PÅMINNELSE!!

Designet av Chantal Belisle

 

Som oftes når eg sitter her å surrer og ikkje helt kommer i gang med strikkinga ramler eg galant rett opp i den “MÅ HA”– Suppa, eller hva det nå er!! Får skylde på varmen i dag for eg kommer ikkje i gang med dagen heller. Sitter å scroller i mye av det eg har lagret og det eg VET eg en gang “MÅTTE” ha, men ikkje har fått på pinnene…Sukk

Så ja, da sitter eg jo her da vettu og “Drømmer”…Ahaa den kjolen hadde jo bare vært sååå PERFEKT…men eg har jo så pass selvinnsikt og eg vet at den ikkje hadde sett likedan ut på meg, men på enten den ene eller andre måten skulle eg fått det til å funke! Egentlig så er det hovedsakelig skjørtet på kjolen eg liker aller best!
Skikkelig stilig! Kunne jo f.eks laget min egen “Skyline” av Stavanger 🙂

 

 

Designet av Chantal Belisle

 

Den strikkes på tynne pinner med tynt garn og Alpakka er et alternativt, men eg ser mer for meg å strikke den i Wollmeise eller lignende merinogarn som er hardt spunnet! Ser for meg og tror at “Holdet” i kjolen blir bedre, basert på gensere eg har strikket i Wollmeise 🙂 Ikkje bare det, men eg er sikker på at skjørtet
ville falt veldig fint også i det garnet.

SÅ ja, hvis du i fikk med deg denne kjolen siste eg blogget om den så har du jo muligheten nå.

 

HOUSE DRESSING
Bildene over
Fra 81 cm til 113 cm rundt brystet

 

 

* * * *

Å JA! Det er VARMT og vindstille i dag, det kan eg skrive under på og eg har virkelig et antrekksproblem da ingen av mine klær har ventiler!! Me har sol ABSOLUTT hele dagen, helt fra den står opp og til den stuper i havet ut på kwellen, dvs det finnes ikkje en millimeter med skygge! SÅ ja, det er varmt, men på den andre siden er det jo en luksusvare for hvem vil vel ha f.eks en terrasse vendt mot nord? Me hadde en hageflekk mot nord en gang og det var regelrett grusomt! 0 sol og iskaldt vind! Da er løsningen en løs singlet og ei utslitt og alt for stor pysjbukse – må virkelig få vasket sommerkjolene mine nå altså! Dessuten sitter eg på innsiden av døråpningen inn til stua og har laget til gjennomtrekk så ja, da blir det en anelse svalt her i Go`stolen 🙂

Ali der i mot sitter ute og han er virkelig blitt brun!! Misunner han litt av den fargen, men enn så lenge vinner mine heteokter og eg svetter fra meg inne i steden for!! Nå om dagen er de svale kwellen sååå mye bedre
og da våkner eg mer til livet 🙂

Straks middag i heimen siden Ali for en stund siden slengte en hel kylling i ovnen, det blir ganske så godt i varmen selv om det er enkelt 🙂 Om en stund er det tut og kjør med Dib som skal kjøre seg selv til trening!

 

 

LAG DEG EN
FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei VARM Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg