PERSONLIG JULETREPYNT

Reklame | Link for House Of Yarn/ Gjestal Garn

Designet av Louise Crowther

Fy søren! Selv om denne Juletrepynten er forholdsvis enkel så ser den veldig for seg gjort ut! Nøyaktig hva eg kan falle pladask for så eg må nok skrelle med meg alle 3….Selv om me ikkje har JuletreTja, vel – De kan jo strikkes for å brukes til julegaver! En familie på 4 kan få 4 stk vettu, med hvert sitt navn på 🙂 GARANTERT en gave som ikkje blir stuet bort eller aldri brukt! Skikkelig koselig må eg si og eg ble ganske gira her eg sitter å gnir natta ut av øya!

Nøyaktig passe dill for at eg fort blir forelsket altså! Det er bare å finne frem strikkepinner, nr 2,25 mm er pørfekt! Orginalt er de strikke alle sammen i tynt bomullsgarn på 330 m/100 gr og eg strikkefasthet på 28 m. Her kan du også fint bruke tynt sokkegarn eller f.eks babymerino 🙂 Selv er eg slettes ikkje glad i å strikke i bomull da det ikkje blir like fint/jevn slik som ull blir, men det er meg.

Eksempler på garn som fint kan brukes er Merino Babyull, Silja, Superfine Baby Merino, – Dessuten er eg SIKKERT på at også du har
plenty av passende garn….Bak sofaen??

 

SNOWMAN CHRISTMAS DECORATION
Bildet over
9 cm høy

 


Designet av Louise Crowther

 

RUDOLPH PERSONALIZES CHRISTMAS DECORATION
12,5 cm høy

 

Designet av Louise Crowther

 

SANTA CLAUS PERSONALIZED CHRISTMAS DEKORATION
10,5 cm høy

 

 

♥ ♥ ♥ ♥

Planer som er “notert” for dagen er KakeBaking! Siden eg i min frustrasjon likevel fant en boks med lys sirup sent i går kwell blir det Beatles Stenger i dag! YES! De forsvant som dugg på speilet i fjor og eg måtte lage hele 3 porsjoner! Det er vel det eneste eg kommer på som kan være positiv med å starte bakinga lovlig sent! Man slipper unna med å bake hver sort kun EN gang Ho Ho Ho Ellers så er det jo hos mange hengelås på kakeboksene de 2 første ukene i desember hehe Før eg begir meg i kast med de der deilige stengene skal eg klippe Flesk! Eg skar av en liten flik fra den ene boksen i går og ja, det ble virkelig SURT! Smaker som slike gule “Sursild” vettu, men egentlig mye bedre om eg skal si det selv 🙂 Fikk også beskjed av Ali i klartekst i går at eg trengte ikkje styre med å få tak i en “Rød Smak” fordi det var egentlig den gule sure sitron han likte best av alle! Siden Dib mener det samme får det da altså holde med kun sitron i år 🙂 Ok, så hvis Flesket havner på et glass og Beatels Stengene i en boks i løpet av dagen, ja da er eg fornøyd med dagens innsats 🙂 Da har man 3 sorter! Kjøpte også en halv kilo marsipan som eg bare tenkte å trille, dyppe i sjokolade og rulle i kokos 🙂 Er nødt å kjøpe noen flere plater med sjokolade for de eg hadde gikk i risbollene 🙂 Det må eg si, eg er ikkje redd for å bruke diverse billigprodukter når eg baker eller lager mat, MEN, det må eg si: Et år, da Freia Kokesjokolade plutselig steg drastisk i pris kjøpte eg noen av de veldig billige kokesjokoladene, men ÆSJ, de funket ikkje til Julebakst eller Julesnop! Risbollene smakte spisst OG gammelt + at når eg skulle smelte den slik eg pleier så ble den bare tørr!?! Så det eg MÅ ha når eg baker er altså Freia Kokesjokolade (Eller Dronning) og Melange Margarin.

Heldigvis shainet Ali kjøkkenet i morges! Det er litt kjipt når man skal bake, ja at man må vaske og rydde først! Nå er det bare å kjøre rett på 🙂 Må bare få i meg noe mer kaffi før eg svinger meg med mel og sukker 🙂 Åja, hakke mandler må eg jo også gjør, men ok, fort gjort 🙂 Mmm de er SÅ gode ♥

På strikkefronten er jo SELVFØLGELIG målet å strikke 10 cm og felle av! Må også ta å skylle opp den OsloLua som er en gave, den ruller litt så eg tror eg blokker den før eg syr og “Monterer” den 🙂 Må OGSÅ lage til å skrive de der lappene som skal henges på de andre gavene eg skal lage! Selve gavene skal eg lage i helga som kommer pga holdbarheten 🙂

Jaja det er nesten på tide å sparke i gang denne mandagen!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FORTRYLLENDE DAG

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Hva er det du gjør for å få til statistikken? Holdt på å flere dager nå og skjønner ikke hvordan, haha. Er elendig på sånt og får det bare ikke til

      1. Regner med du har fått den mailen fra Support? Eg følgte bare punktb1. 2 og 3 og rett etterpå så dukket den opp på Ko trollpanelet mitt 👍

          1. Da må du nok kanskje vente til du får den for uten den kan du ikkje gjøre noe fordi det er ikkje åpnet tilgang for bloggen din ennå 😉 Du kan jo sende en mail til support å høre om de kan sende den til deg 🙂

Siste innlegg