PåskeHøna Mi

 

Sånn, endelig ferdig! haha Starta i går, men noen ganger tar bare ting litt tid! Ja eg vet, den er ikkje helt ferdig, men garnet som skal brukes på øyner og kam ligger klart som du ser *peker på bildet* Var bare litt annige på
å teste ut hvor stor den blir hvis eg strikker i Finull 🙂 Den ble ganske enkelt perfekt og HELT etter OPPSKRIFTEN når eg strikket den i Finull på pinne 2,5 mm

Dette må jo være den kjappeste høna å strikke, ja det er om du ikkje farter og fyker og gjør alt annet enn å strikke. Satt meg ned i dag å så på “Sophies Elises Verden” sammen med Amira og da ble den ferdig vettu 🙂 Hadde ei pute fra Ikea som eg klippet opp slik at eg fikk fylt kroppen til høna med vatt, i bunnen har eg popcorn
(de ligger i en liten pose i bunnen) Så nå kan den nesten vippe – Faller den ned lander den alltid på beina —> Smart 🙂

 

 

 

Ganske bra innafor målene som er oppgitt i OPPSKRIFTA 🙂 Så ja, dette beviser jo bare NOK en gang at PRØVELAPP er det eneste riktige å gjøre om du ønsker å få størrelsen som er oppgitt i oppskrifta. Hva som står oppført av pinner, garn eller f.eks garnLENGDEN på nøstet er ikkje vesentlig, men KUN veiledende 🙂

I følge oppskriften har garnet en løpemeter på 110 pr 50 gr og Høna strikkes på pinne nr 3, Finull som eg har brukt har 175 m og eg har strikket den på pinne 2,5 – som sagt. Akkurat som det står i oppskriften vil eg råde deg til
å bruke tynnere pinner enn hva du normalt ville brukt på garnet du velger. Er litt smart å strikke litt tett slik at vatten du fyller høna med ikkje kommer tytende ut mellom maskene. Er en fordel, vil eg si, å kunne fylle høna godt 🙂
Da blir den stødig og god, men putt noe litt tungt i rompa på den 😉 Som Bente, designeren, foreslår vil en liten stein funke kjempefint 🙂 Eller, ris, linser, bønner, popcorn etc (Pakk det i så fall inn)

 

 

 

Så ja, alt i alt, eg ble ganske fornøyd med Høna i Finull 🙂 Ja eg vet, mønsteret er ikkje like synlig, det blir det nok på den svarte eg skal strikke. MEN!! Høna fikk det litt robuste utssende eg var ute etter. Vil absolutt tro at eg også kommer til å strikke noen i de Sukkersøtefargene  eg kjøpte i går 🙂

Nå skal eg ta meg en tur på kjøkkenet og lage meg litt mat og sååå skal eg fortsette å se på SOLSIDAN! Digger den serien, men har ikkje fått med meg den siste sesongen så nå ser eg den på SUMO!
Humrer og koser meg av den serien 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg