Photoshop`a kakene!??

 

Dette er de rareste, eller kanskje de mest klissete kakene eg noen sinne har laget! Det var rett tilbake til barndommens sørpekaker *ler* Var noe tilfredsstillende med det også – eg jobba hardt for å ikkje slikke meg på fingrene *ler enda mer* Laget deigen i går og det anbefaltes minst 4 timer i kjøleskapet og bare ta litt og litt deig ut om gangen. Den blir fort myk i hendene når du jobber med den, men sååå deilig! I oppskriften står det at hver deigklump skal veie mellom 20-25 gr og eg veide hver og en. Rullet ei stor kule, rullet den først i sukker og så
i melis, rett på bakebrettet og inn i ovnen…Det er daaa magien skjer

 

 

 

 

….SJEKK! Husker det nå, første gang eg så disse på nett tenkte eg: “Ååå de var stilige”, men samtidig som eg bare scrollet videre husker eg at eg tenkte på hvordan kan en ferdig steikt kake være sååå hvit!? Ikkje sant…! Akkurat som de som kun blogger om seg selv og sitt eget redigerte speilbilde, er det nok av de som photoshop`r kakene og maten…Men eg skal love deg, de er slettes ikkje photoshop`a eller redigert på noen som helst måte! De kommer ut, glovarme og SNØhvite! Det er magi det 😀 Svinger du deigen nå før du legger deg klarer du fint
å slenge noen brett i ovnen i morgen, i følge Ali vil de være verdt det! HAN har gomlet fra brettene! Eg er ikkje den som spiser noe særlig av disse kakene,eg bare elsker å lage de Ho Ho

Oppskriften plukker du med deg fra Det Søte Liv. Eg fikk 57 stk.

 

 

 

 

Dagen startet med at eg føk ut dørene i halv 12 tiden, tok handlerunden for mor mi først før eg plukket opp Ali
og me tok vår egen rundt innom Rema og Kiwi. Vel hjemme var det å rydde litt i kjøleskapet, få inn varene, ordnet frukt og grønnsaker ute på lilledo`n – Høres muligens kleint ut, men det er det eneste steden med har hvor vinduet kan stå åpent, så da blir det et kjølerom hvor også brus kan stå lagret 🙂 Ingen som bruker do`n der uansett.

Der etter fikk et pust i bakken med serie mens eg satt å pakket peppernøtter i cellonfanposer som skulle rundt til naboene. Ho Ho Ho Ikkje godt å si hvilken nabo som har vært ute å nisset,
me er tross alt 16 potensielle her i skråningen 😀

 

 

 

 

Sånn da er eg ferdig og det er Ali sin tur å overta kjøkkenet!! Eg har vært på kjøkkenet siden lør 27/11 😀 Tro det eller ei, men eg HAR glemt en ting! Ikkje noe voldsomt, men det er noe kos eg pleier å gjøre her hjemme så
i morgen skal eg stille og rolig ta meg en tur ut. Siden eg da har tenkt meg ut så leverer eg også de 3 siste gavene fra Julekos Nr 3 på posten. det kan jo godt være at de kommer frem over helga ut i uka 😀

Dessuten er det jo også trekning av Julekos Nr 4 i morgen, den er det fortsatt mulighet til å bli med på HER INNE, da er du også automatisk med i trekningen av JULEGAVEN på julaften! Ho Ho Ho

 

 

HUSK Å KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Tusen takk for at du har «reklamert» for disse kakene. De er altså så lekre! Jeg bakte dem i dag tidlig etter at du her for leden dag nevnte dem, og altså; de er så gode! Hele familien digger dem, og det blir helt klart en juleklassiker her fra nå av! De ser jo helt smashing ut i tillegg (selv om melisen forsvant litt mer fra mine kaker enn fra de du lagde). Ønsker dere en riktig god jul!

    2. Jeg parkerte fullstendig ved photoshoppingen av kakene jeg, da.. Jeg mener.. Hæ!? PHOTOSHOPPER folk kaker?? Det er jo absurd! 😀 😀 😀

      1. Tingen er vel denne: “Hva er det folk IKKJE photoshopper?”
        Eg f.eks hadde jo ALDRI kommet på å photoshoppe TÆRENE min om føttene mine kom med i bildet…sukk…Har visst mye å lære, eller kanskje ikkje? *ler*

Siste innlegg