og nevnte dette til han…han lyste på meg og mente at det hadde blusset opp igjen…Okiii! Fikk beskjed om å hente ut en pakket til med Zovirax, men siden eg ble ganske dårlig den uka eg brukte de skulle eg gå for 1 tab morgen og kwell i 5 dager å se om det gikk tilbake. Jadda nå krysser eg fingrene altså, men nesa er blitt rimelig hoven så eg håper det snur fort –
Ha`kke tid til mer sånn nå!

Anyway, når eg kom hjem satte eg i gang propellen og fikk avsluttet en del av det eg hadde startet på her hjemme: Vasket Dib sitt rom og la rent på senga, med tanke på at mor mi kanskje kommer her (Må se an formen min i morgen) Fikk skikkelig ånnå her hjemme så eg spikret opp flere bilder i gangen og satt ut noen planter der som sikkert klarer seg uten direkte dagslys. Plutselig ble gangen litt mer enn bare et rom me springer gjennom 🙂 Laget herlige chilisuppe til middag og mellom slaga har eg montert ganske mange av de håndlaga perlene mine – Krysser virkleig fingrene for at 2 tab i døgnet kan behandle nesa mi helt ubemerket. Må si som sant er at kroppen og meg er ganske så sliten nå etter 3 uker i kraftig ubalanse! Ja det gikk jo såå langt at eg har nesten brukt opp 2 Otrivin Mentol nesespray! Har aldri brukt det i hele mitt liv, men nå altså måtte det til.

Ellers er det sånn merkelig stille her hjemme!? Dib er jo utflyttet for de neste 2 ukene, fikk bilder fra han etter jobb, da stå han å laget seg middag hjemme hos Amira og de. Han er flink til å lage mat så eg tror nok han stooorkoser seg der alene med Alex (<–Nylig kastrert Kattebaby som snart skal få gå ut for første gang). Han tok med seg hele gaminguttstyret og har instalert seg på gjesterommet – Så ja, eg tror han har det som plommen i egget 🙂
Helt greit å kunne øve seg litt på å bo alene og klare seg selv 🙂

Men ok, nå har eg sittet lenge nok her inne i stua, som forøvrig er gullende ren for første gang på mange uker! *Grøsser* Nå er det inn på Hobbyrommet, se litt serie og montere litt mer! Håper virkelig at Cernitpakken fra Rito kommer før helga….! Er i nød på noen farger kan du si 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. G’kveld!🙂🤧😉
      Det er enkelte som får reaksjoner lik noen av de du nevner når de bruker Otrivin, kanskje du er uheldig og er en av de😥 Otrivin skal ikke brukes mer enn 10 dager sammenhengende, en tidligere kollega av meg ble avhengig, og av alle ting var en av reaksjonene hoven, tett (helt tett) og sår nese.. Måtte ha hjelp fra lege/helsetjeneste for å slutte, var et skikkelig slit. Jeg ble sår av den med mentol, men åpnet opp som Plumbo gjorde den😁 Jeg kan fint bruke ‘vanlig’.
      Håper du snart er i form igjen! Ønsker deg rask og god bedring! Hilsen Line🙂

      1. Eg begynte først med nesespray da eg ble så extremt tett (Trodde eg) Men det viser seg jo at den var tett pga sår. Eg har HSV-1 virus i kroppen og det bryter ut fra tid til annen, men vanligvis som munnsår. Denne gang ble det nesa og litt rundt i ansiktet. I dag er dag 11 og flaske 2 er snart tom, blir ikkje flere for eg er jo egentlig ikkje tett nå, ikkje forkjølet, men hoven pga sårene. Formen er relativt fin, forkjølelsen er i grunnen over,så eg satser på at nesa fikser seg i løpet av uka så lenge eg ikkje får de sløvende bivirkningene 😀

        1. Må være skikkelig ‘dritt’ å få sånne sår bak/inni nesa, er jo skikkelig ille/vondt/ubehagelig på leppa😑, der har jeg funnet ut at Compeed munnsårplaster hjelper bra😊 Synes du har mer enn nok plager til vanlig, burde holdt det! Håper du blir kvitt neseplagene raskt som bare f 😉

          1. Ja når de der blemmene popper på leppa går man med leppa på utstilling for det er skikkelig vondt en dag og 2, men nesa!?! Shit, eg har aldri tenkt at det går an hehe Det er pottetett og full av slike sår, håper virkelig det snur nå fort for eg gidder ikkje mer haha

Siste innlegg