Resirkulerte Bloggere…

Foto: Tv2

Misforstå meg riktig før du leser videre for eg syns det er gøy og eg koser meg med Bloggerne og har vel sett de fleste sesongene. Det er stort sett noe eg og datteren min ser sammen og me har som regel noen klare favoritter 🙂 Men, ALLTID et men og eg mener hva eg skriver i overskriften…dessverre! Selv om det er en tynn utskiftning er det det samma hver sesong: Meg, Meg, Meg, sminke, negler, Meg, Meg, spraytan, Meg, hår, shopping, Meg, tannbleking, Meg, Meg og felles for alle er at det blir vist et type luksusliv som ikkje er det fleste forunt, et liv som stort sett er basert på spons. Det er jo ikkje rart at folk himler med øynene og ler når me voksne sier me blogger! *ler* Eg skjønner de jo for gjengen over er vel definisjonen på en blogger?? Eller?

Du er klar over at det er 100 bloggere på Topplisten? Dvs det er et hav av flotte bloggere som  virkelig kunne gitt programmet “Bloggerne” et mangfold som kunne blitt flott! Det hadde blitt mye mer interessant om det f.eks var 6 FORSKJELLIGE bloggere og ikkje alle må representere det samme?? Er eg helt på jordet her eller? Vettu hva annet eg begynner å bli lei av? Selv om eg liker programmet “Bloggerne” betyr ikkje det at eg ønsker å se de samme personene i så og si alle andre underholdningsprogram også?? Det er bare blitt too much! Er me virkelig så fattige på flinke, morsomme, fine, kjekke og passende folk her til lands?
*klør meg litt i bakhodet med strikkepinnen*

Eg skal jammen driste meg til å komme med et forslag til neste sesong av “Bloggerne”!! Tv2 kan bestemme 2 av deltagerne og det kan godt være f.eks 2 av de på bildet over (Eg liker alle sammen der så det blir vanskelig for meg å velge),
men ellers tror eg det kunne blitt flott om følgene hadde deltatt:

 

Nina Sprell Levende!
Ei herlige, fargerik og skjønn dame fra Stavanger i sin beste alder! Det at hun har hengekøy og bjørketrær
i stua er absolutt noe som gjør at eg digger henne!

Janne Nordvang!
Siden det er viktig å trene hadde Janne sørget for det med sine til tider noe frekke,
men akk så morsomme tekster!

Mamma På Hjul!
Ei herlige 4 barns mamma fra Bergen som me alle
kan lære mye viktig av!

Kjerringtanker!
Hun skriver veldig godt og kan gi oss et skråblikk på livet og samfunnet ellers,
dessuten har hun sansen for Toppbloggere 🙂

Martine Halvorsen!
Mulig hun hadde passet bedre i den eksisterende “Blogger” gruppa?
Hmm uansett,
hun virkelig veldig jordnær og har mye viktig å si om mye.

 

Til slutt ville eg jo hatt med meg selv! Selvfølgelig! Alle vet at de som strikker stort sett er veldig hyggelige folk som elsker å kose seg så det skulle eg bidratt med. Selv om eg nå ser at Sophie Elise strikker så er eg hellig overbevist om at –selv om hun sier nei–  det kun er et stunt! Når strikket hun sist? Hmm det var vel noe hun startet med etter å ha vært i Italia med Dorthe, ikkje det? I allefall, det var da det poppet opp med Skappelgenserer
i øst og vest så dette virker veldig suspekt.

Så ja, eg tror dette kunne blitt en flott gjeng eg, eller?

 

Uansett, nå skal denne bloggeren rigge seg til i Go`stolen sammen med pinner og garn,
så får du også finne noe å kose deg med 🙂 Litt kaffi i koppen og eg er i gang!

 

 

 

LAG DEG SELV EN
INNHOLDSRIK KWELL!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Det er vel det en blogg stort sett handler om; meg, meg og mitt? Man velger jo de blogger man ønsker å lese? Å få innblikk i diverse bloggeres dagligliv, synes jeg personlig er totalt uinteressant, uavhengig av hvor de ligger plassert på én eller annen liste – det er et fåtall som har noe vektig å si i bloggen, og å skulle følge noen av disse på en realityserie er jo totalt bortkastet etter min mening da. Hva andre synes er underholdende og interessant, skal ikke jeg blande meg bort i, enhver har jo sin smak, synspunkter og preferanser, og det respekterer jeg. Følger bloggen din for råd og gode tips, spesielt ang. strikking – hadde aldri fulgt med på et realityprogram uansett om det hadde vært med én eller flere strikkere. Realityprogrammer har jo nå kommet opp i media “som den nye folkehøyskolen”, og det kan jeg være enig i – et år med mye moro, selvsentrerthet, og for spesielt interesserte i “gjengen”. At mange av bloggerne er “gjengangere” i div. program, er vel ikke så veldig rart – Norge er jo et veldig lite land, og ikke mange “å ta av” – seerne “bestemmer” hvem som skal være med etter rating, og det må jo tv-selskapene følge opp for å tjene penger.

      1. Ja det er jo der det bunner: Tjene penger! Tjene penger på USUNNE idealer, og det er det som er skremmende. Felles for årets Bloggere er jo at bloggene stort sett består av selfie og alt annet man kan tilføre kroppene sine av f.eks GummyBears og Haircare m.m. Det er forskjellen på dagens “Bloggere” og såå mange av de andre bloggene på ei liste med 100 bloggere 🙂 Eg har virkelig kost meg om f.eks “Bloggeren” kunne bestått av noe mere “Matnyttige” bloggere 🙂

    2. Ta med midtlivskrise også, og kjeftsmella, så blir det gøy.
      Jeg må innrømme at jeg ikke leser de øverste bloggene. Sikkert søte , unge damer, og jeg er mor til sånne, men det blir litt for mye sminke, hår, negler og klær. Jeg er ikke så veldig opptatt av den slags i min alder. Jeg ville nok hengt der som et klistremerke om jeg var ungdom. Skal være ærlig angående det. 😏 En annen ting er at jeg slett ikke ser på disse tvprogrammene som de er med i. Nytt konsept for oss andre hadde vært noe.

      Ja, jeg strikker også..hehe.

    3. Jeg stiller om du finner ut at du vil ha med en mann😁 hva kan jeg by på? Lite hud tror jeg, men kan kanskje våge å stille i singlet. Hår og mote? Liker å ha litt vann i luggen før jeg drar på jobb, da ligger den fint noen timer. Kler på meg selv, selv om kona legger fram klær til ungene, og jeg har spurt om hun kan legge fram til meg også😂 Trening? litt trening med manualer når jeg sitter på gutterommet og spiller playstation. Kosthold? Ja, som folk flest, variert med høyt inntak av karbohydrater i helgene.

      Kanskje har jeg en blogg som kan gi litt bredde i bloggverdenen? Jeg tror det😁

      Ha ei super helg, vibbedille🤩

      1. Klart du måtte blitt med! Satt å tenkte over hvilke mannebloggere som fantes da eg skrev innlegget, men kom ikkje på noe!?! Ups! Litt flaut siden eg leser deg! At eg ikkje kom på deg! Vil tror du har mye bra å by på så me blir jo litt av en gjeng 🙂 Ha ei flotters helg du også 🙂

        Ps: Han sønnen din er rå forresten! Kan være stolt av han 🙂

Siste innlegg