~ PÅSKEBLOMSTER ~

Reklame | Rito Hobby

 

Selvfølgelig måtte eg se noe i morges, og plutselig hadde eg lagt strikketøyet til sides og funnet frem malinga…! Der i fra gikk det unna og dette er noe du også helt enkelt kan lage!

Begynte med å knekke 4 egg i et glass…Satser på at noen spiser de innen i morgen så eg satt de i kjøleskapet. Skal du ha egg til frokost i morgen? Ta i så fall vare på skallene!

 

 

 

 

Vask skallene godt + riv ut den hinna som er på innsiden,
alt dette uten å knekke egga for mye – La det være litt igjen tenker eg

 

 

 

 

Mens eggene ligger til tørk finner du frem noen passende blomsterpinner, der etter tvinner du blomstertape rundt hele pinnen. Du kan fint male pinnene også, ingen problem 🙂

 

 

 

 

Eg fant frem silkepapirene mine, brettet et ark dobbelt og klippet ut ca 20 cm lange blader. La så bladene inn til pinnen og surret noen runder med blomstertape rundt den nedertse kanten 🙂

 

 

 

 

Nå var egga mine helt tørre og klar for litt maling. Du kan bare finne frem malerskrinet til ungene for her skal det males med mye vann! Eg brukte PLUS Color som eg stort sett bruker til alt. Tok litt maling i et eggeglass og dro på med vann slik at malingen ble tynn. Malte alle de halve eggeskallene og lot det renne litt. Brukte også Poscatusjene til å tegne litt mønster i kronbladene på “tulipanene”. Her er det ingen fasit, det er bare å kline til!  Limte perler i midt av “tulipanen” og så limte eg selve blomstene fast til stilken. Alt er limt med limpistol 🙂 Når me var ute å handlet var eg nødt for å svinge innom Mestergrønn å kjøpe en bunt Gåsunger ♥

 

 

 

Vet nå ikkje helt eg, men eg syns nesten denne buketten var et finere blikkfang enn buketten med de ekte tulipanene som står på spisebordet ♥ Eg skal vedde på at Amira kommer til å le når de kommer 😀 Uansett, jobben din nå er å spare på eggeskallene etter alle påskefrokostene du skal stelle i stand og så er det bare
å benke seg ned etter på. Super aktivitet sammen med ungene f.eks.

NÅ har eg hentet frem strikketøyet igjen og er klar for kwellen med det og serie 🙂 Blir et par rolige dager…Dib droppet å kjøre til Bergen i morgen og dro heller på hyttetur i dag – Tenker han koser seg med et par rolige dager
i steden for, så ja, da er det bare oss 2 her hjemme…Var liksom rart å bare koke 5 poteter i dag….! *ler*

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Du er utrolig kreativ, de tulipanene var kjempestilige. God Påske.🐤🐥🐔🐣

    2. Flotte “tulipaner” Vi tok en kveld med hobbyjentene og lagde blomster i februartreffet. Brukte ikke silkepapir, men kreppapir fra Søstrene Grene. Lett å jobbe med og forme blomstene. Noen lagde tulipaner, men mine ble nok mer som valmuer. Kjekt å lage, holdbare og minner om en svunnen tid. Husker min mor lagde slike på 60-tallet. Kastet den faktisk da vi tømte leiligheten. Hun hadde tatt vare på dem alle disse årene.
      Lag deg en flott påske. Helt sikkert uvant med unga ute av huset, men alt har en tid. Nye tradisjoner lages.
      Klem fra Liv

Siste innlegg